رئیس جنگل ها حامی جنگل خواران؟!

فیلمی از عتاب و خطاب رئیس سازمان جنگل‌ها به مدیر زیر دستش به دلیل پیگیری قضایی پرونده های زمین خواری در فضای مجازی پخش شد که به دوربین مخفی شباهت داشت. در این فیلم، رئیس سازمان جنگل های کشور علنا به مدیر منابع طبیعی جهرم دستور می دهد پرونده های زمین خواری را پیگیری قضایی نکند! او حتی به مدیران منابع طبیعی می گوید، اگر نمی توانید این کار را بکنید مشکل از شماست و نامه استعفایش را بنویسید ما برای کسی کارت دعوت نفرستادیم. این صحبت ها استعفای عرب شیبانی مدیر و ابراهیمی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان جهرم را در پی داشت و در فضای مجازی به این ماجرا واکنش‌های زیادی نشان داده شد. کاربری مدعی شد: «وقتی معاون وزیر و مسئول سازمان جنگل ها این جوری داره از جنگل خواری حمایت می کنه بایدم جنگل ها نابود بشن و سیل ویرانی ایجاد کنه.» کاربر دیگری نوشت: «گویا این مدیر کشور که مسئولیت سازمان جنگل ها رو داره عواقب جنگل خواری رو نمی دونه که در این صورت صلاحیت مسئولیت داشتن رو نداره.» کاربری هم نوشت: «قطعا قوه قضاییه با قاطعیت به این ماجرا ورود می کنه و ان شاءا... دولت هم خودش این مسئله را حل و فصل کند.»
این در حالی است که بعد از بازتاب گسترده این ویدئو و واکنش های زیادی که به آن صورت گرفت، اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان فارس در اطلاعیه ای که بخشی از آن را می خوانید اعلام کرد: «حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری اصولی از منابع‌طبیعی از وظایف، سیاست‌ها و راهبردهای اصلی سازمان جنگل‌ها برای دستیابی به توسعه پایدار محسوب می‌شود و این سازمان برای نیل به این اهداف هیچ‌گونه مسامحه و گذشت نسبت به زمین‌خواران نخواهد داشت .... از جمله اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی (سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور) رفع تداخلات ناشی از اجرای مقررات موازی و تثبیت مالکیت دولت می‌باشد ... . در این بین سیاست اصولی وزارت جهاد کشاورزی و تاکید ریاست سازمان جنگل‌ها رفع تداخلات اراضی است. انجام این مهم موجب می‌گردد بسیاری از پرونده‌های قضایی مردم علیه دولت و دولت علیه مردم از پروسه قضایی خارج و به طریق اداری حل و فصل گردد که در همین راستا قانون رفع موانع تولید و آرای صادره از دیوان عالی کشور دلالت بر صلاحیت کمیسیون‌های رفع تداخلات در رسیدگی به این موضوعات را داشته و موجب کاهش پرونده‌های قضایی در حوزه زمین می‌گردد که این امر به هیچ عنوان حاکی از چشم‌پوشی و مسامحه سازمان جنگل‌ها با برخورد با زمین خواران نبوده ... . در پایان لازم به تاکید است که سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برای انجام وظایف خود که حفاظت جزو شاکله اصلی آن است از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد و به خاطر انجام این وظایف است که تاکنون برای صیانت از منابع طبیعی 21 شهید و بیش از 500 نفر مجروح و بعضاً قطع نخاعی تقدیم کرده است.»
 
سایر اخبار این روزنامه
رویترز:عربستان و امارات توان جایگزینی نفت ایران را ندارند رویترز:عربستان و امارات توان جایگزینی نفت ایران را ندارند از اجراهای رایگان تا دستمزد ۲۵ میلیونی آقای کمدین عملیات «پنجه عقاب»؛ روسیاهی برای مشاوران کاخ سفید! جنگ قدرت میان کاخ سفید ترامپ و کنگره دو پاره جنگ قدرت میان کاخ سفید ترامپ و کنگره دو پاره مقصریابی به شیوه فوتبالی ! مقصریابی به شیوه فوتبالی ! رواج معجون های بی‌خاصیت! رواج معجون های بی‌خاصیت! شایعه درگیری رحمتی و حسینی! شایعه درگیری رحمتی و حسینی! صلح افغانستان؛ همچنان «هیچ» صلح افغانستان؛ همچنان «هیچ» توصیه های مراجع تقلید در دیدارهای صمیمانه با رئیس دستگاه قضا رهبر انقلاب: هر مقدار بخواهیم نفت صادر می کنیم توصیه های مراجع تقلید در دیدارهای صمیمانه با رئیس دستگاه قضا اعدام دسته جمعی شیعیان در عربستان سکته همزمان هر 3 محکوم بانک سرمایه ! سکته همزمان هر 3 محکوم بانک سرمایه ! روحانی: با چاقوکش مذاکره نمی کنیم روحانی: با چاقوکش مذاکره نمی کنیم غفلت جهاد کشاورزی خراسان رضوی از کشت گلخانه ای غفلت جهاد کشاورزی خراسان رضوی از کشت گلخانه ای رئیس جنگل ها حامی جنگل خواران؟! رئیس جنگل ها حامی جنگل خواران؟! بخت‌آزمایی از برنده باش تا روبیکیو بخت‌آزمایی از برنده باش تا روبیکیو