سرلشکر باقری: دوران سردار سلامی قطعاً ‌دوران شکست دشمن خواهد بود

در این مراسم سرلشکر حسین سلامی به عنوان فرمانده جدید کل سپاه پاسداران معارفه و از زحمات سرلشکر محمدعلی جعفری در دوران مسئولیتش تقدیر به عمل آمد.
بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس‌دفتر مقام معظم رهبری، سرلشکر محمد باقری رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر سید حسن فیروزآبادی، سرلشکر سید یحیی صفوی، سرلشکر مصطفی ایزدی، سرلشکر حسین حسنی سعدی، سرلشکر قاسم سلیمانی، سردار محمد پاکپور، دریادار علیرضا تنگسیری، امیر عزیز نصیرزاده، سردار محمد شیرازی، سردار محمدباقر ذوالقدر، امیر محمدحسین دادرس، سردار غلامحسین غیب‌پرور، سردار حسین دهقان، محسن رضایی، سردار امیرعلی حاجی‌زاده، محمدحسین صفار هرندی و حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در این مراسم حضور داشتند.
به گزارش سپاه نیوز، سرلشکر محمد باقری رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم تودیع و معارفه فرمانده کل سپاه، اظهار داشت: بدیهی است که آمریکا از سپاه عصبانی باشد و اوج این عصبانیت خود را، با تروریست اعلام کردن سپاه نشان دهد. جنایتکارانی که خود پشتیبانی مالی و تسلیحاتی از تروریست‌ها انجام می‌دهند، سپاه را تروریست اعلام می‌کنند و البته از دشمن جز این انتظار نمی‌رود.
رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به دوران فرماندهی سردار جعفری در سپاه گفت: دوران فرماندهی سرلشکر جعفری دوران درخشانی برای سپاه بود و سپاه همواره در مسیر رشد و ارتقا بوده و دوران مسئولیتی سردار جعفری نشانگر اقدامات بسیار اساسی در سپاه است که از جمله مهم‌ترین آن می‌توان به تشکیل سپاه‌های استانی، طرح تحول سپاه، توجه خاص به مسائل فرهنگی و رشد محور مقاومت و پشتیبانی از نیروی قدس‌اشاره کرد. محور مقاومتی که امروز تروریسم را سرکوب کرده تفاوت اساسی با دوران قبل از ایشان دارد.


سردار باقری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ویژگی‌های سردار سلامی فرمانده جدید، خاطرنشان کرد: سردار سلامی از هنگام ورود به سپاه در جبهه مستقر شدند و مسئولیت‌های سنگین عملیاتی را بر عهده داشتند. بعد از جنگ هم در مسئولیت‌های مختلف خود در سپاه خوش درخشیدند، لذا ایشان فرماندهی لایق و توانا برای سپاه هستند.
وی ایمان، شجاعت، پای کار بودن و اخلاق خوب را از دیگر ویژگی‌های سردار سلامی برشمرد و عنوان کرد: دوران فرماندهی سردار سلامی با دوران حساسی در تاریخ انقلاب همزمان شده و در این دوره شاهد عصبانیت آمریکا و دور جدیدی از توطئه‌ها و تحریم‌های دشمن هستیم که سپاه می‌تواند نقش اساسی در خنثی کردن آنها داشته باشد و دوران سردار سلامی قطعاً دوره شکست دشمن خواهد بود.
سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده کل سپاه، با تاکید بر اینکه اخلاص ویژگی بارز سردار جعفری است و هرگز ندیدم نفسانیت را در موضوعی دخالت دهد، تصریح کرد: مشخصه بارز دیگر، ولایتمداری و تقید نسبت به ولایت و فرمایشات رهبری است. من خدمت مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) هم عرض کردم که سردار جعفری حتی نسبت به نمایندگی ولی فقیه که از ارزش‌ها و ولایتمداری حفاظت و حراست می‌کند هم ولایتمدار‌تر است. سردار جعفری را شهید زنده می‌دانیم و به او می‌گویم که شما همواره عزیز خواهید ماند.
فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به ویژگی‌های سردار سلامی، عنوان کرد: سردار سلامی به پاکی و سعه صدر در سپاه شهرت دارد. پاکی را به خوبی در او می‌بینیم و من او را در پاکی به شهید باکری تشبیه می‌کنم.
سردار سلیمانی با بیان اینکه به عنوان یک سپاهی می‌گویم که سپاه و انقلاب در برهه خطیری قرار دارند، گفت: در سپاه این موضوع وجود دارد که هر انتصاب و هر امری که از سوی رهبری است، حکمتی در آن نیز هست و این موضوع را در طول بیست و چند سال فرماندهی نیروی قدس می‌دیدم که آنچه ایشان می‌فرمودند، درست‌تر بود.
دوره‌ای که هیمنه امپراتوری فرو ریخت
سردار سرلشکر محمدعلی جعفری که با حکم رهبر انقلاب به فرماندهی قرارگاه فرهنگی-اجتماعی بقیه‌الله منصوب شده نیز در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و گفت: برای اینکه انقلاب به اهداف خود برسد، نیازمند راهنمایی‌های رهبری است و ما باید تلاش کنیم ابتدا تدابیر ایشان را به درستی بفهمیم و بعد آنها را اجرا کنیم. همچنین ما در سپاه تلاش کردیم تا به سبک دوران دفاع مقدس فرماندهی کنیم.
سرلشکر جعفری در پایان تصریح کرد: محور اصلی ما برای حفظ انقلاب مردم هستند و آنها نقش تعیین‌کننده‌ای در مهار بحران‌ها داشته‌اند. سپاه باید برای حفظ انقلاب شرایط نقش‌آفرینی مردم به ویژه در جنگ نرم را فراهم کند.
سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده جدید سپاه نیز در این مراسم گفت: ما امروز یک فرمانده ماندگار و بزرگ را بدرقه می‌کنیم؛ سردار جعفری محصول چهل سال جهاد است که پرچم را یک لحظه از دست خود بر زمین نگذاشته است، شخصیتی که به ما شجاعت تغییر آموخت و پرهیز از تجملات و ریزبینی و دقت از خصوصیات برجسته اوست که باید در سپاه امتداد پیدا کند.
 وی با اشاره به اینکه دوران سردار جعفری دوران طلایی و باشکوه سپاه است، ادامه داد: نیروی قدس ما با فرمانده دلاور و رشیدش کوه‌ها و دشت‌های زیادی را پشت سر گذاشت تا در شرق مدیترانه بر سلطه آمریکا پایان دهد و تا دریای سرخ پیش رفتند و بلاد اسلامی را تبدیل به سرزمین جهاد کردند.
فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: مرزهای ما به قدرت نیروی زمینی تأمین شد و رزمندگان آن از صخره‌های سترگ بالا رفتند تا دژها را بر فراز مرزها برافرازند. نیروهای هوافضای ما دل زمین را شکافتند و شهرهای موشکی را پدید آوردند و موشک‌های آنها با شکافتن دل آسمان بر سر دشمنان اسلام فرود آمدند.
وی با بیان اینکه نیروی دریایی ما نیز دست متجاوزان آمریکایی را بست و شکوه یک امپراطوری را شکست، گفت: بسیج نیز زیبایی با مردم بودن را به ما چشاند و امروز سپاه در اوج محبوبیت و شکوه و اقتدار به راه خود ادامه می‌دهد.
سردار سلامی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، تصریح کرد: ما در گام دوم انقلاب باید حاکمیت اسلام را به تمدن تبدیل کنیم و سپاه باید ظرفیت نقش‌آفرینی در گام دوم انقلاب را در خود ایجاد کند. ما باید قلمرو اقتدارمان را از منطقه به جهان گسترش دهیم تا نقطه امنی برای دشمن در سراسر جهان وجود نداشته باشد.