برگزاری مراسم گرامیداشت سی و نهمین سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس

مراسم گرامیداشت پنجم اردیبهشت،سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس، با حضور مردم و مسئولان کشوری و مهمان‌هایی از سایر استانها در طبس برگزار شد.
معاون فرهنگی تبلیغی ستاد کل نیروهای مسلح در این مراسم، آمریکا را مادر هر گروه تروریستی در عالم دانست و گفت: گروههای تروریستی داعش، القاعده، النصره، بوکوحرام و... همه زاده آمریکا هستند، آن وقت آمریکا ایران و سپاه پاسداران را تروریست می‌خواند.
سردار شکارچی افزود: ما از این دشمن که مادر تمام گروههای تروریستی است چه انتظاری می‌توانیم داشته باشیم؟ انتظار صلح؟ انتظار کنار آمدن؟ بلکه ما با پیروی از ولایت فقیه و در عمل ثابت کردیم که آمریکا را له می‌کنیم.
وی با بیان اینکه در 40 سال دوم انقلاب باید هرچه زودتر به عمر آمریکا پایان دهیم افزود: مامطمئن هستتیم همچون حادثه 5 اردیبهشت 59 خداوند ما را یاری خواهد کرد تا آمریکا را از صحنه روزگار حذف کنیم.


معاون ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه ما باید امروز پیام خود را به گوش دشمنان، حامیان دشمنان، نسلهایی که تجربه انقلاب را نداشتند و همچنین کسانیکه هنوز اعتماد راسخ به امدادهای الهی ندارند برسانیم افزود: پیام ما این است که در 8 سال دفاع مقدس در اوج فقر، محاصره و نداری توانستیم بر دشمن تا دندان مسلح پیروز شویم و امروز به مراتب قدرت، هیبت و توانایی ما بیشتر از آن روزهاست.
سردار شکارچی گفت: امروز آمریکا با چشیدن طعم تلخ شکست از ایران در صحنه‌های مختلف، با تمام داشته‌های خود همچون تحریم، فشار اقتصادی و تقویت گروههای تروریستی به مقابله با ایران آمده است اما از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شدت در هراس است.
وی افزود: تفاوت ما با دشمن این است که دشمن هرچه تولید می‌کند علیه مستضعفان است و ما هرچه تولید می‌کنیم علیه مستکبران.
سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قصد تعرض و چشم طمع به هیچ کشوری در دنیا ندارد و مهمترین رسالتش نابودی استکبار و در راس آن آمریکا جهانخوار است.
سردار شکارچی با بیان اینکه قدرت پوشالی آمریکایی‌های جنایتکار که با چپاول، غارت، طغیان گری و قتل و خونریزی ایجاد شده، هیمنه‌اش در 5 اردیبهشت در طبس شکسته شد گفت: ما این سرزمین را مقدس می‌دانیم، چون شن‌های این صحرا بعنوان ماموران الهی چنان بلایی بر سر آمریکایی‌ها آوردند که اشک رئیس‌جمهور وقت آمریکا، کارتر را درآورد.
وی افزود: در تاریخ جهان و انقلاب اسلامی این شکست به عنوان نقطه قوت تحکیم انقلاب اسلامی و یک نقطه ذلت و شکست مفتضحانه در تاریخ آمریکا به ثبت رسید.
سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: متاسفانه بنی صدر رئیس‌جمهور وقت ایران و فرمانده کل قوا که پشت صحنه با آمریکایها همراه بود دستور داد اسناد باقیمانده از این عملیات را پاکسازی کنند.
وی گفت: ایران اسلامی با گذشت چهار دهه از عمر انقلاب با همه مشکلات و فراز و فرودهای پی در پی، پله‌های اقتدار را طی می‌کند و آمریکا شیب سقوط را پشت سر می‌گذارد.
معاون فرهنگی تبلیغی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه هم‌اکنون استکبار با جنگ روانی به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی است گفت: امروز با ابزارهایی که در دست دارند هر خوبی را بد و هر بدی را خوب جلوه می‌دهند و می‌خواهند ذهن جوانان ما را مخدوش کنند اما جوانان بدانند ما در اوج قدرت و دشمنان ما در پایین‌ترین درجه ذلت هستند.
جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم شکرانه شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس گفت: آمریکا شاهد این است که روز به روز نظام مقدس جمهوری اسلامی پیشرفت می‌کند و علت دشمنی با ما پیشرفت فزاینده نظام در منطقه و فرامنطقه است.
امیر قاسم زاده گفت: آمریکا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که مولود مبارک انقلاب با جوانان مخلص، متدین، مجاهد است و همه بار انقلاب را بر دوش داشتند، تروریست اعلام می‌کند و با این کار وحدت ملی بیشتر می‌شود.
