رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: خواهان بستن تنگه هرمز نیستیم

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد امنیت تنگه هرمز توسط نیروهای مسلح ایران تامین می‌شود. ما به دنبال بستن تنگه هرمز نیستیم اما اگر قرار باشد کسی این تنگه را ناامن کند با او به شدت برخورد می‌کنیم.
سرلشگر محمد باقری در حاشیه بیست و سومین همایش سراسری فرماندهان، روسا و مدیران ناجا با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اینکه وزیر امور خارجه تصمیم‌گیری در مورد تنگه هرمز را به نیروهای مسلح مربوط دانسته گفت: در این خصوص مقامات بالاتر صحبت کرده و ما مجری این دستورات هستیم. همانطور که پیش از این نیز بارها توسط مقامات کشورمان گفته شده ما خواهان تامین امنیت تنگه هرمز هستیم و امنیت این تنگه نیز توسط کشور ما برقرار می‌شود.
وی افزود: کشتی‌های کشور ما نیز همچون دیگر کشورها درحال عبور از این تنگه هستند اما اگر قرار باشد کسی تنگه هرمز را ناامن کند قطعاً ما با آن برخورد خواهیم کرد. همچنین اگر نفت ما از این تنگه عبور نکند حتماً نفت دیگر کشورها نیز از این تنگه عبور نخواهد کرد.
باقری افزود: تا همین دیروز نیز ناوهای آمریکایی موظف به پاسخگویی به سوالات سپاه پاسداران در مورد تنگه هرمز بودند و آنان می‌دانند که امنیت این تنگه نیز بر عهده کیست.


رئیس ستاد کل نیروهای مسلح درباره آخرین وضعیت دو مرزبان ربوده شده در کشور پاکستان اظهار کرد: دو تن از همکاران‌مان در اسارت اشرار در پاکستان هستند و پیگیری جدی ما در این خصوص ادامه دارد. نخست‌وزیر پاکستان نیز در سفر به تهران قول‌هایی در این زمینه دادند که باید اجرایی شود.
وی درباره عوامل تروریستی حمله به اتوبوس نیروهای مسلح در جاده خاش نیز گفت: بسیاری از عاملان این حادثه دستگیر شدند و برخی دیگر از این عوامل نیز به خاک کشور همسایه فرار کردند که در مورد دستگیر شدگان پرونده تشکیل شده و رسیدگی‌ها ادامه دارد.
باقری درباره وضعیت نیروی انتظامی نیز اظهار کرد: اعتبارات مالی این نیرو تضمین شده و ما در سال رونق تولید در تلاش خواهیم بود تا از ناجا حمایت کنیم؛ چرا که رونق تولید بدون امنیت شکل نخواهد گرفت.
مقابله با توطئه دشمنان نیازمند تلاش جهادی رزمندگان اسلام است
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بیست و سومین همایش سراسری فرماندهان، روسا و مدیران ناجا با بیان اینکه دشمنان این ملت از توطئه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دست بردار نیستند، گفت: توطئه‌های دشمنان یکی یکی درحال بروز هستند و این هوشیاری، در صحنه بودن و تلاش جهادی تمام رزمندگان اسلام به ویژه سبزپوشان ناجا را می‌طلبد.
سردار باقری اظهار داشت: دشمنی که از تجاوز نظامی مایوس است، انرژی و توان خود را روی توطئه‌ها و تحریم‌های مختلف اقتصادی و فشارهای سیاسی قرار داده است و می‌خواهد ملت ایران را تحت فشار این توطئه‌ها قرار دهد.
وی ادامه داد: آغاز سال 1398 را که به نام رونق تولید توسط رهبری نامگذاری شده است، تبریک عرض می‌کنم و در همین سال رونق و تولید باید به ماموریت نیروی انتظامی اشاره و تاکید کنیم که بدون فعالیت شما عزیزان و رزمندگان خدوم این نیرو امکان رونق تولید در کشور نخواهد بود و امنیت پایدار و آرامش برای همه فعالیت‌ها ضروری است.
سرلشکر باقری اظهار داشت: در اقتصاد مسئله امنیت، ثبات، پایداری در سرمایه‌گذاری و گردش چرخ تولید کشور بسیار حائز اهمیت است و شما به عنوان نیروی انتظامی کسانی هستید که مسئولیت اصلی را در این زمینه به عهده دارید.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: سال پر تلاش و پرثمری را پشت سر گذاشتیم و وارد سال جدید شدیم که سالی پر تلاش خواهد بود. در همین یک ماه ابتدای سال است که نیروی انتظامی با رتبه عالی و روحیه جهادی و بسیجی و با تلاشی بی‌نظیر در مقابله با سیلی که در بسیاری از استان‌های کشور به وجود آمد، وارد میدان شد و سفرهای نوروزی را مدیریت کرد. همچنین کاهش قابل توجهی در تلفات تصادفات جاده‌ای به وجود آمد که همه اینها نشان دهنده ارزش زحمات و تلاش‌های نیروی انتظامی است که قابل قدردانی است.
