سندرز: پمپئو مردم آمریکا را درباره جنگ یمن فریب می‌دهد

نامزد دموکرات انتخابات 2020 ریاست‌جمهوری آمریکا تاکید کرد که وزیر خارجه این کشور در خصوص جنگ یمن مردم آمریکا را فریب می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری فارس، «برنی سندرز» سناتور ارشد امریکایی در صفحه توییتر خود ضمن انتقاد از اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که «مایک پمپئو»، در قضیه جنگ یمن درحال فریب دادن مردم آمریکا است.
این سناتور منتقد سیاست‌های دولت ترامپ ضمن تاکید بر نقش واشنگتن در جنایات سعودی‌ها در یمن، نوشت: « پمپئو باید گمراه کردن مردم آمریکا درباره جنگ یمن را متوقف کند».وی ادامه داد: «حقیقت این است که نقش ایران در جنگ یمن اندک است و تداوم حمایت آمریکا از این فاجعه تحت رهبری عربستان سعودی، امنیت ملی ما را تضعیف می‌کند».
توییت جدید سندرز در واکنش به حرف‌های روز دوشنبه پمپئو بود که از حمایت واشنگتن از ائتلاف تحت رهبری ریاض در جنگ یمن دفاع کرد.وی در مراسمی به میزبانی پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل» وابسته به کنگره آمریکا به جنگ یمن اشاره کرد و گفت: «هواپیماهایی که از فرودگاه بین‌المللی ملک خالد ریاض پرواز می‌کنند، در معرض خطر هستند و آمریکا وظیفه محافظت از شهروندان خود را دارد، بنابراین حمایت‌های ما از تلاش سعودی‌ها برای دفع این سامانه‌های موشکی خطرناک، به بهترین شکل در راستای منافع آمریکا است».


علی‌رغم انتقادات شدید جامعه بین‌الملل و حتی خود کنگره آمریکا از جنایات سعودی‌ها در یمن، دولت ترامپ حاضر به قطع کمک‌های خود به ائتلاف سعودی نیست.
«یوسف الحاضری» سخنگوی وزارت بهداشت یمن اخیراً در پایان سال چهارم و در آستانه سال پنجم جنگ «ائتلاف سعودی-آمریکایی» گزارش کرد که در مجموع 37 هزار و 822 غیرنظامی یمنی قربانی بمباران و حملات ائتلاف سعودی شده که از میان، 12 هزار نفر کشته و 25 هزار و 741 نفر زخمی شدند.
گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که بیش از 10 میلیارد دلار به بخش بهداشت یمن خسارت وارد شده است.
کنگره آمریکا اخیراً قطعنامه «اختیارات جنگ» را به تصویب رسانده که طبق آن ترامپ را ملزم به خارج کردن نیروهای نظامی آمریکایی حامی ائتلاف سعودی از یمن می‌کند. با اینحال ترامپ این قطعنامه را وتو کرده است.
دفاعیات پمپئو از حمایت واشنگتن از ائتلاف تحت رهبری ریاض در یمن درحالی مطرح شده است که سنا قصد دارد هفته جاری، وتو ترامپ را به رای بگذارد.
سایر اخبار این روزنامه
مدیرعامل مدیریت شبکه برق: بارندگی‌ها مشکل تامین برق تابستان را برطرف کرد مدیر اینستکس: آماده اولین تبادل تجاری با ایران هستیم بیش از نیمی از آمریکایی‌ها در انتخابات آتی به ترامپ رای نمی‌دهند سندرز: پمپئو مردم آمریکا را درباره جنگ یمن فریب می‌دهد وزیر خارجه سوئد: افتخار می‌کنم که فلسطین را به رسمیت شناختیم 120نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند کودتای امریکایی در ونزوئلا شکست خورد آکی هیتو در 85 سالگی از امپراتوری ژاپن کناره‌گیری کرد الاخبار گزارش داد: پیشنهاد 10 میلیارد دلاری بن سلمان به محمود عباس برای پذیرش معامله قرن رئیس جمهور در سی امین جشنواره ملی قدردانی از کارگران نمونه: کارگران در خط مقدم مقابله با تحریم‌های آمریکا هستند جهانگیری در جلسه هم اندیشی تبیین راهکارهای مشارکت مناطق آزاد: آمریکایی‌ها بدانند طرح آن‌ها برای فلج کردن اقتصاد ایران محکوم به شکست است با حکم رهبر انقلاب اسلامی انجام شد؛ انتصاب نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان و امام‌جمعه اهواز سخنی با کشورهای همسایه دکتر روحانی قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه به عنوان «سازمان تروریستی» توسط آمریکا را ابلاغ کرد به منظور پاسداشت روز ملی خلیج فارس انجام شد تشکیل زنجیره انسانی در ساحل خلیج فارس همزمان با روز ملی خلیج فارس؛ پرچم ایران بر روی «رزم ناو سهند» برافراشته شد خطر تعطیلی فرهنگ مکتوب