تشییع باشکوه پیکر مطهر طلبه شهید همدانی با حضور انبوه مردم ولایت‌مدار


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان در این آیین گفت: از مسئولان می‌خواهیم که فضای مجازی را به خوبی مدیریت کنند.
حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی موثقی اظهار داشت: مدیریت فضای مجازی کار دشواری نیست بلکه می‌توان شبکه اطلاعات ملی را راه‌اندازی کرد.
وی با بیان اینکه مراجع تقلید در نشست‌های عمومی و خصوصی نسبت به وضعیت فضای مجازی بارها تذکر دادند افزود: با وجود اینکه قاتل این طلبه به هلاکت رسید اما باید با کسانی که در فضای مجازی این افراد را تشویق و امنیت مردم را به خطر می‌اندازند، برخورد شود.
حجت‌الاسلام شعبانی موثقی ادامه داد: خواسته تمامی مسئولان، مردم و روحانیت احساس امنیت است.


امام جمعه همدان ادامه داد: اگر درگیری مسلحانه در میدان اصلی شهر و زمان پرتردد رخ می‌داد باید شاهد یک فاجعه و جان‌باختن شمار زیادی از شهروندان بودیم.
حجت‌الاسلام شعبانی موثقی حضور چشمگیر مردم در تشییع پیکر این روحانی را موید ارادت و محبت و ارتباط مردم به این قشر دانست و گفت: مردم این استان به روحانیت توجه ویژه‌ای دارند.
وی تصریح کرد: جایگاه روحانیت در بین مردم همچنان محفوظ است چرا که آنها دلسوز‌ترین قشر برای مردم هستند.
امام جمعه همدان با بیان اینکه همدان دارالمومنین است گفت: در این شهر اراذل و اوباش نباید احساس امنیت کنند.
در این مراسم پس از قرائت پیام آیت‌الله نوری همدانی توسط حجت‌الاسلام انصاری، نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری گفت:  بار دیگر از رهبر معظم انقلاب می‌خواهیم مدیریت فضای مجازی را از دولت گرفته و به دست گروهی که صلاح می‌دانند بسپارند.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام
«مصطفی قاسمی» 46 ساله ظهر شنبه مقابل مدرسه حوزه علمیه آیت‌الله ملاعلی معصومی همدانی واقع در خیابان شهدا به ضرب 2 گلوله به قتل رسید.
وی امام جماعت مسجد «حاج کربلایی علی» معروف به «حاج کبلعلی» واقع در امامزاده عبدالله همدان و مسئول سابق کتابخانه مدرسه آیت‌الله «دامغانی» بود.
پس از قتل این روحانی ابتدا چهار تن از همدستان و دوستان نزدیک قاتل دستگیر شدند سپس ساعت 4 و 25 دقیقه روز یک‌شنبه پس از 20 دقیقه درگیری مسلحانه قاتل به هلاکت رسید.
روز یک‌شنبه هیئتی از سوی حضرات آیات عظام حسین نوری همدانی و لطف‌الله صافی گلپایگانی در منزل این روحانی همدانی حضور یافتند.
سایر اخبار این روزنامه