محکومیت اعدام گسترده شیعیان در عربستان

بخش خبری: محکومیت جنایات اعدام‌های اخیر آل‌سعود در عربستان ازسوی مراجع و نهاد‌ها و سازمان‌های فرهنگی کشورمان همچنان ادامه دارد.
حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی دیروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم، با اشاره به شهادت تعدادی از مسلمانان در عربستان گفتند: این جنایات‌ها دارای سابقه بوده و در کتاب‌های وهابیت نیز مبنای آنان بر کشتن انسان‌هاست، آنان کاری به شیعیان و غیر شیعیان نداشته و به علت زیارت قبور بزرگان و قربانی کردن برای خداوند برای حل مشکلات و امثال آن، انسان‌ها را مستحق کشتن و محکوم به قتل می‌دانند.
ایشان افزودند: اخیراً قتل در عربستان در کنار جنبه‌های مذهبی جنبه‌های سیاسی هم پیداکرده است و هرکسی را که احتمال مخالفت با این رژیم منحوس را بدهند به قتل می‌رسانند.
ایشان با انتقاد از سکوت محافل بین‌المللی در برابر این جنایات تصریح کردند: اگر یک نفر از اینان در ایران بود دادشان در می‌آمد ولی در برابر قتل 37 نفر سکوت عجیبی گرفته‌اند و صدایی از آنان درنمی‌آید. آمریکاییان به‌عنوان بردگان پول‌های کثیف چشمان خود را در برابر این جنایت بسته‌اند و حتی توجیه هم می‌کنند و می‌گویند این رژیم تشخیص داد و این افراد مستحق اعدام بوده‌اند.


آیت‌الله نوری همدانی:سقوط آل‌سعود نزدیک است
حضرت آیت‌الله نوری همدانی هم در ابتدای درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفتند: رژیم قبیله‌ای آل‌سعود، رژیمی است که به شیوه عصر جاهلیت به حکومت رسیده و بدتر از آن مشغول حکمرانی است و جنایت اخیر این رژیم در به شهادت رساندن عده‌ای از علما و جوانان هم بسیار وحشیانه و دردناک است.
ایشان سکوت مدعیان دروغین حقوق بشر و سازمان‌های بی‌خاصیت بین‌المللی را نوعی ذلت برشمردند و این سکوت را باعث ایجاد حاشیه امن برای این خاندان دست نشانده صهیونیست دانستند.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: اقدامات سعودی‌ها سفاکانه و ضدبشری است
در پی اعدام تعدادی از فعالان مذهبی و اجتماعی به صورت دسته جمعی توسط رژیم آل‌سعود، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای اقدامات سعودی‌ها را سفاکانه و ضدبشری خواند.
در بخشی از بیانیه آمده است: رژیم مستبد و خون‌ریز سعودی بار دیگر در اقدامی ددمنشانه و غیرانسانی با اعدام دسته‌جمعی 37 فعال مذهبی و اجتماعی، خون جمعی از مسلمانان مبارز را ریخت و برگی دیگر بر سیاهه جنایت‌های خود افزود.
حکام سعودی در پناه سکوت مدعیان حقوق بشر وقیحانه در بلاد مسلمین خونریزی می‌کنند و با دلار‌های نفتی دهان سازمان‌ها و مجامع جهانی را می‌بندند. پایان شب سیاه خفقان، دیکتاتوری و خونریزی آل‌سعود نزدیک است و جبهه عظیم مجاهدان مسلمان حرمین شریفین و سایر سرزمین‌های مقدس را از چنگال ستم ورزی فرزندان شیطان رها خواهد کرد.دنیای اسلام باید مقابل ظلم و فساد این حکام خبیث سعودی بایستد و پرچم عزت اسلام را در مقابل جبهه ظلم و کفر و استکبار برافراشته نگه دارد.
مجمع جهانی تقریب، اعدام جمعی از مسلمانان توسط آل‌سعود را محکوم کرد
مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز در بیانیه‌ای اقدام وحشیانه آل‌سعود در اعدام بیش از سی نفر از مسلمانان مناطق مختلف عربستان را محکوم کرد.
