انصارالله جنوب غرب عربستان را با 17 موشک درهم کوبید

پیشرفت موشکی انقلابیون یمن باعث شده تا مواضع ائتلاف سعودی به صورت مرتب مورد حملات کوبنده قرار بگیرد طوری که سعودی‌ها برای رهایی از این وضع بارها به سازمان ملل و آمریکا متوسل شده‌اند اما هیچ وقت به نتیجه نرسیده‌اند. حالا به دنبال رونمایی از انواع موشک‌های جدید توسط انقلابیون، ناکارآمدی پدافندهای متجاوزان نیز برای خیلی‌ها محرض شده چرا که آنها بارها توانسته‌ند مناطق مهم و راهبردی عربستان را هدف قرار دهند.
آن طور که خبرگزاری فارس نوشته، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ساعات پایانی جمعه شب 17 موشک به سمت مواضع ائتلاف سعودی در ورودی منطقه «علب» و «مجازه» در عسیر شلیک کرده‌اند. عسیر در جنوب غرب عربستان (شمال غرب یمن) واقع شده است. بر اساس گزارش «تعزنیوز»، یک منبع نظامی اعلام کرده، 15 فروند از این موشک‌ها از نوع بالستیک «زلزال 1» بوده و به کشته و مجروح شدن چند ده نفر منجر شده است. ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین می‌گویند توانسته‌اند از نفوذ نیروهای ائتلاف متجاوز به ورودی منطقه «علب» جلوگیری کرده و ده‌ها نیروی ائتلاف را از پای درآورند یا زخمی کنند. ارتش و انقلابیون یمن در پاسخ به جنایات هولناک ائتلاف سعودی علیه مردم به مواضع این ائتلاف حمله می‌کنند.
عمق جنایت سعودی در یمن به روایت آمار
 از سوی دیگر، سازمان ملل، اعلام کرده که تجاوز به یمن توسط ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان تا پایان سال جاری میلادی بیش از 233 هزار قربانی برجای خواهد گذاشت. به گزارش ایرنا، پایگاه خبری «میدل ایست آی» با انتشار این گزارش نوشته، طبق آمار جدید سازمان ملل تا پایان سال 2019 میلادی کشته‌های جنگ در یمن حدود 102 هزار نفر خواهد شد که در مقایسه با آمارهای پیشین تلفات بیشتری را نشان می‌دهد. همچنین گزارش منتسب به سازمان ملل که توسط دانشگاه «دنور» آمریکا گردآوری شده، نشان می‌دهد که یمنی‌ها بر اثر عوامل دیگری مانند گرسنگی، بیماری، فقدان کلینیک‌های درمانی و دیگر زیرساخت‌های ناشی از جنگ، جان خود را از دست می‌دهند.


 بر اساس این گزارش 68 صفحه‌ای با عنوان «ارزیابی آثار جنگ بر توسعه یمن»، آمار تلفات مردم یمن بر اثر عوامل ناشی از جنگ، تا پایان سال 2019 به 131 هزار نفر خواهد رسید. مجموع تلفات جنگ در یمن با احتساب این دو آمار، 233 هزار نفر معادل یک درصد از جمعیت 30 میلیون نفری یمن می‌شود. ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان از اوایل سال 2014 میلادی با حملات همه جانبه جنگ در یمن را آغاز کرده و باعث ایجاد فاجعه انسانی در این کشور شده‌اند. پژوهشگران اعلام کرده‌اند که میزان خسارت اقتصادی این جنگ 5 ساله برای یمن تا پایان امسال 89 میلیارد دلار خواهد بود.