به زودی واکنش مناسب به اقدامات غیرقانونی آمریکا خواهیم داشت


رئیس و تعدادی از اعضای گروه دوستی پارلمانی اتریش و مجلس شورای اسلامی ایران با عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه دیدار کردند.
در این دیدار مهم‌ترین موضوعات و تحولات بین‌المللی و همچنین روابط دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
عراقچی در این دیدار ضمن تشکر از همدردی دولت و مردم اتریش به خاطر سیل‌های اخیر و نیز ارسال کمک به سیل‌زدگان، در مورد برجام گفت:  برجام یک توافق بین‌المللی است و آمریکا با خروج خود از این توافق، قطعنامه ۲۲۳۱  شورای امنیت را نقض کرده، ولی متاسفانه این اقدام غیرقانونی با واکنش مناسب از سوی شورای امنیت و یا کشورهای اروپایی مواجه نشده است.
وی با اشاره به اینکه جمهوری‌اسلامی ایران تاکنون به تعهدات خود در برجام پایبند بوده و با انتقاد از سیاست‌ها و اقدامات اروپا در قبال توافق هسته‌ای تاکید کرد: صبر و تحمل جمهوری‌اسلامی نامحدود نیست و ما با ارزیابی جامع از شرایط حاضر و بدون برخوردهای احساسی، به زودی واکنش مناسب به اقدامات غیرقانونی آمریکا را اتخاذ خواهیم کرد.


معاون سیاسی وزیر خارجه خاطرنشان کرد: ما به اندازه کافی فرصت و زمان برای جبران تبعات خروج آمریکا از برجام ارائه کرده‌ایم و اکنون دیگر زمان عمل فرا رسیده است. ما از مواضع سیاسی اتحادیه اروپا استقبال می کنیم، اما حمایت صرفا سیاسی هیچ کمکی به ادامه برجام نمی‌کند.
به گزارش فارس، عراقچی در اظهارنظری عجیب گفت: برجام یک توافق اقتصادی نیست و ماهیت امنیتی دارد و اگر برای اروپا اهمیت دارد باید هزینه‌های حفظ آن را
هم بدهند.
سایر اخبار این روزنامه