شخص ترامپ به دنبال جنگ با ایران نیست

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه آمریکایی فاکس‌نیوز گفت که سیاست فشار حداکثری دونالد ترامپ برای به زانو در آوردن ایران محکوم به شکست است.
به گزارش ایسنا، فاکس‌نیوز بخش کوتاهی از ویدئوی گفت‌وگو با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان را منتشر کرد که در آن وی در پاسخ به این سوال خبرنگار فاکس‌نیوز که پرسید آیا شما فکر می‌کنید بولتون، اسرائیل، عربستان سعودی و امارات متحده عربی به دنبال تغییر حکومت در ایران هستند، گفت: حداقل این طور است. تمام آن‌ها برای کشیدن آمریکا به میان یک درگیری از خود تمایل نشان داده‌اند. وی ادامه داد: من فکر نمی‌کنم که ترامپ بخواهد این کار را انجام دهد. او با این شعار روی کار آمد که آمریکا را درگیر جنگی دیگر نکند. اما من بر این عقیده‌ام که قصد ترامپ برای اعمال فشار، سیاست فشار حداکثری بر ایران برای به زانو درآوردن آن محکوم به شکست است. صفحه رسمی خبرگزاری فاکس نیوز جمعه شب اعلام کرد که با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگوی اختصاصی انجام داده و قرار است این گفت‌وگو امروز (ساعت 30/22 به وقت تهران) پخش شود.
سایر اخبار این روزنامه
«ابتکار» از رقابت انتخابات درون‌حزبی میان برنی سندرز و جو بایدن گزارش می‌دهد علیرضا صدقی حبس مدیران در کلیدواژه‌های تکراری «ابتکار» از نبود گفتمان‌سازی بین جریان‌های سیاسی گزارش می‌دهد جریان‌های سیاسی در بن‌بست گفتمانی چالش‌های تعیین کرایه تاکسی‌ها بررسی شد مستقیم، امسال چند؟ آیا حاضریم برای حفظ کتابفروشی‌ها، از نمایشگاه‌های کتاب خرید نکنیم؟ غول بزرگ پاتوق‌های فرهنگی را می‌بلعد وزارتخانه شدن میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنان در بی‌خبری است هشدار وزارت اطلاعات به تبعات عدم حفظ میراث تاریخی رضا میرکریمی: مدیریت ما است که شرایط را بد می‌کند «ابتکار» به‌مناسبت هفته کاروکارگر وضعیت معیشتی کارگران را بررسی می‌کند کارگر و کارفرما قربانی تورم! شخص ترامپ به دنبال جنگ با ایران نیست آیت‌الله مکارم‌ شیرازی: اساس وهابیت بر کشتن انسان‌های بی‌گناه است پایان کار شاگردان بنا در روز نخست قهرمانی آسیا با ۲ طلا و ۲ برنز رئیس قوه قضاییه: ظرفیت‌های دیوان عالی کشور باید احیا شود با صدور احکام جداگانه از سوی وزیر کشور روسای ستاد انتخابات و امنیت انتخابات تعیین شدند شباهت‌ها و تفاوت های انقلاب های عربی و آفریقایی