کودتای امریکایی در ونزوئلا شکست خورد

عصر دیروز تلاش عوامل امریکا برای انجام کودتا در ونزوئلا با حمایت ارتش و مردم از مادورو به شکست انجامید.
به گزارش خبرگزاری‌ها "نیکلاس مادورو" رئیس‌جمهور ونزوئلا از ملت این کشور خواست در برابر تلاش برای کودتا متحد باشند.وی گفت: با فرماندهان ارتش ونزوئلا گفتگو کردم و آنها بر وفاداری کامل به دولت تاکید کردند.
"دیوسدادو کابلو" رئیس مجمع موسسان ونزوئلا نیز شکست تلاش برای کودتا در این کشور را اعلام کرد.همچنین شمار زیادی از مردم ونزوئلا با حرکت به طرف کاخ ریاست جمهوری این کشور در کاراکاس، شکست کودتا را جشن گرفتند.
معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت: همه تلاش‌ها برای کودتا را ناکام گذاشتیم و بحران حمله به شبکه برق را هم حل کردیم و بار دیگر هم آنها را شکست دادیم.وی درباره هر نوع اقدام اشتباه علیه دولت قانونی نیکلاس مادورو هشدار داد.


وزیر دفاع ونزوئلا نیز تاکید کرد نیروهای مسلح این کشور با قاطعیت از قانون اساسی و دولت قانونی آن دفاع می‌کنند.دولت ونزوئلا هم تلاش برای شورش در این کشور را محکوم کرد.
معاون رسانه‌ای رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرده بود دولت با شورش گروه کوچکی از نظامیان خائن روبروشد.وی افزود: این عملیات شورش ازسوی خائنانی صورت گرفت که در پل تامیرا مستقر بودند.
وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد سفارت این کشور در کاراکاس پایتخت ونزوئلا به صورت طبیعی به کار خود ادامه می‌دهد.سفارت روسیه در کاراکاس نیزاعلام کرد اوضاع در ونزوئلا آرام و در کنترل است و ارتش در کنار دولت نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا ایستاده است.
وزیر دفاع ونزوئلا اعلام کرد همه واحدهای نظامی در سراسر کشور گزارش کرده‌اند اوضاع در پایگاه‌های نظامی درحالت عادی قرار دارد.
ولادیمیر پادرینو اعلام کرد نیروهای مسلح همچنان "قاطعانه مدافع" دولت "قانونی" نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور این کشور هستند.
به گزارش رویترز‎؛ این سخنان پس از آن بیان شد که خوان گوآیدو رهبر مخالفان ونزوئلا ادعا کرد از حمایت ارتش برخوردار است.
پادرینو در مطلبی که در توئیتر منتشر کرد, نوشت:همه واحدهای نظامی در سراسر ونزوئلا از عادی بودن اوضاع در پایگاه‌های نظامی و پادگان‌های خود خبر داده‌اند.
خورخه آریزا وزیر امور خارجه ونزوئلا، کلمبیا را مسئول تلاش برای شورش در کشورش دانست و افزود: همه توطئه‌ها و تلاش‌ها برای شورش در ونزوئلا با حمایت دولت کلمبیا صورت می‌گیرد.
رئیس مجمع موسسان ونزوئلا از طرفداران نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور این کشور خواست در برابر کاخ ریاست جمهوری در کاراکاس تجمع کنند.
اتحادیه اروپا بر موضع خود در حمایت از راه حل سیاسی و مسالمت آمیز برای بحران ونزوئلا تاکید کرد.
ایوو مورالس رئیس‌جمهور بولیوی تلاش‌ها برای شورش در ونزوئلا را محکوم کرد.دولت اسپانیا هم تاکید کرد از هیچ نوع کودتای نظامی در ونزوئلا حمایت نمی‌کند.
کاخ سفید هم اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از آنچه در ونزوئلا رخ می‌دهد آگاهی پیدا کرده و از نزدیک اوضاع را پیگیری می‌کند.
وزارت امور خارجه مکزیک درباره تشدید احتمالی خشونت در ونزوئلا و به راه افتادن جوی خون در این کشور ابراز نگرانی کرد.
رئیس کمیته امور بین الملل در دومای روسیه گفت: مسکو هرگز از برکناری اجباری دولت ونزوئلا حمایت نخواهد کرد.
سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: این اتحادیه تحولات ونزوئلا را از نزدیک پیگیری و بر حل مسالمت آمیز بحران این کشور تاکید می‌کند.
رئیس جمهور روسیه با شورای امنیت ملی این کشور در خصوص اوضاع ونزوئلا گفتگو کرد. دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت ولادیمیر پوتین با تعضای دائم شورای امنیت ملی روسیه درباره اوضاع ونزوئلا بحث و گفتگو کردند. او گفت در این دیدار بیشتر به خبرهای مربوط به کودتا در ونزوئلا توجه شد.
بولتون خواستار حمایت ارتش ونزوئلا از کودتا شد
جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا در پیامی خواستار حمایت نیروهای مسلح ونزوئلا از کودتای مخالفان علیه دولت قانونی این کشور شد.به گزارش اسپوتنیک، وی که در توئیتر این پیام را منتشر کرد، نوشت: نیروهای مسلح باید از قانون اساسی و مردم ونزوئلا حمایت کنند. آنها باید در مقابل غارت دموکراسی بایستند. ایالات متحده در کنار مردم ونزوئلا ایستاده است.
«خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا نیزدر پیامی ویدئویی خواستار شورش مسلحانه در این کشور شد.وی در این فیلم ویدئویی از ارتش ونزوئلا خواسته بود تا به بخشی از آنچه که «قیام ملی صلح‌آمیز» این کشور خوانده بود، تبدیل شوند.
سایر اخبار این روزنامه
مدیرعامل مدیریت شبکه برق: بارندگی‌ها مشکل تامین برق تابستان را برطرف کرد مدیر اینستکس: آماده اولین تبادل تجاری با ایران هستیم بیش از نیمی از آمریکایی‌ها در انتخابات آتی به ترامپ رای نمی‌دهند سندرز: پمپئو مردم آمریکا را درباره جنگ یمن فریب می‌دهد وزیر خارجه سوئد: افتخار می‌کنم که فلسطین را به رسمیت شناختیم 120نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند کودتای امریکایی در ونزوئلا شکست خورد آکی هیتو در 85 سالگی از امپراتوری ژاپن کناره‌گیری کرد الاخبار گزارش داد: پیشنهاد 10 میلیارد دلاری بن سلمان به محمود عباس برای پذیرش معامله قرن رئیس جمهور در سی امین جشنواره ملی قدردانی از کارگران نمونه: کارگران در خط مقدم مقابله با تحریم‌های آمریکا هستند جهانگیری در جلسه هم اندیشی تبیین راهکارهای مشارکت مناطق آزاد: آمریکایی‌ها بدانند طرح آن‌ها برای فلج کردن اقتصاد ایران محکوم به شکست است با حکم رهبر انقلاب اسلامی انجام شد؛ انتصاب نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان و امام‌جمعه اهواز سخنی با کشورهای همسایه دکتر روحانی قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه به عنوان «سازمان تروریستی» توسط آمریکا را ابلاغ کرد به منظور پاسداشت روز ملی خلیج فارس انجام شد تشکیل زنجیره انسانی در ساحل خلیج فارس همزمان با روز ملی خلیج فارس؛ پرچم ایران بر روی «رزم ناو سهند» برافراشته شد خطر تعطیلی فرهنگ مکتوب