روحانی: نفت را به فروش می‌رسانیم /قدرت آمریکایی‌ها در حد زبان درازشان نیست

حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور که دیروز (چهارشنبه) به منظور بهره‌برداری از چند طرح عمرانی‌، آبی و نیروگاهی به استان کرمانشاه سفر کرده بود، در مراسمی گفت‌: خوشحالم در روزهایی که عربده‌کشی دشمنان بیشتر شده و حرف‌های بی‌ربط ناروا و غلط می‌زنند، مردم ما شاهد افزایش روحیه تلاش و کوشش هستند و افتتاح چنین طرح‌های مهمی را داریم که ضربه‌ای بزرگ به دشمنان است.
رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه پیشرفت‌ها و فعالیت‌های جدید در کشور همچنان ادامه دارد، گفت: ما ان‌شاء‌الله مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت، نفت خودمان را می‌فروشیم و نیازهای خود را جبران می‌کنیم.
روحانی تأکید کرد: حرف آمریکایی‌ها کاملاً بی‌اساس است قدرت آنها در حد زبان درازشان نیست، ما منطقه و قدرت ملت بزرگ ایران را بهتر از آنها می‌شناسیم.فداکاری و قدرت ملت ما بیشتر از تصور آمریکایی‌هاست.
رئیس‌جمهور افزود: مشکلات هست اما باید دشمن را پشیمان کنیم و سر جایش بنشانیم و به نقطه عقلانیت که فعلاً از آن خارج شده، برگردانیم.


رئیس‌جمهور با بیان اینکه با ادامه این روند، شاهد آبادانی بیش از پیش منطقه خواهیم بود، گفت: این منطقه نقطه استراتژیک و مهمی است و به عنوان شهرستان‌های مرزی از اهمیت بالایی برخوردار است. روابط ما با همسایگان و بویژه همسایگان غربی صمیمانه است. با همسایگان شرقی و همسایگان شمالی هم روابط بسیار خوب است. در جنوب نیز بجز با یکی دو همسایه که ‌اشکال دارند و در این ماه رمضان دعا می‌کنیم خدا عقل را به آنها برگرداند، با بقیه همسایگان روابط خوبی داریم. منافع آن یکی دو همسایه نیز در این است که با ایران باشند ما با هیچ‌کس دشمنی نداریم ولی در برابر هر توطئه‌ای نیز دست روی دست نخواهیم گذاشت و پاسخ دشمنی‌ها و توطئه‌ها را می‌دهیم و مقاومت می‌کنیم. ایران با ملتی متحد از اقوام و گویش‌های مختلف، هزاران سال در برابر انواع توطئه‌ها مقاومت‌ کرده و مانده است.
روحانی با‌ اشاره به اقدامات انجام شده برای بازسازی خانه‌های تخریب شده بر اثر زلزله سال گذشته در کرمانشاه، گفت: استاندار اعلام کرد که همه خانه‌های آسیب دیده از زلزله در روستاها تکمیل شده و 66 هزار خانه تعمیر و ۲۰هزار خانه تکمیل شده که این کار بزرگی است.
رئیس‌جمهور تأکید کرد: دولت حتماً در روند کمک‌رسانی و بازسازی، نقدهایی داشته اما امیدواریم مردم از کارهای انجام شده راضی باشند و با ادامه تلاش‌ها، شاهد توسعه هر چه بیشتر این منطقه استراتژیک باشیم.
افتتاح قطعه یک پروژه
آب‌های گرمسیری استان کرمانشاه
روحانی بلافاصله پس از ورود به کرمانشاه با حضور در سد شهدای ازگله در شهرستان ثلاث باباجانی، قطعه یک طرح آب‌های گرمسیری را افتتاح کرد. این پروژه 4 هزار میلیارد تومان هزینه داشته است.
مرحله نخست طرح بزرگ تنظیم و انتقال آب‌های گرمسیری با هدف مدیریت و کنترل آب‌های سطحی و جلوگیری از وقوع سیل ، تأمین آب شرب کشاورزی و نیازهای ضروری مردم استان و توسعه استان‌های غرب و جنوب کشور به بهره‌برداری رسیده است.
قطعه اول این طرح مجموعه سدهای هیروی، شهدای ازگله، جامیشان و شرفشاه، تونل نوسود و سامانه گرمسیری را شامل می‌شود.با آغاز فعالیت قطعه اول این طرح که طول آن 50 کیلومتر است، آب مورد نیاز 18 هزار و 500 هکتار از اراضی کرمانشاه تأمین می‌شود. سد شهدای ازگله که مورد بازدید رئیس‌جمهور قرار گرفت ، قابلیت تنظیم 30 میلیون متر مکعب آب را داراست.
افتتاح مرحله نخست
مجتمع ذوب آهن بیستون کرمانشاه
رئیس‌جمهور همچنین در ادامه این سفر با حضور در شرکت مجتمع ذوب آهن بیستون در شهر هرسین استان کرمانشاه، فاز اول این مجتمع را افتتاح کرد.
پس از پرده‌برداری از لوح افتتاح فاز اول مجتمع ذوب آهن بیستون از بخش‌های مختلف آن بازدید و با مهندسان و کارکنان این مجتمع گفت‌وگو کرد.
فاز اول مجتمع ذوب آهن بیستون با سرمایه‌گذاری 7 هزار میلیارد ریالی به بهره‌برداری رسیده و از ظرفیت تولید سالانه 200 هزار تن انواع شمش فولادی برخوردار است.فاز اول این مجتمع برای
350 نفر‌اشتغال‌زایی کرده است.
افتتاح سدهای جامیشان و شرفشاه
در استان کرمانشاه
رئیس‌جمهور در ادامه همچنین به صورت ویدئو کنفرانس سدهای جامیشان و شرفشاه در استان کرمانشاه افتتاح کرد.
افتتاح و بهره‌برداری سد و شبکه آبیاری جامیشاه در شهرستان سنقر و همچنین آبگیری سد مخزنی شرفشاه در شهر سومار با دستور رئیس‌جمهور به صورت ویدئوکنفرانس انجام شد.
این دو پروژه بخشی از طرح ملی آب‌های گرمسیری به عنوان یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های تنظیم و انتقال آب در استان کرمانشاه است که قطعه اول آن در سفر امروز رئیس‌جمهور به کرمانشاه به بهره‌برداری رسید.
بازدید رئیس‌جمهور
از روستای زلزله‌زده دره‌ ژاله
رئیس‌جمهور روز چهارشنبه پس از افتتاح تعدادی از طرح‌های زیربنایی و توسعه‌ای استان کرمانشاه در حوزه آب، از روستای زلزله‌زده دره ژاله در شهر ازگله از شهرستان ثلاث باباجانی بازدید کرد.
در زلزله سال گذشته روستای دره ژاله به صورت کامل تخریب شد به طوری که 63 واحد مسکونی این روستا، کاملاً از بین رفت و 20 واحد نیز خسارات عمده دید اما اکنون تمام واحدهای تخریب شده این روستا به صورت کامل بازسازی و از نو ساخته شده و 20 واحد نیز که نیاز به تعمیرات اساسی داشت، تعمیر شده و در اختیار صاحبان آن قرار گرفته است.
حجت‌الاسلام روحانی ضمن بازدید از این روستای زلزله زده، در یکی از خانه‌های ساخته شده برای یکی از ساکنین این روستا حضور یافت و با آنان به گفت‌و‌گو نشست.