وی با اشاره به واقعه شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس که پنجم اردیبهشت 1359 روی داد، گفت: شجره طیبه و نهال نورس انقلاب اسلامی با معجزه الهی به این شکل پشتیبانی می‌شود. این خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی و تحویل این تمدن نوین اسلامی به صاحب اصلی آن حضرت ولی عصر (عج) ان‌شاءالله توسط رهبر انقلاب و مردم متدین این کشور اسلامی و نیروهای مسلح انجام خواهد شد.
جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به وحدت بین نیروهای مسلح افزود: ارتش و سپاه با وحدت و یکپارچه هستند و ارتش همیشه دستش با همه افتخار خود در دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.
خانم مدرس ثانوی همسر سردار شهید منتظر قائم، تنها شهید این حادثه نیز در این مراسم با اشاره به اینکه برخی افراد، مذاکره با امریکا را حلال مشکلات کشور می‌دانند گفت: اسلام دین ظلم ستیزی است و با ظالم نمی‌تواند کنار بیاید و برای مذاکره باید از اسلام ناب دست برداریم که این غیرممکن است.
خلیلی سرپرست فرماندار طبس هم خواستار دعوت از سفرا و مهمانان خارجی سال آینده در این مراسم و راه‌اندازی هر چه سریع موزه عبرت شد.
در این مراسم از چهار اثر شامل نماهنگ درس عبرت تولید شده معاونت هنری و امور سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، از 30 اثر گرافیکی تولید حوزه هنری و آثار تجسمی ساعت شنی، انیمیشن سه بعدی کابوس شن 360 درجه مربوط به شکست آمریکا در صحرای طبس تولید سیمای خراسان جنوبی رونمایی شد.
شرکت کنندگان در این مراسم همچنین از ماکت هواپیماهایی امریکایی در صحرای طبس بازدید کردند.
*برگزاری مراسم سالگرد پنجم اردیبهشت در یزد
رئیس مرکز تحقیقات امنیت ملی پایدار ستاد کل نیروهای مسلح هم در مراسمی که به همین مناسبت در مسجد روضه محمدیه یزد برگزار شد تاکید کرد: حادثه طبس و نفوذ نظامی آمریکا به ایران بعد از پیروزی انقلاب در پنجم اردیبهشت 1359 به ایران، اراده الهی را در حفظ نظام اسلامی در عرصه جهانی نشان داد.
سردار حسن رستگار پناه، افزود: این حادثه با امداد الهی شکست خورد و توطئه آنها علیه نظام و انقلاب و ایران نقش بر آب شد.
وی ادامه داد: آمریکایی‌ها در صحرای طبس برای ضربه زدن به اصل نظام و انقلاب از مدت‌ها قبل در قالب طرحی دقیق برنامه‌ریزی کرده بودند ولی به حول قوه الهی متحمل شکست سنگین شدند.
سردار رستگار پناه تصریح کرد: مردم قهرمان ایران در این حادثه که نفود نظامی علیه انقلاب بود به خوبی عنایت حق تعالی در حفظ نظام و ارزش‌های دینی و معنوی خود را مشاهده کردند.
وی اظهار داشت: در این جریان اگر دشمن حتی موفق به حمله از خاک ایران هم می‌شد، قطعا در برخورد با نیروهای جانبرکف و قهرمان کشورمان حرفی برای گفتن نداشت و نابود می‌شد.
وی به شهادت شهید محمدمنتظر قائم نخستین فرمانده سپاه استان یزد اشاره کرد و یادآور شد: این شهید در حادثه طبس توسط برخی از عناصر نفوذی‌ که با هواپیمای ایرانی در منطقه رزمایش می‌دادند به شهادت رسید.
رئیس مرکز تحقیقات امنیت ملی پایدار ستاد کل نیروهای مسلح به توطئه‌های مختلف آمریکا در 40 سال گذشته علیه نظام اشاره کرد و راز عزت و عظمت ایران و ملت را در گرو ولایتمداری و بصیرت ذکر کرد.
رستگار پناه تصریح کرد: ملت ایران به‌رغم توطئه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و رسانه‌ای راه عزت خود را به خوبی شناخت و همچنان در جبهه استکبار جهانی ایستاده است.
*5 اردیبهشت، سالروز تکرار خاطرات تلخ شکست برای آمریکا در صحرای طبس است
عملیات طبس با نام پنجه عقاب در ارتش آمریکا، عملیاتی نظامی در 5 اردیبهشت 1359 بود که توسط نیروی دلتا برای آزادسازی آمریکایی‌های گروگان گرفته شده توسط دانشجویان پیرو خط امام در تهران انجام شد. این عملیات نخستین تجربهٔ عملیاتی نیروی دلتا بود.
