بازخواست رهبر انقلاب از میزان اثرگذاری فعالیت ها در حاشیه مشهد

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: به نظر بنده مسئله پرورش عقیدتی بدنه سپاه که محور اقتدار نظام است، همان‌گونه که بارها اعلام کرده‌ام باید به‌صورت جلسه‌های عقیدتی انجام  و از استادان متخصص استفاده شود.  مسئله آموزش در نهاد مقدس نمایندگی ولی‌فقیه و مسئله عقیدتی سیاسی نیازمند یک تحول و برنامه‌ریزی قاطع است.
به گزارش خراسان رضوی، آیت‌ا... سید احمد علم‌الهدی روز گذشته در دیدار جمعی از فرماندهان و مسئولان نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در خراسان رضوی به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج که در دفتر امام‌جمعه مشهد برگزار شد، ضمن اشاره به سالروز شهادت آیت ا... مطهری در 12 اردیبهشت سال 58  اظهار کرد: شهادت ایشان که سرآغاز عمر 40ساله انقلاب اسلامی بوده، حامل دو پیام است.
وی افزود: پیام اول این است که دشمنان ما آن طوری که ما فکر کردیم افرادی نادان نسبت به شناخت هویت و عمق جریان اجتماعی نیستند. آن گونه نیست که بگوییم امروز رگه‌های ارتباطی دشمن می‌تواند عمق جامعه  و نظام  و روحانیت ما را کشف کنند. در مجامع جاسوسی و نهاد مطالعات سیاسی دشمن، تمام ریشه‌ها و عمق وجودی جامعه ما بازشده است. بر اساس ملاکی که گفتند اول سر را مورد هدف قرار دهید  تا  تنه بی‌جان شود؛ بر همین اساس اول شهید مطهری را هدف قراردادند؛ زیرا محاسبه کردند که این نظام ایدئولوژیک و دینی است و رهبری ایدئولوژیک این نظام این شخصیت (شهید مطهری)است و این که وی را به شهادت رساندند تا بدنه، بی جان و بی‌رمق شود.امام جمعه مشهد ادامه داد: در حقیقت این عمل دشمن یک عمل ناآگاهانه و کور نبود، اگرچه ترورهایی که منافقین انجام می‌دادند کورکورانه بود؛ ولی این ترور از طرف دشمن این‌گونه نبود  و فکر می‌کردند که اگر سر را مورد هدف قرار دهند بدنه ایدئولوژیکی و فکری ما فلج خواهد شد.
وی گفت: پیام دومی که شهادت آیت ا... مطهری برای ما داشت، این است که این انقلاب وابسته به هیچ فردی نیست. بالاتر از امام (ره) کسی در انقلاب نبود، آن روزی که ایشان به رحمت خداوند رفتند، رهبر انقلاب فرمودند همه دنیا برای این روز( رحلت امام (ره))  برنامه داشتند، ولی ما برای این روز برنامه نداشتیم. حتی وحشت این که روزی امام(ره) نباشد، آن قدر ما را محاصره کرده بود که حاضر نبودیم به آن فکر کنیم.


آیت ا... علم الهدی با اشاره به برگزاری میزگردهای صداوسیما در سال 58 توسط شهید بهشتی برای مناظره با کمونیست‌ها گفت: برخی تصور می‌کردند که با شهادت آیت ا... مطهری جریان فکری ما فلج خواهد شد، اما شهید بهشتی با این برنامه‌ها که در صداوسیما برگزار کرد، نشان داد که همه‌چیز ما شهید مطهری نبود و
 آیت ا... مصباح یزدی در آن مناظره‌ها باعث شد احسان طبری که مارکسیست بود، توبه کند و مسلمان شود. ما این‌چنین متفکرانی داریم که قدر آن‌ها را نمی‌دانیم. فردی در آن دوره هنگام برگزاری میزگردها که عضو یا رئیس شورای نظارت صداوسیما بود و امروز از شخصیت‌های مهم نظام است، اظهار می‌کرد که کشور بعد از رحلت امام(ره)، مانند لبنان خواهد شد و درگیری‌های داخلی در کشور حاکم خواهد شد.
