اگر مسئولان صادقانه در خدمت مردم باشند اقدامات ترامپ علیه ایران بی‌ثمر خواهد بود

نشست عمومی بررسی مشکلات بخش لواسانات روز سه‌شنبه سوم اردیبهشت در مسجد سیدالشهدا(ع) شورکاب بعد از نماز مغرب و عشاء با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید با حضور دکتر مصطفی کواکبیان، علیرضا محجوب، محمدرضا بادامچی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس و فرماندار شمیرانات، بخشدار لواسانات، شهردار لواسان، رئیس شورای بخش لواسانات، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر لواسان، دهیارهای روستای اطراف، سایر مسئولین شهری و جمع کثیری از شهروندان لواسان برگزار شد.
سیاوش شهریور فرماندار شمیرانات در این نشست گفت: خوشبختانه برای اولین بار دولت رقم سرشماری ۵۸۰ هزار نفری جمعیت را پذیرفت که امیدواریم منافع آن به مردم برسد. به دلیل جمعیت کم روستاهای این شهرستان حتی در خصوص دریافت خدمات بهداشتی نیز با مشکلاتی روبرو هستیم.
وی افزود: شمیرانات ستم کش وضعیت فعلی ایجاد شده در پایتخت است. رسیدگی به استقلال شهرستان به عنوان یک قلمرو حکومتی لازم است. شمیرانات باستانی از پل سیدخندان آغاز شده و تا بخش‌های رودبار و قصران ادامه می‌یابد؛ محدوده جدید شمیرانات از پل صدر درنظر گرفته شده که متاسفانه همین حریم نیز به درستی رعایت نمی‌شود.
 فرماندار شمیرانات تصریح کرد: بسیاری از ادارات تهران با شمیرانات یکی است که منجر به مشکلات فراوانی برای مردم شمیرانات می‌شود.  اولین و مهم ترین خواسته من به عنوان فرماندار ایجاد شورای شهر مستقل تجریش، استقلال دستگاه‌های اجرایی و تعیین دقیق حریم‌ها با پایتخت است.


 وی افزود: یکی از دلایل اصلی ساخت و سازهای غیرمجاز فراوان در این محدوده همین بی قانونی و دقیق نبودن ضوابط حاکم بر این منطقه است.  در این جلسه علی حیدریان شهردار لواسان اصلی ترین مشکل را جایگزینی طرح جامع به جای طرح‌هادی در شهر لواسان دانست که باعث کوتاه شدن محدوده شهر لواسان گردیده و همین امر زمینه ساز مشکلات بعدی شده است.  در ادامه امیر افراسیابی رئیس شورای اسلامی شهر لواسان از لواسان به عنوان یک شهر کوهپایه ای با قدمت کهن یاد کرد و از فرهنگ غنی و سلامت مالی ساکنین بومی لواسان دفاع نمود.
افراسیابی همچنین نسبت دادن  عنوان زمین خواری به مالکین لواسان را برچسبی بی پایه و اساس دانست و تصریح کرد: مالکین شهر لواسان با توجه به مقتضیات مکانی و جغرافیایی حاکم بر شهر لواسان باید در دامنه کوه‌ها ساخت و ساز نمایند و  از سوی دیگر تاکید نمود با اهتمام به این مهم که تمامی ساخت و سازها در لواسان قانونی بوده و املاک موجود دارای سند می‌باشند بایستی اقدامات لازم نسبت به احقاق حقوق شهروندان صورت پذیرد.
 سپس برخی از شهروندان لواسان برای بیان مشکلات شهر از دیدگاه خویش پشت تریبون حاضر شده و نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح نمودند.
 علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس گفت: علی رغم ظاهر زیبا و آب و هوای خوب، این شهرستان دارای مشکلات فراوانی است و مردم این شهرستان با مسائل خاصی روبرو هستند.
 وی خاطرنشان کرد:‌ این جلسات به ابتکار دکتر مصطفی کواکبیان از دوسال قبل آغاز شده و در کنار مناطق ۲۲گانه تهران، برای رسیدگی به مشکلات شهرستان‌های اطراف تهران نیز برگزار می‌شود. بررسی دقیق مسائل مردم در این جلسات انجام شده و در نهایت به مصوبات اجرایی منجر می‌شود.
نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: تعهد می‌کنیم پیگیر مسائل اصلی لواسان و شمیرانات از جمله استقلال دستگاه‌های اداری و مدیریت شهری آن باشیم، هرچند مصوب شدن چنین طرحی در مجلس با دشواری‌های فراوانی روبرو خواهد بود.
در ادامه این نشست بادامچی نماینده مردم تهران در مجلس گفت: خوشبختانه نوع مسائل و مشکلات مطرح شده در این نشست حاد نیست و با پیگیری و رسیدگی‌های اداری قابل حل هستند. در حوزه کشاورزی و دامداری توجه بیشتری به این شهرستان لازم است تا شاهد رشد اقتصاد و اشتغال شمیرانات نیز باشیم. در پایان دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس گفت:‌ حداکثر تا یک ماه دیگر نشست اداری مربوط به این نشست مردمی و همچنین نشست مردمی بخش رودبار و قصران برگزار خواهد شد. در نشست اداری که باحضور مسئولین اجرایی و مدیریت شهری برگزار می‌شود، در نهایت مصوبات اجرایی به تصویت خواهد رسید که حکم مصوبات استانداری را داشته و لازم الاجرا است.
وی افزود: این جلسات در مناطق ۲۲گانه تهران تا کنون بیش از ۱۷۰ مصوبه اجرایی در پی داشته که بخش عمده ای از آن‌ها  به انجام رسیده و مابقی نیز در حال اجرا هستند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص سیل اخیر که لواسان، اوشان و فشم را تحت تاثیر قرار داد، صحبتی از تهران مطرح نبود که در مجلس تذکر دادم و حق تهران از بودجه مربوط به سیل را یادآوری کردم.
رئيس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس خاطرنشان کرد: ترامپ نابخرد معافیت ۸ کشوری که از ما نفت می‌خریدند را لغو کرد تا به تعبیر خودش فروش نفت ایران را به صفر برساند. البته قطعا موفق به چنین کاری نخواهد شد و ما نفت را از راه‌های گوناگون در حد نیازمان خواهیم فروخت.
وی افزود: در این شرایط باید مردم و مسئولین با هم همدلی و همکاری کنند و وحدت را حفظ کنیم؛ مشکلات خارجی نباید ما را مایوس کند چرا که با اتحاد، استحکام و پای کار بودن همه موانع را کنار خواهیم زد و نشان می‌دهیم ملت رشیدی هستیم و باخدمت صادقانه مسئولان به مردم اقدامات ترامپ علیه ایران راه به جایی نخواهد برد.
دکتر کواکبیان تصریح کرد: البته ما دنبال جنگ نیستیم و به استقبال جنگ نمی‌رویم. ملت ایران ملتی صلح‌طلب، نوع دوست و طرفدار عدالت است و معتقدیم استقبال از جنگ افتادن در دامی است که ترامپ برای ما پهن کرده است. البته زورگویی و استکبار را هرگز تحمل نخواهیم کرد؛ در این شرایط باید مسئولین حداکثر تلاش و پاسخگویی و مردم نیز متحد باشند.
دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: برخی از اینکه در فضای مجازی لواسان به دلیل زمین خواری و ویلاسازی غیرمجاز بدنام شده گلایه داشتند؛ مسئولین مربوطه باید پاسخگو باشند. هرچیزی که درفضای مجازی هست الزاما درست نیست و مسئولین باید در خصوص اتهامات و شبهات مطرح شده شفاف سازی کرده و پاسخگو باشند.
وی گفت: اینکه ۴۰ سال است جاده‌ای بین لواسان کوچک و بزرگ وجود نداردة زیبنده نیست و باید حل شود. شخصا بازدیدهایی از مناطق مختلف این بخش داشته‌ام؛ جاده‌هایی همچون راه منتهی به کند علیا و سفلی وضعیت بسیار نامناسبی دارد و وزارت راه و استانداری لازم است در این زمینه رسیدگی کنند.
کواکبیان در پایان با اشاره به مصوبه شورای عالی امنیت ملی درباره حریم کمی و کیفی رودخانه‌ها گفت: این موضوع باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد و در نحوه اجرای آن کوچکترین ظلمی به حقوق مردم روا داشته نشود.