کره‌شمالی: امریکا نرم نشود وضع قبلی را برمی‌گردانیم

سرویس بین الملل جوان آنلاین: کیم‌جونگ‌اون در جریان دیدار با ولادیمیر پوتین با بیان اینکه صلح و امنیت درشبه‌جزیره کره کاملاً به رفتار امریکا در آینده بستگی دارد، تأکید کرد: کره‌شمالی خودش را برای هر وضعیت احتمالی آماده می‌کند.
کیم تهدید کرد‌: در حال حاضر وضعیت در شبه‌جزیره کره و منطقه ثابت است، اما به یک نقطه حساس رسیده که ممکن است هر لحظه به وضعیت قبلی بازگردد، چرا که امریکا در نشست اخیر در هانوی رفتار یکجانبه‌ای را با نیت بد در پیش گرفته بود. کیم‌جونگ‌اون اعلام کرده که نهایتاً تا آخر امسال منتظر می‌ماند که امریکا انعطاف بیشتری از خود نشان دهد.
شمشیر کره‌ای در دست پوتین
اون پس از مذاکرات در ولادی ووستوک به پوتین رئیس‌جمهور روسیه یک شمشیر به عنوان «نماد قدرت» هدیه داد. اون گفت: این شمشیر نشان‌دهنده قدرت و روح مردم کره‌شمالی است که از پوتین حمایت می‌کنند.


رئیس‌جمهور روسیه نیز با تشکر از رهبر کره‌شمالی در مقابل به او یک سکه داد، زیرا در سنت‌های روسیه، دادن اشیای برنده به عنوان هدیه بد یمن به شمار می‌رود.
رهبر کره‌شمالی همچنین در این دیدار به پوتین گفت که مردم کره‌شمالی همیشه به یاد جنگجویان ارتش سرخ اتحاد جماهیر شوروی سابق خواهند بود که جان خود را برای آزادی کره از حکومت استعماری ژاپن در سال ۱۹۴۵ میلادی فدا کردند.
همچنین کیم از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دعوت کرد تا در یک زمان مناسب به کره‌شمالی سفر کند که پوتین نیز دعوت وی را قبول کرد.
واکنش به مانور امریکا
از دو شنبه گذشته رزمایش نظامی دوهفته‌ای امریکا و کره‌جنوبی آغاز شده و کره‌شمالی معتقد است این نخستین مانور نظامی امریکا در آب‌های شبه‌جزیره کره پس از شکست مذاکرات اخیر میان ترامپ و کیم‌جونگ‌اون در ویتنام است که به صورت نیمه تمام پایان یافت.
کمیته اتحاد کره‌شمالی برای اتحاد صلح‌آمیز با انتشار بیانیه‌ای اقدام مذکور را خیانت آمیز و آن را برخلاف روند صلح در شبه‌جزیره کره عنوان کرد که باعث ناامیدی شده است.
پیونگ‌یانگ همچنین با لحنی تند علیه همسایه جنوبی خود که طی چند ماه گذشته کم‌سابقه بوده، افزود: از آنجا که کره‌جنوبی در کنار امریکا در تحریک نظامی علیه جمهوری ما همدست شده، به‌زودی پاسخ مناسبی را از ارتش ما دریافت خواهد کرد.
برگزاری این رزمایش برخلاف توافقات پیشین میان کره‌شمالی و همسایه جنوبی است که از سال گذشته و با هدف تنش‌زدایی در منطقه دنبال شده است.
برگزاری مانور نظامی کره‌جنوبی و امریکا در حالی است که پیش از این سئول و واشنگتن برگزاری این مانور‌ها را همزمان با مذاکرات با کره‌شمالی به حالت تعلیق درآورده بودند.