وزیر اقتصاد: 313 طرح برای سرمایه‌گذاری به چینی‌ها معرفی شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در دومین اجلاس بین‌المللی "کمربند - راه" به چین سفر کرده بود اعلام کرد: ایران 313 طرح و پروژه مختلف را برای سرمایه‌گذاری در قالب این طرح به سرمایه گذاران چینی و خارجی معرفی کرده است.
فرهاد دژپسند در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: در این چارچوب می‌توانیم در قالب همکاری‌های درازمدت میان چین و ایران، حدود 50 میلیارد دلار را به صورت سرمایه‌گذاری برای اجرای این پروژه‌ها جذب کنیم.
او با بیان اینکه بخشی از این سرمایه گذاری‌ها در حوزه زیرساخت‌هایی مانند حمل نقل جاده ای، ریلی و بنادر است تصریح کرد: باید بتوانیم فرصت‌های بالقوه داخل کشور را از طریق جذب سرمایه‌گذاری خارجی و همچنین تامین منابع داخلی، بالفعل کنیم.وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران افزود: در قالب طرح "کمربند - راه" کریدورهای زیادی در منطقه طراحی شده است و تعدادی از آنها از ایران عبور می‌کند لذا باید بتوانیم به نحو احسن از این فرصت‌ها استفاده کنیم.
دژپسند جمعیت 80 میلیونی ایران و همچنین همسایگی با 15 کشور را یکی از ظرفیت‌های بزرگ کشور دانست و گفت: با این شرایط، عبور این کریدورها از ایران افزون بر 300 میلیون نفر جمعیت را تحت پوشش قرار می‌دهد.


وی گفت: با توجه به وضعیت سوق الجیشی ایران، سود و درآمد این کریدورها به مراتب خیلی بالاتر از هزینه آن است به همین دلیل خیلی از سرمایه گذاران حاضر هستند در این زمینه‌ها و همچنین حوزه‌های دیگری مانند پتروشیمی، نفت و گاز، صنایع و معادن سرمایه‌گذاری کنند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران با اشاره به اهمیت شرکت در دومین اجلاس "کمربند - راه" گفت: این همایش با هدف تبیین دیدگاه رئیس جمهوری چین در مورد طرح "کمربند - راه" که بر گرفته از راه ابریشم قدیم است برگزار شده است.
دژپسند از ایران به عنوان یکی از کشورهای محوری این مسیر در گذشته و اکنون نام برد و گفت: چینی‌ها در چارچوب این طرح، پروژه‌های مختلفی را طراحی کرده‌اند تا بتوانند مسیر را با سهولت بیشتر، فاصله کمتر و فعالیت‌های جانبی بهتر طراحی کنند.وی ادامه داد: ایران به توجه به سابقه‌ای که در راه ابریشم داشته است در چارچوب این ایده سهیم است ما از نظر جغرافیایی در یک منطقه ویژه‌ای واقع شده‌ایم و در این همایش هم این فرصت ایجاد شد تا ظرفیت‌های ایران را برای شرکت کنندگان از جمله سرمایه گذاران خارجی و چینی تبیین کنیم.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر اقتصاد: 313 طرح برای سرمایه‌گذاری به چینی‌ها معرفی شد ترامپ از معاهده تجارت تسلیحاتی هم خارج شد الاهرام: چرا شکست «معامله قرن» حتمی است؟ طرح نظارت بر بازار ماه مبارک رمضان از 10 اردیبهشت آغاز می‌شود واکنش «عصائب و نجبا» به قتل سرباز عراقی توسط نظامیان آمریکایی دکتر ظریف در گفتگو با فاکس نیوز: سیاست فشار حداکثری ترامپ برای به زانو در آوردن ایران، محکوم به شکست است افطاری با پول بیت‌المال! افزایش 25 میلیون تنی ظرفیت تولید فولاد در 4 سال آتی معاون بهره‌برداری آب منطقه‌ای مازندران: بهره‌برداری 3 واحد نیروگاه برقابی سد شهید رجایی یک رویداد مهم محسوب می‌شود محکومیت اعدام گسترده شیعیان در عربستان در پی اعدام 37 نفر در عربستان علمای بحرین یک هفته عزای عمومی اعلام کردند رئیس اتاق بازرگانی تهران خبر داد: آغاز فعالیت بخش‌ خصوصی برای مقابله با تحریم‌ها پوتین: تحریم نفت ایران بازار انرژی را غیرقابل پیش‌بینی کرد کوربین: فرش قرمز برای ترامپ در انگلیس پهن نکنید 58 درصد آمریکایی‌ها ترامپ را دروغگو می‌دانند رئیس سازمان پزشکی قانونی: سکته یکی از محکومان بانک سرمایه تایید شد زمان پرداخت قسط دوم حج اعلام شد سیل‌زده‌ها یک ماه مهلت دارند وزیر ارتباطات: تروریسم اقتصادی آمریکا، درحال تسری به اقتصاد فضای مجازی است