مردم تهران در بدرقه پیکر مطهر شهید مجید قربانخانی حُرّ مدافع حرم سنگ تمام گذاشتند

به گزارش تسنیم، پیکر پاک شهید مدافع حرم«مجید قربانخانی» که پس از سه سال و چند ماه به آغوش وطن بازگشته بود، صبح دیروز با حضور باشکوه مردم شهید‌پرور، خانواده شهدا، همرزمان و دوستان شهید از میدان معلم تا گلزار شهدای یافت‌آباد تشییع و به خاک سپرده شد.
حضور مادر صبور این شهید والامقام در این مراسم که برای شهید جوان خود خنچه عقد آماده کرده بود و می‌گفت که با بازگشت پسرش، عیدی خود را از علی‌اکبر امام حسین(ع) گرفته است، حال و هوای خاصی به این تشییع با‌شکوه داده بود.
این مادر شهید روز پنجشنبه نیز در مراسم وداعی که در معراج شهدای مرکز برگزار شد با در آغوش گرفتن تکه‌های پیکر شهید خود با نوایی مادرانه می‌گفت: «استخوان‌های فرزندم سوخته است، این آثار سوختگی را ببینید و دیگر کسی نگوید که مدافعان حرم برای پول رفتند.»
گفتنی است، شهید مجید قربانخانی متولد مرداد ماه 1369 در محله یافت‌آباد تهران، تک‌پسر خانواده و لوتی‌مسلک بود که در کنار پدرش در بازار کار می‌کرد و سفره‌خانه‌ای نیز در محله یافت‌آباد داشت. وضع مالی خوبی داشت و از این بابت همیشه به نیازمندان کمک می‌کرد.


این شهید مدافع حرم بعد از یک تحول درونی، داوطلبانه به سوریه اعزام شد تا از حریم عقیله بنی‌هاشم و مردم مظلوم سوریه دفاع کند. در نهایت بعد از دلاوری‌های فراوان در
21 دی ماه سال 94 به همراه همرزمانش همچون شهید مصطفی چگینی، شهید مرتضی کریمی و شهید محمد آژند به‌دست تروریست‌های تکفیری در منطقه خان‌طومان به فیض شهادت نائل شد و پیکر مطهرش در منطقه ماند. سرانجام پیکر شهید توسط گروه‌های تفحص شهدا کشف و از طریق آزمایش «دی.‌اِن.‌اِی» شناسایی شد.
حر مدافعان حرم
شهید قربانخانی به حر مدافعان حرم مشهور است. خواهر شهید با اشاره به اینکه برادرش چندان اهل معنویات نبوده می‌گوید: «سه چهار ماه قبل از رفتن به سوریه به کلی متحول شد، همیشه در حال دعا و‌گریه بود، نمازهایش را سر وقت می‌خواند و حتی نماز صبحش را نیز اول وقت می‌خواند، خودش همیشه می‌گفت: نمی‌دانم چه اتفاقی برایم افتاده که این طور عوض شده‌ام و دوست دارم همیشه دعا بخوانم و‌گریه کنم و همیشه در حال عبادت باشم. در این مدتی که دچار تحول روحی و معنوی شده بود همیشه زمزمه لبش «پناه حرم، کجا می‌روی برادرم» بود؛ همیشه ارادت خاصی به حضرت زینب (سلام الله علیها) داشت.» چهارشنبه گذشته نیز پیکر این شهید بنا به درخواست مادرش برای طواف گرد حرم مطهر امام رضا(ع) به مشهد منتقل شده بود.