رمز گاوصندوق گاج در دست صندوق بازنشستگی تلویزیون

سرویس جامعه جوان آنلاین: گفتنی است هنوز جزئیاتی از همکاری و ارتباط گاج و صندوق بازنشستگی صداوسیما منتشر نشده است.
بعد از تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر محدودسازی تبلیغات کنکوری در صداوسیما بسیاری از این مؤسسات دامن از صداوسیما جمع کردند و دست از سر رسانه ملی برداشتند. اما گاج که پاییز گذشته نیز در جریان دیدار با مراجع بر سر حذف مشق شب حواشی را به وجود آورده بود، همچنان از بین تبلیغات این رسانه سرک می‌کشد و با تبلیغ کمک آموزشی‌های خود به نظام آموزشی کشور دهن‌کجی می‌کند و همین موضوع باعث شده افکار عمومی و صاحب‌نظران عرصه تعلیم و تربیت دنبال منابع قدرت این مؤسسه کنکوری بگردند؛ منابعی که این مؤسسه را در برابر اجرای قانون مصون‌کرده و مطالبه عمومی نسبت به توقف تبلیغات کنکوری و کمک آموزشی را به سخره گرفته است.
آنچنان که شیپورنوازی سودجویانه مؤسسات کنکوری نفس آموزش و پرورش کشور را بند آورده است. بعد با برپایی جلسه دیدار با مراجع یا احداث کتابخانه و مرکز فرهنگی در قم و سوءاستفاده از حضور مراجع تقلید در افتتاح این مراکز و وقف، ساخت مدرسه و خوابگاه سعی دارند خود را تطهیر کنند.
در حاشیه امن کاسبی


مؤسسات کنکوری که پیشتر وزیر آموزش و پرورش از آن‌ها با عنوان مافیای کنکور یادکرده بود، برای ادامه حیات خود و مشروعیت‌بخشی به فعالیت‌هایشان حاشیه‌های امن و موقعیت‌های سهل و ممتنعی را برای نفوذ و سرمایه‌گذاری مادی و معنوی انتخاب می‌کنند. دیدار با مراجع یکی از این ابتکارات بود. حالا همکاری با صندوق بازنشستگی سازمان صداوسیما برای ماندن روی آنتن نیز از همین جنس است. جایی که در عین حال امکان اثرگذاری بر کنداکتور برنامه‌ها و تبلیغات شبکه‌های مختلف را دارد، آنقدر‌ها هم زیر ذره‌بین افکار عمومی و هیئت‌های نظارت نیست. بازی مشابه باعث ورود رهبر معظم انقلاب و تنی چند از مراجع تقلید به موضوع مسابقات قمارآلود رسانه ملی شد. مجموعه‌ای که دانشگاه عمومی مورد نظر امام (ره) را به عرصه‌ای برای سودجویی کاسبان، دلالان و قماربازان تبدیل کرده است آن هم به بهانه دم‌دستی درآمدزایی و کمبود بودجه!
آموزش و پرورش بازی نیست
با وجودی که دی‌ماه گذشته به دستور معاون سیمای رسانه‌ملی تبلیغات مؤسسات کنکوری در شبکه‌های مختلف تلویزیون به نصف کاهش یافت و صداوسیما وعده داد، آگهی‌های بازرگانی با موضوع برنامه‌های کنکوری مهم تا ۷۰ درصد کاهش یابند. در حال حاضر بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی در تصرف مؤسسات آموزشی و کنکوری یا به گفته آموزش و پرورشی‌ها مافیای کنکور است. به طوری که در برخی از این شبکه‌ها تحت عنوان برنامه کارشناسی و بازاریابان این مؤسسات به عنوان کارشناس برنامه به شبکه صداوسیما دعوت می‌شوند و در نهایت ثبت‌نام در مؤسسه آموزشی خاص یا استفاده از خدمات آموزشی آن مؤسسه را به عنوان یک نظر کارشناسی به مخاطبان خود منتقل می‌کنند.
پیشتر وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده بود: فعالیت مؤسسات کنکوری برنامه درسی ما را تهدید می‌کند و امروز در صحنه مبارزه‌ای قرار داریم که کارشناس و مؤلف کتاب درسی تمام مسیر‌های استاندارد را طی کرده تا کنجکاوی و حس پرسشگری دانش‌آموز را تقویت کند، اما بلافاصله یک مؤسسه غیرحرفه‌ای کتاب حل‌المسائل را وارد میدان می‌کند و تمام نقشه‌هایی را که ما طراحی کردیم تا دانش‌آموز خودش بیندیشد و به جواب مسئله برسد، نقش‌برآب می‌کند.
به اعتقاد وی وقتی تبلیغات حجیم این مؤسسات خصوصی را می‌بینیم، به‌نظر می‌رسد نوعی لجبازی وجود دارد و کتشان را در آورده‌اند برای مبارزه با آموزش و پرورش. اعتراف می‌کنم هنوز زورمان به مؤسسات خصوصی در دوره متوسطه نرسیده است و هنوز درآمد‌های میلیاردی آن‌ها از قبل کنکور و دانش‌آموزان حاصل می‌شود.
بر اساس این گزارش پیشتر نیز تعاونی کارکنان سازمان سنجش از ظرفیت نزدیکی ساختاری با این سازمان بهره می‌برد و با برگزاری آزمون‌های آمادگی کنکور در آتش آزمون سراسری می‌دمید. در نهایت نیز هر بار که این تعاونی مورد توجه ناظران قرار می‌گرفت، سازمان سنجش هر گونه ارتباط با آن را تکذیب و آن را یک شرکت خصوصی معرفی می‌کرد.