واکنش دکتر ظریف به اعدام 37 نفر در عربستان عضویت در تیم بولتون، بن سلمان، بن زاید و نتانیاهو به هر جنایتی مصونیت می‌دهد

وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به گردن زدن 37 نفر در عربستان سعودی گفت: عضویت در تیم بولتون، بن سلمان، بن زاید و بی‌بی(نتانیاهو) به هر جنایتی مصونیت می‌دهد.
دکتر محمد جواد ظریف در یادداشت توئیتری خود نوشت: پس از چشم پوشی از قطعه قطعه کردن یک روزنامه نگار، وقتی که عربستان سعودی 37 مرد را در یک روز گردن می‌زند هیچ نجوایی از دولت ترامپ شنیده نمی‌شود حتی وقتی که یکی را 2 روز پس از عید پاک مصلوب می‌کند.
وی تصریح کرد: عضویت در "تیم ب" شامل بولتون، بن سلمان، بن زاید و بی‌بی- به هر جنایتی مصونیت می‌دهد.
* انتقاد دستیار وزیر امور خارجه


دستیار وزیر امور خارجه از اعدام همزمان 37 نفر در عربستان که اغلب آنها شیعه بودند، انتقاد کرد.
حسین قریبی در توییتر خود با اشاره به اعدام 37 نفر در عربستان به بهانه دست داشتن در فعالیت‌های تروریستی نوشت: دست کم 32 نفر از آنها شیعه بودند که به شکلی بی‌رحمانه برای ترساندن و هشدار به جمعیت شیعیان کشته شدند.
وی ادامه داد:روز یکشنبه در سریلانکا طی یک سری حملات تروریست مسیحیان هدف قرار گرفتند و روز سه‌شنبه نیز شیعیان گردن زده شدند.
وزارت کشور عربستان روز سه شنبه از اعدام 37 نفر از شهروندان این کشور با عنوان آنچه که اتهام تروریستی و ارتباط با تروریسم خواند، خبر داده است.
اعدام‌‍‌های اخیر در شهرهای مکه، مدینه و ریاض و همچنین در استان عمدتا سنی قصیم و در استان شرقیه محل سکونت اکثریت اقلیت شیعه این کشور، انجام شده است.
طبق گزارش سازمان عفو بین الملل، در سال 2018 در عربستان سعودی 149 نفر اعدام شدند. عربستان سعودی تنها کشور در جهان است که احکام مرگ را با گردن زدن اجرا می‌کند.
فعالان شبکه‌های اجتماعی و کاربران اینترنتی عربستان سعودی می‌گویند 32 نفر از اعدام شدگان، از شیعیان منطقه قطیف و رجال دین و طلاب علوم دینی منطقه شرقیه هستند.
مردم شرق عربستان طی سال‌های اخیر بارها در اعتراض به اقدامات سرکوبگرانه رژیم سعودی و کشتار ده‌ها معترض در شهرهای العوامیه و قطیف تظاهرات کرده‌اند، اما هر بار با سرکوب شدیدتر نظامیان آل‌سعود مواجه شدند.
دولت سعودی هر ساله شمار زیادی از مخالفان آل‌سعود را با هدف مقابله با آزادی بیان و به بهانه مبارزه با تروریسم به مجازات‌های سنگین و اعدام محکوم می‌کند. شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعیان عربستان یکی از برجسته‌ترین زندانیان سیاسی این کشور محسوب می‌شد که در سال 1393 به اتهام انتقاد از آل‌سعود و اقدام علیه امنیت ملی این کشور اعدام شد.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس کل بانک مرکزی: ذخایر ارزی کشور برای حفظ ثبات بازار ارز مناسب است دکتر روحانی در جلسه هیات دولت: آمریکا هر بار علیه ملت ایران توطئه کرده شکست خورده است؛ باز هم شکست خواهد خورد واکنش دکتر ظریف به اعدام 37 نفر در عربستان عضویت در تیم بولتون، بن سلمان، بن زاید و نتانیاهو به هر جنایتی مصونیت می‌دهد واکنش‌ها علیه تازه‌ترین جنایت دولت عربستان در اعدام شیعیان این کشور افزایش قیمت بنزین در آمریکا؛ سیاست‌های ترامپ علیه ایران طبقه متوسط آمریکا را به دردسر انداخت طوفان کشتی آزاد ایران در آسیا با 7 مدال طلا و 3 برنز پیشنهاد روسیه برای میانجی گری بین ایران و کشورهای عربی منطقه پوتین: اقدامات آمریکا تهدیدی برای امنیت جهانی است اوج کینه‌توزی آمریکای ترامپ علیه ملت ایران در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی اتخاذ شد: تمهیدات دولت برای خرید تضمینی گندم در سال رئیس جمهور قانون تفسیر جزء(6) بند "ث" ماده (88) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه را برای اجرا ابلاغ کرد پیشنهاد روسیه برای میانجی گری بین ایران و کشورهای عربی منطقه در نامه وزیر بهداشت به رئیس‌جمهور اعلام شد بسیج «کنترل فشارخون بالا» از 27 اردیبهشت در سراسر کشور شورای عالی فضای مجازی: محدودسازی اینستاگرام فعلاً در دستور نیست رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران: دشمنی و توطئه آمریکا در قضیه نفت بی‌پاسخ نخواهد ماند رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران: دشمنی و توطئه آمریکا در قضیه نفت بی‌پاسخ نخواهد ماند رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران: دشمنی و توطئه آمریکا در قضیه نفت بی‌پاسخ نخواهد ماند رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران: دشمنی و توطئه آمریکا در قضیه نفت بی‌پاسخ نخواهد ماند رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران: دشمنی و توطئه آمریکا در قضیه نفت بی‌پاسخ نخواهد ماند رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران: دشمنی و توطئه آمریکا در قضیه نفت بی‌پاسخ نخواهد ماند رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران: دشمنی و توطئه آمریکا در قضیه نفت بی‌پاسخ نخواهد ماند رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران: دشمنی و توطئه آمریکا در قضیه نفت بی‌پاسخ نخواهد ماند