در پی ناکامی دولت ایالات متحده آمریکا در اعمال فشار سیاسی و اقتصادی برای آزادی گروگان‌های آمریکایی در تهران که در ماجرای تصرف سفارت آمریکا بازداشت شده بودند، جیمی کارتر رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا دستور انجام عملیات آزادسازی را صادر کرد.
برژینسکی می‌گوید:روز اول آوریل (13 فروردین) جیمی کارتر از من خواستار تشکیل جلسهٔ اضطراری شورای امنیت ملی شد و گفت که به نظر وی زمان اقدام فرا رسیده است. کارتر جلسه یاد شده را با این سخنان آغاز کرد: به نظرم امکان خلاصی گروگان‌ها بسیار بعید به نظر می‌رسد و ما بایستی حاکمیت خود را اعمال کنیم و حالا وقت آن است که عمل مناسب انجام پذیرد و جدول زمانی آن هم تهیه شود؛ و ادامه داد: ما باید برای آزادی گروگان‌ها وارد عمل شویم و عملیات در اولین فرصت ممکن باید آغاز شود.
به دنبال این تصمیم آمریکا، در 5 اردیبهشت 1359 مصادف با 24 آوریل 1980، 6 هواپیما و 8 بالگرد آمریکایی برای آزادی 53 گروگان در تهران وارد فضای پروازی ایران شدند. در هنگام اجرای عملیات با ورود به حریم هوایی ایران یکی از بالگرد‌ها در 120 کیلومتری راور کرمان دچار نقص فنی شده و به اجبار فرود می‌آید و سرنشینان آن به بالگردی دیگر منتقل می‌شوند و همان بالگرد نیز دچار نقص فنی شده و به ناچار به ناو هواپیما بر بازمی‌گردد.6 هواپیما و 6 بالگرد دیگر خود را به طبس رسانده و در تاریکی شب در منطقه‌ای دور افتاده بدون متوجه شدن نیرو‌های نظامی ایرانی فرود می‌آیند. در حین سوختگیری یکی دیگر از بالگرد‌ها دچار نقص فنی شده و در مجموع درحالیکه هنوز عملیات آغاز نشده، 3 فروند بالگرد از دست رفته بود؛ پس از تماس با مرکز عملیات، کارتر رئیس‌جمهور آمریکا دستور بازگشت نیرو‌ها را می‌دهد. در هنگام برخاستن هواپیما‌ها و بالگرد‌ها طوفان شن آغاز شده و یک هواپیمای سی 130 و یک بالگرد سی‌اچ-53 به هم خورده و هر دو آتش می‌گیرند که در این حادثه 8 نفر از نیرو‌های آمریکایی در آتش می‌سوزند و 4 بالگرد هم روی زمین باقی گذاشته می‌شوند، نیرو‌ها با 5 هواپیما خود را به ناو هواپیمابر ناو نیمیتزمی‌رسانند و بدین‌ترتیب عملیات به‌طور کامل شکست می‌خورد.
به گفته امام خمینی(ره) در این عملیات شن‌ها ازسوی خدا مامور شکست آمریکا شدند.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر اقتصاد اعلام کرد: آمادگی ایران برای جذب 50 میلیارد دلار سرمایه خارجی نایب رئیس بنیاد گندمکاران: خودکفایی در تولید گندم امسال هم تکرار می شود پیام تسلیت حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی درپی جنایت عربستان: اعدام مسلمانان مظلوم عربستان برای جوامع بین‌المللی و حقوق بشری ننگ و ذلت است مردم امریکا از رژیم صهیونیستی متنفرند برگزاری مراسم گرامیداشت سی و نهمین سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس مفتی لیبی: هیچ نقطه‌ای از کره زمین از فساد رژیم سعودی خالی نیست تاکید ژاپن و اتحادیه اروپا بر تداوم حمایت از برجام دعوت امارات از رژیم صهیونیستی برای حضور در نمایشگاه «اکسپو دبی» ره‌آوردهای معنوی سیل نقشه شوم امارات برای گسترش هرج و مرج در تعز دعوت امارات از رژیم صهیونیستی برای حضور در نمایشگاه «اکسپو دبی» «عمر البشیر» با ادعای وخامت حال به خارج از زندان منتقل شد رسانه ملی و سواد دینی نایب رئیس بنیاد گندمکاران: خودکفایی در تولید گندم امسال هم تکرار می شود نایب رئیس بنیاد گندمکاران: خودکفایی در تولید گندم امسال هم تکرار می شود نایب رئیس بنیاد گندمکاران: خودکفایی در تولید گندم امسال هم تکرار می شود نایب رئیس بنیاد گندمکاران: خودکفایی در تولید گندم امسال هم تکرار می شود نایب رئیس بنیاد گندمکاران: خودکفایی در تولید گندم امسال هم تکرار می شود