قاتل روحانی همدانی پرونده تجاوز داشت

گروه اجتماعی: قاتل روحانی همدانی پرونده تجاوز به عنف و آدم‌ربایی داشته است. سردار بخشعلی کامرانی‌صالح با اشاره به سوابق مجرمانه قاتل، گفت: او که 30 سال داشت، 3 سال در زندان بود و سابقه نزاع، عربده‌کشی و درگیری با افراد شرور هم‌پایه خود را نیز داشت. وی با بیان اینکه او بعد از آزادی دنبال موضوع و مسائل خاصی نبود، زیرا ما تمام اراذل و اوباش را مورد رصد قرار می‌دهیم، گفت: شرارت، آدم‌ربایی، تجاوز به عنف و شرب خمر در سوابق این شرور وجود دارد. کامرانی‌صالح با اشاره به اینکه این قاتل با 6 نفر در استان و خارج از استان رابطه داشته و انسان فاسدی بود، گفت: شناسایی 32 نفر که مطالبی را در حمایت از این قاتل جانی منتشر کرده‌اند انجام شده است و  5 نفر از آنها که ساکن همدان بودند دستگیر شده‌اند. بقیه نفرات نیز طی هماهنگی با مقام قضایی و نیروهای انتظامی کشور دستگیر خواهند شد.
جزئیات دستگیری قاتل همدانی از زبان فرمانده نیروی انتظامی همدان
سردار کامرانی صالح فرماندهی نیروی انتظامی استان همدان جزئیات دستگیری قاتل طلبه همدانی را تشریح کرد و گفت: 10 دقیقه تا یک ربع بعد خودرویی که با آن برای قتل استفاده شده بود، شناسایی شد. خودرو متعلق به یک خانم بود که وقتی با او تماس گرفتیم عنوان کرد خودرو را فروخته و هنوز سند آن به نام خریدار ‌زده نشده است. وی ادامه داد: پلیس چند دقیقه بعد خریدار خودرو را شناسایی کرد. خودرو متعلق به برادر قاتل بود که بلافاصله به محل کار او در یک گل‌فروشی رفتیم که وی عنوان کرد یک ساعت پیش خودروی خود را در اختیار برادرش قرار داده است. فرمانده پلیس همدان افزود: ظرف 20 دقیقه تا نیم ساعت اول محرز شد قاتل کیست، البته برادر قاتل نیز مطلع شده که او قصد انجام کاری را دارد اما نه به پلیس اطلاع داده بود و نه از این کار ممانعت کرده بود. وی ادامه داد: غروب همان روز وقوع حادثه 4 نفر از کسانی که با قاتل ارتباط داشتند و می‌خواستند فرار کنند، در قروه کردستان دستگیر شدند. در ادامه 10 نفر از کسانی که احتمال می‌رفت با او ارتباط داشته باشند به علاوه 8 مخفیگاه احتمالی قاتل تحت کنترل قرار گرفت. وی گفت:‌ یک ساعت و نیم از وقوع قتل گذشته بود که در اینستاگرام قاتل عکس‌هایی همراه با سلاح کمری و جنگی منتشر و پخش شد. وی ادامه داد: در شرایطی که این موضوع به دروغ عنوان شد که انتشار مطالب قاتل و اعتراف او به قتل در صفحه شخصی‌اش منجر به شناسایی او شده است، پلیس یک ربع بعد از وقوع قتل، قاتل را شناسایی کرده بود. فرمانده انتظامی استان همدان دوباره گریزی به نحوه پیدا کردن مخفیگاه قاتل زد و گفت: بعد از فرار قاتل تمام ورودی‌ها و خروجی‌های0 شهر را تحت کنترل قرار دادیم، از آنجا که قاتل بعد از گذاشتن پست اینستاگرامی هیچ اثری از خود باقی نگذاشته بود و تماس‌ها و ارتباطات خود را قطع کرده بود، احتمال دادیم در جایی مخفی شده باشد. کامرانی‌صالح با اشاره به اینکه قاتل نیمه شب در یکی از مناطق شهر در تردد بود که مأموران به او مشکوک شدند و بلافاصله او را مورد شناسایی قرار دادند، گفت: قاتل اسلحه‌ای را که با آن روحانی را کشته بود به همراه داشت و آن را زیر کاپشن خود پنهان کرده بود و وقتی مأموران به او دستور ایست دادند به سمت آنها شلیک کرد. وی ادامه داد: در جریان این اتفاق چند دقیقه بعد تیم‌های دوم و سوم نیز وارد کار شدند و مجرم را مورد محاصره قرار دادند، مأموران از او خواسته بودند که تسلیم شود اما او به سمت آنها شلیک کرده بود. فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه با آغاز شلیک از سوی قاتل، مأموران نیز وارد کار شدند، گفت: از آنجا که قاتل روی زمین دراز کشیده بود و به سمت نیروهای ما شلیک می‌کرد امکان اصابت تیر به کمر تا پایین او نبود تا وی را زنده دستگیر کنیم. وی با بیان اینکه در جریان این اتفاق 2 نفر از مأموران جان بر کف ناجا نیز زخمی شدند و در حال حاضر در بیمارستان بستری هستند، افزود: این 2 نفر که یکی از آنها از ناحیه پا و دیگری نیز که یک سرباز بود از ناحیه آرنج به بالا مجروح شدند، تحت عمل جراحی قرار گرفتند و همین هفته نیز باید یک عمل دیگر انجام دهند.
رئیس بنیاد شهید: طلبه همدانی «شهید ترور» است
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: حجت‌الاسلام مصطفی قاسمی، طلبه همدانی از نظر بنیاد در زمره شهدای حادثه تروریستی قرار دارد و البته بر اساس قانون باید فرآیند احراز شهادت ایشان طی شده و خانواده ایشان تحت پوشش بنیاد شهید قرار گیرند. وی افزود: بر اساس گزارش‌های دریافتی این طلبه از روحانیون فعال و ولایت‌مدار بوده است و می‌توان گفت ایشان به دست عوامل ضدانقلاب ترور شده و از نظر بنیاد شهید و امور ایثارگران در زمره شهدای حادثه تروریستی محسوب می‌شود. البته بر اساس قانون باید پرونده این موضوع توسط نهادهای امنیتی استان تکمیل و ارسال شود و در کمیسیون مربوطه طرح و شهادت ایشان احراز شده و خانواده ایشان در پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گیرد.