120نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، 120 نماینده عراقی خواستار مقابله مجلس با این امر شدند.
به گزارش ایرنا، "حسن سالم" عضو فراکسیون سازندگی در مجلس عراق از جمع‌آوری 120 امضا برای رسیدگی به ماجراجویی‌های اخیر نیروهای آمریکایی شد.
وی گفت: تاکنون بیش از 120 امضای نماینده مجلس این کشور جمع‌آوری شده است تا بررسی اقدامات ناقض قانون ازسوی نیروهای آمریکا در دستور کار مجلس قرار گیرد.
حسن سالم افزود: امضا کنندگان خواستار دعوت فرمانده کل نیروهای مسلح عراق (عادل عبدالمهدی نخست وزیر) و فرماندهان امنیتی برای پیگیری موضوع حضور نیروهای خارجی، تعداد نیروها و تعداد پایگاه‌های نظامی در عراق هستند.


"نعمی العبودی" دیگر عضو فراکسیون سازندگی نیز روز شنبه از ارائه درخواست به رئیس مجلس عراق برای دعوت از عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر این کشور به جلسه مجلس برای پیگیری موضوع هدف گیری نیروهای پلیس فدرال عراق در کرکوک توسط نیروهای آمریکایی خبر داده بود.
در پی فاش شدن حمله بالگردهای جنگی ائتلاف مدعی مبارزه با تروریسم در عراق به سرکردگی آمریکا به مواضع نیروهای عراقی سحرگاه چهارشنبه گذشته در منطقه الریاض شهرستان الحویجه در استان کرکوک عراق و کشته شدن یک نیروی پلیس فدرال و زخمی شدن دو تن دیگر، گروههای مختلف عراقی به این امر واکنش نشان دادند.
گروههای مختلف عراقی با محکوم کردن این حمله تاکید کرده‌اند که آمریکا درباره ماموریت نیروهایش در عراق و انحصار آن در مبارزه با داعش و آموزش نیروهای عراقی دروغ می‌گوید.
هر چند ائتلاف آمریکایی همچون همیشه علت حمله به نیروهای عراقی را شلیک اشتباه عنوان کرده است اما ستاد عملیات مشترک عراق دو روز بعد در بیانیه‌ای با تایید این خبر اعلام کرده بود که یک کمیته تحقیق تشکیل داده است تا جزییات حادثه مشخص شود.
بسیاری از شخصیت‌ها، احزاب و نمایندگان مجلس ماههاست با اشاره به گذشت نزدیک به دو سال از اعلام پایان نظامی داعش، خواستار اتمام کار ائتلاف بویژه نیروهای چند هزار نفره رزمی آمریکا در خاک کشورشان هستند.
سایر اخبار این روزنامه
مدیرعامل مدیریت شبکه برق: بارندگی‌ها مشکل تامین برق تابستان را برطرف کرد مدیر اینستکس: آماده اولین تبادل تجاری با ایران هستیم بیش از نیمی از آمریکایی‌ها در انتخابات آتی به ترامپ رای نمی‌دهند سندرز: پمپئو مردم آمریکا را درباره جنگ یمن فریب می‌دهد وزیر خارجه سوئد: افتخار می‌کنم که فلسطین را به رسمیت شناختیم 120نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند کودتای امریکایی در ونزوئلا شکست خورد آکی هیتو در 85 سالگی از امپراتوری ژاپن کناره‌گیری کرد الاخبار گزارش داد: پیشنهاد 10 میلیارد دلاری بن سلمان به محمود عباس برای پذیرش معامله قرن رئیس جمهور در سی امین جشنواره ملی قدردانی از کارگران نمونه: کارگران در خط مقدم مقابله با تحریم‌های آمریکا هستند جهانگیری در جلسه هم اندیشی تبیین راهکارهای مشارکت مناطق آزاد: آمریکایی‌ها بدانند طرح آن‌ها برای فلج کردن اقتصاد ایران محکوم به شکست است با حکم رهبر انقلاب اسلامی انجام شد؛ انتصاب نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان و امام‌جمعه اهواز سخنی با کشورهای همسایه دکتر روحانی قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه به عنوان «سازمان تروریستی» توسط آمریکا را ابلاغ کرد به منظور پاسداشت روز ملی خلیج فارس انجام شد تشکیل زنجیره انسانی در ساحل خلیج فارس همزمان با روز ملی خلیج فارس؛ پرچم ایران بر روی «رزم ناو سهند» برافراشته شد خطر تعطیلی فرهنگ مکتوب