وی بابیان این که خداوند ثابت کرد که انقلاب ما هیچ‌وقت قائم به شخص نبوده است، افزود: امروز بعد از گذشت 30 سال از رحلت امام(ره) و 40 سال از شهادت
آیت ا... مطهری کافی است وضع و جایگاه امروز کشور را با 12 اردیبهشت سال 58 یعنی سالروز شهادت آیت ا... مطهری مقایسه کنید و خواهید دید جایگاه کشور در این دو دوره قابل‌مقایسه باهم نیست؛ اراده حق پشت انقلاب اسلامی است و اراده شخص نماینده حق یعنی امام زمان(عج) که پشتیبان انقلاب اسلامی است.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اقدام آمریکا در خصوص قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی گفت: این اقدام آمریکا از روی استیصال بوده است. آمریکایی که تا این اندازه توان نظامی دارد و ناوگان‌های نظامی‌اش در اقیانوس‌ها جولان می‌کنند، در مقابل سپاه آن قدر بیچاره و بدبخت است که فحش می‌دهد.
وی افزود: طلیعه 40 سال اول انقلاب یک خون بود. طلیعه چهل سال دوم چند خون است؟ باید آماده حرکت عظیم و شکست بزرگ دشمن و پیروزی عظیم انقلاب باشیم. در 40 سال دوم انقلاب، آمریکا به این نتیجه رسیده است که می‌گوید ما باشیم یا آن‌ها(انقلاب اسلامی) این سخن و عقیده بنده نیست؛ بلکه نتیجه مطالعات عمیق نهادهای مطالعاتی کاخ سفید است که می‌گوید باید تا سال 2020 ایران و انقلاب ایران از سر راه آمریکا برداشته شود.
آیت ا... علم الهدی ادامه داد: امروز در جامعه ما باید به این جمع‌بندی برسیم که آمریکا با این هدف مقابل ما ایستاده است. ترامپ یک دیوانه زنجیری نیست، به‌هرحال یک توانایی داشت که به این جایگاه رسید، اما از روی ناچاری این کارها و دیوانگی‌ها را می‌کند و از روی بیچارگی به سپاه می‌گوید تروریست.
وی بابیان این که محور اقتدار نظام، سپاه پاسداران است، خطاب به حاضران اظهار کرد: بدنه این نظام در اختیار شما قرار داده‌شده است تا دیانت، اصالت و اندیشه ناب دینی و ولایی را تثبیت و ترویج کنید. امروز در بسیاری از مبانی فکری نظام ما که ولایت‌فقیه است، اگر الآن برخی از آن‌ها در این جمع مطرح شود شاید برخی حتی در درک مسئله و جواب مسئله سعه علمی نداشته باشند. درواقع این بدنه با این شبهات روبه رو است و باید به این شبهات دینی پاسخ داده و رفع شبهه شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: پهنه و فروع سپاه امام رضا(ع) شما نیروهای عقیدتی و سیاسی هستید. این بدنه در گام دوم انقلاب نمی‌تواند مانند گام اول انقلاب که با منافقین درگیر می‌شد، عمل کند. امروز ما با دنیا ازنظر فکری، ایدئولوژیکی و مانیفست سیاسی مسئله‌داریم و جریان حمله آمریکا ثابت کرد محور اقتدار نظام ما سپاه است. مغز و فکر بدنه سپاه به دست بنده و شما سپرده‌شده است و باید بدانیم کجای قضیه هستیم.
آیت ا... علم الهدی  خطاب به حاضران در جلسه گفت: بدنه‌ای که در اختیار شماست کسانی هستند که امام(ره) و انقلاب و نیز پیروزی انقلاب و دفاع مقدس را ندیده‌اند و امام (ره) را با صدا و تصویر می‌شناسند، پیروزی انقلاب را با بعضی از فیلم‌هایی که پخش می‌کنند، می‌شناسند که خدا کند  این فیلم‌ها براندازی شوند که همه اش از ساواک فیلم پخش می‌کنند و هزار فسق و فجور دیگر زمان شاه را لاپوشانی می‌کنند و کسی از آن‌ها خبر ندارد و این بدنه‌ای که در اختیار شماست هم از آن‌ها بی‌خبر است.