سرلشکر باقری توضیح داد: این فرمایش رهبری است که نیروی انتظامی قابل قیاس با گذشته نیست و همواره ایشان انتظار حرکت رو به جلو دارند و معتقدند حرکت رو به جلوی نیروی انتظامی نباید با وقفه روبرو شود و این اتفاق بیفتد. نیروی انتظامی در سال 97 با مدیریت مراسم اربعین را هدایت و در امنیت برقرار کرد. مهمتر از همه این است که توانست توطئه دشمن را کنترل کند. دشمن ادعا کرده بود که نظام جمهوری اسلامی را به زانو درمی‌آورد و کریسمس را در تهران برگزار می‌کنند‌ اما ملت بزرگ ایران و رزمندگان این کشور و نیروی انتظامی قهرمان ما به نحوی عمل کردند که همه توطئه‌های آنها خنثی شد و امنیت امروز ما امنیتی مستحکم‌تر از آن است که دشمن تصور کند.
باقری گفت: آنکه آسیب می‌بیند و روز به روز سست‌تر می‌شود، دشمن است که در میان مردم خودش هم حتی اعتباری ندارد. هیچ شخص آمریکایی با شخصیت و با تحصیلاتی را نمی‌توان پیدا کرد که به این رئیس جمهوری افتخار کند.
وی اظهار داشت: خدا را شاکریم نیروی انتظامی در برابر همه این توطئه‌ها توانسته است گام‌های موثری را بردارد. نیروی انتظامی توانسته با نیروی امنیتی کارساز و نتیجه‌بخش، اقدامات خود در مقابله با جرایم و مفاسد اقتصادی را به طور خاص انجام دهد و تاثیر چشمگیری در امنیت کشور داشته باشد. این مسیر با مدیریت خوب فرماندهان ناجا و برنامه‌هایی که هوشمندانه تدوین شده است، پیش خواهد رفت.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد: براساس درکی که بر اهمیت و نقش نیروی انتظامی در آرامش کشور وجود دارد، نیروی انتظامی را جزو اولویت‌های خود می‌دانیم و در برنامه‌ریزی‌ها با تخصیص اعتبارات، تخصیص وقت، انرژی و تمام ابعاد به آن توجه خواهیم داشت. نیروی انتظامی بخش مهمی از مسئولیت ما به شمار می‌رود و به این افتخار می‌کنیم که بتوانیم کمکی برای آن باشیم و باری از دوش آن برداریم و کمک کنیم تا شما عزیزان و همرزمان بتوانید مسئولیت خود را به خوبی انجام دهید.
سایر اخبار این روزنامه
فوربس: خریداران عمده نفت ایران از تحریم‌های آمریکا پیروی نمی‌کنند رونمایی از شانزدهمین جلد خاطرات روزنوشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با عنوان «سردار سازندگی» وزیر ارتباطات: رها کردن ریشه‌ جنایات و مقصرسازی فضای مجازی ساده‌انگارانه است ضارب روحانی همدانی در درگیری مسلحانه با ماموران پلیس به هلاکت رسید برگ تازه‌ای در پرونده سیاه مدعیان حمایت از حقوق بشر رهبر انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان و مدیران نیروی انتظامی: با قاچاق و عوامل ناامن‌کننده فضای مجازی برخورد جدی کنید هشدار سازمان ملل نسبت به وخیم‌تر شدن بحران انسانی در یمن رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: خواهان بستن تنگه هرمز نیستیم نیروگاه اتمی بوشهر امروز تولید برق را از سرمی گیرد مجری طرح گندم: خرید گندم در کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل 23 درصد افزایش یافت دفاع قاطع سناتور مشهور آمریکایی از برجام در حضور پمپئو فریدمن:ترامپ ونتانیاهو یک روح در دو بدن هستند نیویورک تایمز تحت فشار صهیونیست‌ها کاریکاتور خود را حذف کرد کشتی فرنگی قهر مانی آسیا - چین قهرمانی شاگردان «بنا» با 4طلا و 3برنز رونمایی از شانزدهمین جلد خاطرات روزنوشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با عنوان «سردار سازندگی» برگ تازه‌ای در پرونده سیاه مدعیان حمایت از حقوق بشر رهبر انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان و مدیران نیروی انتظامی: با قاچاق و عوامل ناامن‌کننده فضای مجازی برخورد جدی کنید رهبر انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان و مدیران نیروی انتظامی: با قاچاق و عوامل ناامن‌کننده فضای مجازی برخورد جدی کنید رهبر انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان و مدیران نیروی انتظامی: با قاچاق و عوامل ناامن‌کننده فضای مجازی برخورد جدی کنید رهبر انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان و مدیران نیروی انتظامی: با قاچاق و عوامل ناامن‌کننده فضای مجازی برخورد جدی کنید رهبر انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان و مدیران نیروی انتظامی: با قاچاق و عوامل ناامن‌کننده فضای مجازی برخورد جدی کنید