افتتاح 449 پروژه بنیاد برکت

در نخستین برنامه دومین روز سفر محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) طرح مشارکت اقتصادی بنگاه محور دانش بنیان توس کات و 449 طرح اشتغال زایی بنگاه محور، اجتماع محور و تسهیلات محور برکت به بهره برداری رسید.
طرح های اشتغال زایی برکت به صورت ویدئوکنفرانس با دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و استاندار خراسان رضوی در شرکت دانش بنیان توس‌کات واقع در شهرک صنعتی فناوری های برتر مشهد افتتاح شدند.در ادامه برنامه های سفر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به خراسان رضوی، تفاهم نامه معین اقتصاد مقاومتی شهرستان درگز در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی با این مجموعه به امضا خواهد رسید.  همچنین در یکصد و بیستمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با انعقاد تفاهم نامه‌ای، مسئولیت توسعه اقتصادی فرهنگی شهرستان درگز را برعهده گرفت.به گزارش  روابط عمومی استانداری ، یکصد و بیستمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، استاندار، نماینده مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، فرماندار،رئیس دادگستری و جمعی از مدیران استانی در مسجد امام حسین(ع) درگز برگزار شد.در این جلسه، تفاهم نامه معین اقتصاد مقاومتی شهرستان درگز به امضای رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، استاندار و دیگر ارکان مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی  رسید تا زمینه فعالیت های اجرایی فراهم شود.طبق الگوی مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی که طی ماه های اخیر در خراسان رضوی اجرایی شده است، معین های اقتصاد مقاومتی وظیفه توانمندسازی مردم، شناسایی ظرفیت های سرمایه گذاری و تقویت جوامع محلی را برعهده دارند.در 26 سفر شهرستانی استاندار خراسان رضوی از ابتدای  اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی، 56 تفاهم نامه معین اقتصادی با سرمایه گذاران و شرکت های توسعه گرا به امضا رسیده است که نتایج آن در کوتاه مدت و بلند مدت مشخص خواهد شد.  در کنار تفاهم نامه های معین اقتصاد مقاومتی، تاکنون 650 تفاهم نامه اقتصادی هم به ارزش حدود 26 هزار میلیارد تومان و سرمایه گذاری ارزی 712 میلیون یورو منعقد شده است که 50 هزار شغل ایجاد خواهد کرد.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خبر داد: ایجاد اشتغال و توانمندسازی جوامع محلی در شهرستان درگز با مشارکت مردم
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: برنامه ریزی های لازم برای ایجاد اشتغال و توانمندسازی جوامع محلی در شهرستان درگز با مشارکت و منابع مالی مردم انجام گرفته است.  محمد مخبر در  جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که به منظور انعقاد تفاهم نامه معین اقتصادی شهرستان درگز برگزار شد، اظهار کرد: حکومت مانند یک انسان است که هم جسم و هم روح دارد. جسم انسان مانند شکل حکومت است که جمهوری اسلامی یا طاغوتی بودن آن برای مردم مهم است. وی با بیان این که اسلام، رهبری و مردم سه رکن حکومت در جمهوری اسلامی را تشکیل می دهند، افزود: این سه رکن هم عامل پیروزی انقلاب بوده و هم عامل استمرار جمهوری اسلامی خواهد بود بنابراین اگر قرار است تاب آوری در برابر دشمن شکل گیرد، مربوط به روح حکومت است و ارتباطی به جسم حکومت ندارد. رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تصریح کرد: اسلام از چنان مقاومت، تاب آوری و جذابیتی برخوردار است که وقتی موج اسلام گرایی در غرب شکل گرفت، استکبار هزینه های بسیاری کرد که این جذابیت از بین برود اما امروز اسلام گرایی حرف اول را در