وزیر اقتصاد اعلام کرد: آمادگی ایران برای جذب 50 میلیارد دلار سرمایه خارجی

وزیر اقتصاد از آمادگی ایران برای واگذاری بیش از 50 میلیارد دلار طرح و پروژه زیر بنایی جهت سرمایه‌گذاری و تامین مالی خارجی خبر داد.
فرهاد دژپسند که در راس هیاتی جهت شرکت در دومین اجلاس بین‌المللی "ابتکار کمربند- راه" به پکن سفر کرده است، طی سخنانی در پانل تخصصی هماهنگی در سیاستگذاری‌های این اجلاس، تاکید بر مباحثی چون "پیوند و تعمیق همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری کشورهای مسیر جاده ابریشم" در قالب طرح "کمربند - راه" و استوار بودن آن بر پایه‌هایی چون، هماهنگی در سیاستگذاری‌های اقتصادی؛ تسهیل ارتباطات و اتصالات بین کشورها، برقراری تجارت فی مابین کشورها بدون مانع، یکپارچگی مالی و بانکی و همچنین تسهیل تماس مردم با مردم را از جمله عواملی عنوان کرد که باعث شده، این طرح، همواره مورد استقبال جمهوری اسلامی قرار داشته باشد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان ضمن استقبال و اعلام همکاری همه جانبه جمهوری اسلامی ایران در اجرای طرح ابتکاری "کمربند - راه"(BRI) ارائه شده ازسوی دولت چین، از آمادگی ایران برای واگذاری بیش از 50 میلیارد دلار طرح و پروژه در بخش‌های مختلف جهت سرمایه‌گذاری و تامین مالی خارجی در این چهارچوب خبر داد.
وی گفت: از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران، اجرای برنامه ابتکار کمربند - راه، نقش مهم و سازنده‌ای در راستای توسعه‌جهانی و مناسبات کشورها خواهد داشت. دژپسند افزود: اجرای طرح "کمربند - راه" سبب همگرایی هر چه بیشتر در بین کشورهای مسیر جاده ابریشم شده و در نتیجه عامل ایجاد و تحکیم امنیت پایدار وصلح جهانی خواهد بود.


وزیر اقتصاد گفت: در این راستـا کشــورهــا می‌تـوانند با استفاده از ابتکار «کمربند - راه»، به برقراری ارتباطات بین‌المللی در زمینه‌های مختلف، ارتقای سطح همکاری در زمینه تجارت و سرمایه‌گذاری و پیشبرد همکاری در صنایع تولیدی با یکدیگر بپردازند. در حقیقت، با اجرای این طرح، همکاری و همبستگی فراوانی میان دولت‌ها و ملت‌ها ایجاد خواهد شد.
دژپسند افزود: اعتماد، کلید موفقیت است و بدون اعتماد، مبادلات بین انسان‌ها و کشورها میسر نمی‌شود. کشورهای امتداد جاده ابریشم در مبادلات بیش از دو هزار ساله به اعتماد، دوستی و همکاری دست یافته‌اند.
وزیر اقتصاد کشورمان‌ تصریح کرد: معتقدم گفتگو و تبادل نظر مستمر درخصوص راهبردها، برنامه‌ها و سیاست‌های توسعه دو و چندجانبه عمده و تهیه و امضای اسناد همکاری بلند مدت میان کشورهای عضو با محوریت چین می‌تواند نقش موثری در زمینه افزایش اعتماد ایفا نماید.
وی یادآور شد: حمایت از ملاحظات اصولی کشور‌های عضو، دومین عامل جهت افزایش هماهنگی در سیاست‌ها است که سبب ایجاد اجماع نظر بیشتر شده و پایه محکم‌تری را برای همکاری‌ها ایجادمی کند.
به گفته دژپسند، همچنین، حمایت و همکاری‌های چندجانبه در سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان همکاری شانگهای و سازمان ملل متحد سبب تقویت روابط و هماهنگی در سیاست‌ها شده و محتوای روابط راهبردی را غنی‌تر خواهد ساخت.
وزیر اقتصاد ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری اثرگذار و مهم در جاده ابریشم باستانی، همواره خود را مرتبط با ابتکار کمربند – راه می‌داند و از ابتدا در این برنامه مشارکت فعال داشته است.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر اقتصاد اعلام کرد: آمادگی ایران برای جذب 50 میلیارد دلار سرمایه خارجی نایب رئیس بنیاد گندمکاران: خودکفایی در تولید گندم امسال هم تکرار می شود پیام تسلیت حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی درپی جنایت عربستان: اعدام مسلمانان مظلوم عربستان برای جوامع بین‌المللی و حقوق بشری ننگ و ذلت است مردم امریکا از رژیم صهیونیستی متنفرند برگزاری مراسم گرامیداشت سی و نهمین سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس مفتی لیبی: هیچ نقطه‌ای از کره زمین از فساد رژیم سعودی خالی نیست تاکید ژاپن و اتحادیه اروپا بر تداوم حمایت از برجام دعوت امارات از رژیم صهیونیستی برای حضور در نمایشگاه «اکسپو دبی» ره‌آوردهای معنوی سیل نقشه شوم امارات برای گسترش هرج و مرج در تعز دعوت امارات از رژیم صهیونیستی برای حضور در نمایشگاه «اکسپو دبی» «عمر البشیر» با ادعای وخامت حال به خارج از زندان منتقل شد رسانه ملی و سواد دینی نایب رئیس بنیاد گندمکاران: خودکفایی در تولید گندم امسال هم تکرار می شود نایب رئیس بنیاد گندمکاران: خودکفایی در تولید گندم امسال هم تکرار می شود نایب رئیس بنیاد گندمکاران: خودکفایی در تولید گندم امسال هم تکرار می شود نایب رئیس بنیاد گندمکاران: خودکفایی در تولید گندم امسال هم تکرار می شود نایب رئیس بنیاد گندمکاران: خودکفایی در تولید گندم امسال هم تکرار می شود