همزمان با روز ملی خلیج فارس؛ پرچم ایران بر روی «رزم ناو سهند» برافراشته شد

پرچم جمهوری اسلامی ایران دیروز سه شنبه همزمان با روز ملی خلیج فارس با همکاری منطقه یکم نیروی دریایی بر روی «رزم ناو سهند» ناو جنگی ارتش جمهوری اسلامی ایران برافراشته شد.
به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در حاشیه برافراشته شدن پرچم ایران بر فرار رزم ناو سهند در جمع خبرنگاران گفت: هدف از این کار نشان دادن اقتدار ایران در صیانت و حفاظت از نام و هویت خلیج فارس و تقویت روحیه سلحشوری و استعمار ستیزی مردم ایران بر روی ناوسهند ارتش است.
رضا کمالی زرکانی افزود: در این برنامه مقامات ارشد کشوری و لشکری، خانواده شهدا و پژوهشگران و خبرنگاران خارجی و داخلی حضور دارند.
وی ادامه داد: در نشست‌های متعدد با نیروی دریایی منطقه یکم رزم ناو سهند برای این اقدام مهم انتخاب شد و مهم‌ترین دلیل آن ساخت کامل این رزم ناو در داخل کشوراست که 3 سال پیش به بهره‌برداری رسید و نشانگر توانایی و تخصص مهندسان ایرانی در داخل کشور است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ابراز داشت: در 500 سال قبل در همین روز (روز ملی خلیج فارس) پرچم استعمار پرتغال را در سواحل خلیج فارس و به ویژه جزیره هرمز به زیر کشیدند و به استعمارگری 500 ساله آنها پایان دادند.
کمالی زرکانی اظهارداشت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خلیج فارس همراه با گل افشانی محل سقوط هواپیمای مسافربری ایرباس و اجرای موسیقی با موضوع خلیج فارس توسط گروه‌های موسیقی هرمزگان از دیگر برنامه‌های این روز بر روی ناو جنگی ارتش است.
مراسم پایانی نهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری خلیج فارس عصر امروز سه شنبه دهم اردیبهشت ماه همزمان با روز ملی خلیج فارس با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مقامات کشوری و لشکری در تالار آوینی بندرعباس برگزار می‌شود.
دهم اردیبهشت ماه به مناسبت سالروز آزادسازی جزیره هرمز از اشغال بیگانگان بوسیله امام قلی خان در دوره صفویه به نام روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است.
سردار امام قلی خان در این روز (21آوریل 1622میلادی) موفق شد به 117 سال تسلط پرتغالی‌ها بر سواحل جنوبی کشور پایان دهد.
این روز در سال 1384 به نام روز «ملی خلیج فارس» نامگذاری شد.
سایر اخبار این روزنامه
مدیرعامل مدیریت شبکه برق: بارندگی‌ها مشکل تامین برق تابستان را برطرف کرد مدیر اینستکس: آماده اولین تبادل تجاری با ایران هستیم بیش از نیمی از آمریکایی‌ها در انتخابات آتی به ترامپ رای نمی‌دهند سندرز: پمپئو مردم آمریکا را درباره جنگ یمن فریب می‌دهد وزیر خارجه سوئد: افتخار می‌کنم که فلسطین را به رسمیت شناختیم 120نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند کودتای امریکایی در ونزوئلا شکست خورد آکی هیتو در 85 سالگی از امپراتوری ژاپن کناره‌گیری کرد الاخبار گزارش داد: پیشنهاد 10 میلیارد دلاری بن سلمان به محمود عباس برای پذیرش معامله قرن رئیس جمهور در سی امین جشنواره ملی قدردانی از کارگران نمونه: کارگران در خط مقدم مقابله با تحریم‌های آمریکا هستند جهانگیری در جلسه هم اندیشی تبیین راهکارهای مشارکت مناطق آزاد: آمریکایی‌ها بدانند طرح آن‌ها برای فلج کردن اقتصاد ایران محکوم به شکست است با حکم رهبر انقلاب اسلامی انجام شد؛ انتصاب نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان و امام‌جمعه اهواز سخنی با کشورهای همسایه دکتر روحانی قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه به عنوان «سازمان تروریستی» توسط آمریکا را ابلاغ کرد به منظور پاسداشت روز ملی خلیج فارس انجام شد تشکیل زنجیره انسانی در ساحل خلیج فارس همزمان با روز ملی خلیج فارس؛ پرچم ایران بر روی «رزم ناو سهند» برافراشته شد خطر تعطیلی فرهنگ مکتوب