وی افزود: از سوی دیگر حاکمیت با شبهات  فکری، ایدئولوژیک و فلسفی که دشمن در حال ترویج آن‌هاست، روبه رو است. این حوزه‌ای که در اختیار شما قرارگرفته است بازخواست دارد و وجود مقدس امام عصر(عج) از شما و بنده خواهند پرسید که شما چه کار کردید با این موقعیتی که در اختیار داشته‌اید؟
 نماینده ولی‌فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع حاشیه شهر مشهد اشاره کرد و گفت: بنده امسال گزارش حاشیه شهر را به محضر رهبر انقلاب تقدیم کردم که چه میزان پول هزینه و چه‌کارهایی انجام‌شده است و گفتیم که این گزارش را بدهیم که ایشان کمک هم بکنند. بعد از گزارش بنده، حضرت آقا فرمودند؛ این کارها چه میزان اثرگذار بوده است؟ این ستاد را روز اول چرا تشکیل دادیم؟ به خاطر این که یک جریان انحرافی ضد امنیتی و ضد فرهنگی در حاشیه شهر مشهد تشکیل‌شده است و اگر توسعه پیدا کند کل شهر را خواهد گرفت. در جمع‌کردن این بساطی که بنده روز اول به شما گفتم این ستاد را در حاشیه شهر تشکیل بدهید، چه میزان موفق بودید؟ اثر آن چه میزان بوده است؟
آیت ا... علم الهدی ادامه داد: رهبر حکیمی داریم که هیچ‌وقت با حرف عقب‌نشینی نمی‌کنند. ایشان پرسیدند اثر آن چه میزان بوده است؟ امروز حجت امام زمان(عج) از بنده بازخواست اثر می‌کنند و فردا خود حضرت بقیه ا...(عج) بنده را بازخواست خواهند کرد که شما به یک استان و شهر رفته‌اید و به‌عنوان نفر اول نظام آن جا ایستاده‌اید به خاطر ریش، عمامه، فکر، عمل و زبانت، چه میزان اثرگذار بوده‌ای؟
وی گفت: هرکدام در جایگاه خود باید پاسخگو باشیم. بدنه سپاه به شما نهاد نمایندگی ولی‌فقیه سپرده‌شده است، شما با بدنه سپاه چه کرده‌اید؟ این‌گونه نیست که بنده با سپاه امام رضا(ع) کار داشته باشم و با استان‌های دیگر کاری نداشته باشم. گاهی اوقات از یک استان و از یک شهرستان و از یک‌نهاد کوچک شروع می‌شود و ادامه دارد.  بنده بارها عرض کردم سیستم‌ها را مکرر تکرار نکنیم. اول پیروزی انقلاب برای آموزش سپاه کلاس برگزار می‌شد، امروز 40 سال از آن می‌گذرد و این شیوه قدیمی شده است. جوان امروز با جوانی که ابتدای انقلاب در بدنه سپاه بوده است، تفاوت دارد.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: بسیج دانشجویی که امروز سنگر دار اول ما در جنگ نرم است، چه میزان تغذیه‌شده است؟ امروز چهار دانشگاه مادر در استان فعالیت می‌کنند و همه آن‌ها نهاد بسیج دانشجویی دارند و باید تغذیه شوند تا مقابل استادان مروج فرهنگ غربی ایستادگی کنند اما با کدام معلومات؟ در 40 سال دوم انقلاب این آموزش‌ها دیگر پاسخگو نیست.
وی گفت: به نظر بنده مسئله پرورش عقیدتی بدنه سپاه که محور اقتدار نظام است همان‌گونه که بارها اعلام کرده‌ام- هرچند عادت کردیم حرف بزنیم و اثر نکند- باید به‌صورت جلسه‌های عقیدتی انجام شود و از استادان متخصص استفاده شود.  مسئله آموزش در نهاد مقدس نمایندگی ولی‌فقیه و مسئله عقیدتی سیاسی نیازمند یک تحول و  برنامه‌ریزی قاطع است.
در این جلسه همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد حسینی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا(ع) ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این نهاد در استان به اقدام آمریکا در خصوص قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی اشاره کرد و گفت: افتخار می‌کنیم که از سوی آمریکای مستکبر در فهرست گروه‌های به گفته آنان  تروریستی و در کنار سازمان‌های آزادی بخشی مانند حزب ا... قرارگرفته‌ایم.