واکنش «عصائب و نجبا» به قتل سرباز عراقی توسط نظامیان آمریکایی

نظامیان تروریست آمریکایی اخیرا با حمله به پلیس فدرال کرکوک، یک سرباز را کشتند تا بار دیگر تاکید کنند نیروهای جنگی هستند، نه مستشاری.
به گزارش خبرگزاری فارس، منابع خبری عراق اعلام کردند که در حمله چهارشنبه " گذشته جنگنده‌های ائتلاف آمریکا به نیروهای امنیتی عراق در شهرستان الحویجه استان کرکوک، یک نیرو کشته و دو تن دیگر زخمی شده‌اند.
جنبش "عصائب اهل الحق" عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا توسط نیروهای جنگی خود که در عراق حضور دارند و به نیروهای پلیس فدرال کرکوک حمله کردند، بار دیگر حاکمیت این کشور را نقض کرد.
پایگاه خبری «المعلومه» به نقل از العصائب گزارش داد: بار دیگر درباره واقعیت حضور آمریکا در عراق، طرح سوال می‌کنیم.


این جنبش تصریح کرد که حادثه حمله آمریکا به نیروهای عراقی، دلیل محکمی بر حضور نیروهای جنگی است، نه آن گونه که واشنگتن ادعا می‌کند، نیروهای مستشاری.
در همین ارتباط، جنبش «نجباء» عراق نیز تاکید کرد که هر روز «آمریکا رفتار وحشیانه و نقض حاکمیت عراق را ثابت می‌کند.
نجباء مجلس عراق را مسئول عدم تسریع در تصویت قانون خروج نیروهای خارجی دانست و تاکید کرد که این مسئله همچنان پوشش قانونی برای گسترش داعشی‌هاست.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر اقتصاد: 313 طرح برای سرمایه‌گذاری به چینی‌ها معرفی شد ترامپ از معاهده تجارت تسلیحاتی هم خارج شد الاهرام: چرا شکست «معامله قرن» حتمی است؟ طرح نظارت بر بازار ماه مبارک رمضان از 10 اردیبهشت آغاز می‌شود واکنش «عصائب و نجبا» به قتل سرباز عراقی توسط نظامیان آمریکایی دکتر ظریف در گفتگو با فاکس نیوز: سیاست فشار حداکثری ترامپ برای به زانو در آوردن ایران، محکوم به شکست است افطاری با پول بیت‌المال! افزایش 25 میلیون تنی ظرفیت تولید فولاد در 4 سال آتی معاون بهره‌برداری آب منطقه‌ای مازندران: بهره‌برداری 3 واحد نیروگاه برقابی سد شهید رجایی یک رویداد مهم محسوب می‌شود محکومیت اعدام گسترده شیعیان در عربستان در پی اعدام 37 نفر در عربستان علمای بحرین یک هفته عزای عمومی اعلام کردند رئیس اتاق بازرگانی تهران خبر داد: آغاز فعالیت بخش‌ خصوصی برای مقابله با تحریم‌ها پوتین: تحریم نفت ایران بازار انرژی را غیرقابل پیش‌بینی کرد کوربین: فرش قرمز برای ترامپ در انگلیس پهن نکنید 58 درصد آمریکایی‌ها ترامپ را دروغگو می‌دانند رئیس سازمان پزشکی قانونی: سکته یکی از محکومان بانک سرمایه تایید شد زمان پرداخت قسط دوم حج اعلام شد سیل‌زده‌ها یک ماه مهلت دارند وزیر ارتباطات: تروریسم اقتصادی آمریکا، درحال تسری به اقتصاد فضای مجازی است