سرنگونی دومین پهپاد جاسوسی عربستان در یمن طی24 ساعت

سامانه دفاع موشکی ارتش یمن و انصارالله دیروز یک فروند پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی را در الحدیده منهدم کرد. این دومین پهپادی است که در کمتر از 24 ساعت در غرب یمن سرنگون می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس، یگان پدافندی ارتش یمن و انصارالله یک فروند پهپاد جاسوسی دیگر ائتلاف سعودی-اماراتی را هدف قرار داد.یک منبع نظامی یمن به المسیره گفت که یک فروند پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی هنگام ماموریت خصمانه در آسمان منطقه «کیلومتر16» در الحدیده منهدم شد.
عملیات انهدام پهپاد مزبور ساعاتی پس از سرنگونی یک فروند هواپیمای جاسوسی متجاوزان در منطقه کیلومتر16 صورت گرفت.
سامانه دفاع موشکی ارتش یمن و انصارالله قبلا یک فروند هواپیمای جاسوسی ائتلاف سعودی را در صحرای «آل ابو جباره» در نجران هدف قرار داده بود.


پدافند هوایی ارتش یمن و انصارالله صبح جمعه نیز یک پهپاد جاسوسی دیگر عربستان سعودی را در آسمان استان صعده سرنگون کرده بود.
ادامه عملیات پدافندی یمن درحالی ادامه دارد که ائتلاف سعودی-اماراتی اخیرا عملیاتی را با هدف تخریب شبکه و توان پهپادی، علیه نیروهای یمنی در صنعاء آغاز و محوطه کاخ ریاست جمهوری در پایتخت یمن را هدف قرار داده است.
پنتاگون: استراتژی واشنگتن درباره یمن هیچ تغییری نکرده است
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد، استراتژی نظامی آمریکا در جنگ یمن هیچ تغییری نکرده و در این باره عقب‌نشینی صورت نگرفته است.
به گزارش ایسنا سخنگوی پنتاگون در امور شورای همکاری خلیج فارس گفت، همانطور که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا توصیه کرده، هرگونه تلاش برای تغییر استراتژی این کشور در یمن بی‌فایده و غیر مفید به نظر می‌رسد.
وی با بیان اینکه نیروهای آمریکایی به صورت میدانی در یمن حضور ندارند، افزود: نیروهای آمریکایی به حمایت لجستیک غیر نظامی خود از ائتلاف عربی به منظور بهبودی اقدامات و تاکتیک‌های آن به ویژه در زمینه اجرای معاهده‌های مربوط به درگیری‌های مسلحانه و ممانعت از کشته شدن غیرنظامیان ادامه خواهد داد.
این مقام آمریکایی عنوان داشت که طی هشت ماه گذشته پنتاگون عمکرد "بالا و حرفه‌ای" ائتلاف عربی را به ویژه در وقت‌های دشواری که تهدید امنیتی بسیار بالا بوده، زیر نظر داشته است.
انصارالله: ادامه تجاوز نظامی تاثیری بر پایداری مردم ندارد
رهبر جنبش انصارالله یمن اعلام کرد طولانی شدن تجاوز نظامی به یمن تاثیری بر پایداری و ایستادگی ملت ما برابر متجاوزان نخواهد داشت.
به گزارش شبکه خبری المسیره، عبدالملک بدرالدین الحوثی در یک گفت وگوی تلویزیونی افزود: ائتلاف متجاوزان در این نبرد به بن بست رسیده و هیچ چشم اندازی برابر خود نمی‌بینند، اما ملت یمن به دلیل پایداری و ایستادگی مقابل دشمنان، چشم انداز مهم و روشنی را برابر خود می‌بیند.
وی خاطرنشان کرد که درحال حاضر سراسر منطقه با وضعیت دشوار و حوادث بزرگی رو به رو است که مربوط به دخالت‌های آمریکا و اسرائیل می‌باشد.
مقام یمنی کشورهای متجاوز را عامل گرفتاری و مشکلات یمن دانست و بر ایستادگی برابر متجاوزان تاکید کرد و گفت: چشم انداز برای مردم یمن به دلیل پافشاری بر آزادی، استقلال و رهایی کامل از یوغ آمریکا و توانایی رویارویی با دشمن صهیونیستی، روشن است.
بدرالدین افزود: اگر عربستان و امارات موفق به اجرای طرح‌های آمریکا و اسرائیل در یمن شوند، مصیبتی بزرگ برای سایر ملت‌های منطقه و جهان اسلام و کشورهای عربی خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد که موفقیت عربستان و امارات در اجرای نقشه‌های آمریکا و اسرائیل در یمن باعث خواهد شد تا آنها نبرد را به دیگر کشورهای منطقه گسترش دهند.
مقام یمنی ائتلاف متجاوزان به سرکردگی عربستان را متهم کرد که هیچ گاه به طور جدی وارد گفت وگو برای حل مشکل یمن نشده‌اند، ضمن اینکه هم متجاوزان و هم مزدورانشان برای فرار از اجرای توافق سوئد تلاش می‌کنند.
وی با بیان اینکه آمریکا به ادامه جنگ در یمن تمایل دارد و در این زمینه پوشش سیاسی لازم را فراهم می‌کند، افزود: توافق صلح سوئد به سازمان ملل نقش ناظر در ارتباط با آتش بس الحدیده را داده است.
رهبر جنبش انصارالله یمن کشورهای متجاوز را به کارشکنی در اجرای این توافقنامه و نقض مکرر آتش بس متهم کرد.
سایر اخبار این روزنامه
ترامپ بازارهای جهانی را متشنج کرد بازتاب منفی خودداری آمریکا از تمدید معافیت خرید نفت ایران در رسانه‌های جهان دکتر ظریف: تشدید تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران نشانگر استیصال رژیم آمریکا است با تاکید بر پایبندی به برجام فرانسه: روند ایجاد سازوکار مالی با ایران پیشرفت زیادی داشته است اکنون همان واپسین زمان است با شعار«خواندن، توانستن است» آغاز سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلی امام‌خمینی تشکیل گروه معارض جدید در شرق سوریه با حمایت ائتلاف سعودی-آمریکایی سخنگوی جدید قوه قضاییه اعلام کرد؛ محکومیت 80 نفر از اخلالگران در نظام اقتصادی داعش مسئولیت انفجارهای سریلانکا را بر عهده گرفت سرنگونی دومین پهپاد جاسوسی عربستان در یمن طی24 ساعت اخبار کوتاه اقتصادی دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی: پتروشیمی ایران تحریم‌پذیر نیست با تصویب مجلس دولت موظف به پیگیری حقوقی اقدام آمریکا علیه سپاه در مجامع بین‌المللی شد ایران و روسیه اقدامات ضدایرانی آمریکا را بررسی کردند هشدار جامعه اطلاعاتی کشور به دشمنان در مورد سپاه مسکو: حاکمیت کشورها به دلیل مداخلات آمریکا شکننده شده است کویت: امیدی به پایان درگیری‌ها در منطقه نیست اعلامیه مرکز الزهراء(س) فرانسه در واکنش به تعطیلی این مکان فرهنگی سرپرست سازمان تامین اجتماعی: افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت ماه اعمال می‌شود