در بخشی از این بیانیه آمده است: خونریزان آل‌سعود با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی، پروژه شعله ور کردن درگیریهای طایفه‌ای و گسترش رعب و وحشت و تروریسم را برای بستن دهانها و حبس نفس در سینه‌ها، ادامه می‌دهند؛ آنها گمان می‌کنند که می‌توانند بدون هیچ مانعی به گمراهی خود ادامه دهند، اما خداوند از اعمال ظالمان غافل نیست و به آنها مهلت می‌دهد تا بر گناهانشان افزوده شود و صفحات بیشتری از تاریخ خونین و نفرت انگیز خود را سیاه کنند.
ائمه جمعه اهل سنت استان بوشهر اعدام دسته جمعی علمای عربستان را محکوم کردند
اعضای شورای روحانیت، هیات فتوا، ائمه جمعه شهرها و روستاهای اهل سنت شهرستان‌های بوشهر،گناوه،کنگان و عسلویه هم در بیانیه‌های مشترک و انفرادی اعدام دسته‌جمعی 37 نفر از علما، طلاب و فعالان اجتماعی شیعه و سنی توسط آل‌سعود را محکوم کردند.
دربخشی از این بیانیه آمده است: از دیدگاه شرع و دین مبین اسلام ریختن خون مسلمانان حرام و بلکه از گناهان کبیره است، به خصوص زمانی که آن خون یک شخص عالم، متفکر، مبارز،مجاهد و مدافع از حق باشد که هیچ‌وقت راضی نیست تن به ذلت و خواری دهد خواه آن عالم سنی و یا شیعه باشد.
براساس این بیانیه، اقدام اخیر نابخردانه و غیرشرعی عربستان در قتل و کشتار و اعدام به‌ناحق 37 نفر از چند شهر مختلف آن کشور که بیشتر آنها از علما و طلاب برادران شیعه و سه نفر از اهل سنت بودند، بیانگر این حقیقت است که مقامات سعودی هیچ ارزشی به زندگی انسان‌ها قائل نیستد.
جامعه اهل سنت و جماعت استان بوشهر ضمن عرض تسلیت به علمای اسلام به‌ویژه خانواده‌های محترم این شهدا خواهان مغفرت و علو درجات برای شهدا و برای بازماندگان اجر جزیل و صبر جمیل مسئلت نموده و این عمل ضد انسانیت را به ‌شدت محکوم و از مدعیان دفاع از حقوق بشر و جامعه بین‌المللی، بررسی و رسیدگی به این امر را خواهانیم.
کانون دانشگاهیان ایران و بسیج دانشجویی دانشگاه شریف هم در بیانیه‌های جداگانه اعلام کردند به‌زودی رژیم منحوس سعودی به دست مجاهدان اسلام نابود خواهد شد.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر اقتصاد: 313 طرح برای سرمایه‌گذاری به چینی‌ها معرفی شد ترامپ از معاهده تجارت تسلیحاتی هم خارج شد الاهرام: چرا شکست «معامله قرن» حتمی است؟ طرح نظارت بر بازار ماه مبارک رمضان از 10 اردیبهشت آغاز می‌شود واکنش «عصائب و نجبا» به قتل سرباز عراقی توسط نظامیان آمریکایی دکتر ظریف در گفتگو با فاکس نیوز: سیاست فشار حداکثری ترامپ برای به زانو در آوردن ایران، محکوم به شکست است افطاری با پول بیت‌المال! افزایش 25 میلیون تنی ظرفیت تولید فولاد در 4 سال آتی معاون بهره‌برداری آب منطقه‌ای مازندران: بهره‌برداری 3 واحد نیروگاه برقابی سد شهید رجایی یک رویداد مهم محسوب می‌شود محکومیت اعدام گسترده شیعیان در عربستان در پی اعدام 37 نفر در عربستان علمای بحرین یک هفته عزای عمومی اعلام کردند رئیس اتاق بازرگانی تهران خبر داد: آغاز فعالیت بخش‌ خصوصی برای مقابله با تحریم‌ها پوتین: تحریم نفت ایران بازار انرژی را غیرقابل پیش‌بینی کرد کوربین: فرش قرمز برای ترامپ در انگلیس پهن نکنید 58 درصد آمریکایی‌ها ترامپ را دروغگو می‌دانند رئیس سازمان پزشکی قانونی: سکته یکی از محکومان بانک سرمایه تایید شد زمان پرداخت قسط دوم حج اعلام شد سیل‌زده‌ها یک ماه مهلت دارند وزیر ارتباطات: تروریسم اقتصادی آمریکا، درحال تسری به اقتصاد فضای مجازی است