صدا و سیما منتقد کارشناس «دو گیگ اینترنت» شد!

آفتاب یزد – گروه شبکه: آنطور که از سخنانش برمی‌آید از مخالفان سرسخت فضای مجازی است.
او بعضا سخنانی را از این فضا به زبان می‌آورد که علاوه بر عجیب بودن، غیر قابل باور نیزهستند. جمله «باردار شدن دختر 12 ساله به واسطه 2گیگ اینترنت!» که در برنامه تلویزیونی«تب و تاب» بیان کرده بود همان جمله‌ای است که سبب شد، خیلی‌ها او را بشناسند و حتی شهرتش را وامدار آن باشد! نامش روح الله مومن نسب و کارشناس فضای مجازی است. کارشناسی که علی رغم اینکه در حوزه سخت افزاری و زیر ساخت‌های فضای مجازی حرف برای گفتن دارد اما در مورد محتوای این فضا معمولا قضاوت‌های یک طرفه و غیرکارشناسی دارد. در واقع او با خطرناک دانستن فضای مجازی برای نوجوانان به ویژه دختران صورت مسئله را پاک می‌کند از همین رو است که منتقدان زیادی را متوجه خود کرده حتی سبب شده که او را در این حوزه فردی بی‌سواد تلقی کنند. از طرفی صحبت‌های جنجالی‌اش منجر به این شده است که از رسانه‌های تصویری گرفته تا مطبوعات به سراغ او بروند و بخشی از مطالبشان را به آن اختصاص دهند.
حال صدا و سیما که خود معرف اوست، معترض این موضوع شده که چرا پای روح‌الله مومن نسب به مطبوعات باز شده است. در یک برنامه تلویزیونی که از شبکه 5سیما پخش شد مجری برنامه ضمن انتقاد از یک روزنامه‌ که مصاحبه‌ای با روح الله مومن نسب در مورد دیدگاه‌هایش داشته، بیان می‌کند:
« چرا رسانه‌ها به افراد بی‌سوادی که حرف اشتباه می‌زنند و درک درستی از فضای مجازی ندارند و کار را برای کارشناسان سخت می‌کنند، تریبون می‌دهند!؟ کاش به افراد ضعیف


بها ندهیم و آنها را تیتر یک نکنیم.»
این سخنان در حالی مطرح می‌شود که برای اولین بار، صدا و سیما بود که این کارشناس فضای مجازی را به جامعه معرفی کرد. شاید تا قبل از آن کمتر کسی بود که روح الله مومن نسب را می‌شناخت. به نظر می‌رسد این نوع رفتار صدا و سیما به رویه‌ای ثابت در این سازمان تبدیل شده است به گونه‌ای که ابتدا افراد ناشناس و نه چندان متخصص را به برنامه‌های خود دعوت می‌کند بدون آنکه شناختی از پیشینه علمی و چشم‌اندازی از نوع تفکرات آنها داشته باشد و حتی فضایی را ایجاد می‌کند که مردم گمان کنند افراد دعوت شده در صدا و سیما متخصص‌ترین در حوزه خود هستند. این در حالی است که در بسیاری از مواقع برعکس این موضوع ثابت شده است و بعد زمانی که فرد توسط رسانه ملی به چهره‌ای شناخته شده تبدیل می‌شود، آنوقت است که خود سازمان از همان فرد لب به انتقاد می‌گشاید.
بنابراین رسانه ملی اگر بر این عقیده است که نباید تریبون در اختیار افراد بی‌سواد که بعضا دیدگاه‌های جنجالی دارند، قرار بگیرد، بهتر است خود معرف آنها نباشد که بعدا بخواهد مطبوعات را مورد نقد قرار دهد که چرا فلان فرد را به تیتر یک تبدیل کردید. روح الله مومن نسب فقط یک نمونه است. موارد دیگری هم بوده که صدا و سیما شخص بی‌اهمیت و ناکارشناسی را چهره کرده و موجب شده این افراد با انتقادات ناپخته خود جامعه را تحت تاثیر قرار دهند.