دنیا می زند. وی افزود: تمام تاب آوری هایی که در اسلام وجود دارد، در رهبری متجسم می شود. مخبر با اشاره به این که مردم محور همه ارکان جمهوری اسلامی هستند، گفت: در آمریکا که دارای علم، تکنولوژی و برنامه ریزی است، 300 میلی متر بارش باران فقط در یکی از ایالت ها باعث کشته شدن 24 نفر شد اما در سیل اخیر به رغم آن که چندین استان کشور درگیر سیل شدند،  آمار کشته شده ها به نسبت کمتر بوده است. وی با بیان این که سال گذشته 80 هزار شغل در کشور ایجاد کردیم، اظهار کرد: اگر قشرهای مختلف مردم ما را یاری نمی کردند، آیا می توانستیم این تعداد شغل ایجاد کنیم؟ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای واگذاری 30 هزار دست لوازم خانگی متعهد شده است، اگر مردم پای کار نیایند آیا می توانیم به این تعهد عمل کنیم؟ وی ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با محوریت اشتغال زایی فعالیت های خود را در 31 استان کشور دنبال می کند و در شهرستان درگز هم برنامه ریزی های لازم برای ایجاد اشتغال و توانمندسازی جوامع محلی با مشارکت و منابع مالی مردم انجام گرفته است. امام جمعه درگز نیز گفت: کارنامه درخشان آقای رزم حسینی مایه امید است و از این که نگاه ایشان به هیچ عنوان سیاسی نیست بسیار خرسندیم.  حجت‌الاسلام محمدحسین ایروانی  اظهار کرد: از آقای رزم حسینی تشکر می کنیم چرا که با نگاه اقتصادی خود در سه ماه گذشته، امید بسیار خوبی در مردم ایجاد کرده اند. امام جمعه درگز بیان کرد: با انتخاب ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به عنوان معین اقتصادی و نگاه توسعه گرای استاندار خراسان رضوی، به رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در شهرستان درگز امیدوار هستیم. استاندار نیزگفت: برای دست یابی به توسعه و پیشرفت در حوزه اقتصادی باید خودکامگی های سیاسی را کنار بگذاریم و از همه ظرفیت ها استفاده کنیم.


راه اندازی مجدد پروژه تونل ا... اکبررا پیگیری می کنیم
وی درباره تعطیلی  پروژه تونل وراه جدید درگز گفت:تونل ا... اکبر که توسط قرارگاه خاتم اجرا می شود،  یک سال است که تعطیل شده و سعی می کنم پیگیری شو د و مجدد راه بیفتد.  رزم حسینی  اظهار کرد: با این که در نخستین گام انقلاب اسلامی باید امکانات و نیروی انسانی صرف توسعه اقتصادی و فرهنگی کشور می شد، اما به دلیل تحمیل جنگ ناجوانمردانه هشت ساله، جوانان ایرانی برای دفاع از کیان این سرزمین ایثارگری کردند.  وی افزود: همه دولت های پس از انقلاب اسلامی خدمات زیربنایی بسیار خوبی در اقصی نقاط ایران ارائه کردند به طوری که اکنون کمتر روستایی در کشور وجود دارد که از شبکه برق رسانی یا آب رسانی برخوردار نباشد.  استاندار  تصریح کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی که رهبر معظم انقلاب چشم انداز آن را ترسیم کرده اند، باید در راستای تقویت بنیه اقتصادی کشور گام برداریم و زمینه توانمندسازی مردم را فراهم کنیم.  وی با بیان این که توسعه اقتصادی نیازمند انسجام همه دستگاه های حاکمیتی است، تصریح کرد: برای دست یابی به توسعه و پیشرفت باید خودکامگی های سیاسی را کنار بگذاریم چرا که جناح بندی ها و اختلاف های سیاسی باعث از بین رفتن فرصت توسعه کشور می شود.  استاندار گفت: چرا باید مردم همچنان متقاضی استخدام در دستگاه های دولتی باشند؟ چرا نباید جوانان ایرانی کسب و کارهای موفق راه بیندازند و ضمن کسب درآمد برای خود، برای چند جوان دیگر هم اشتغال زایی کنند؟ ما به دنبال تحقق این سیاست بنیادی در عرصه اقتصاد هستیم.  وی با طرح این سوال که آیا آمارهای موجود در زمینه آسیب های اجتماعی زیبنده استان است؟ تاکید کرد: به دنبال این هستیم که ضمن ایجاد تحول اقتصادی، شیوه اداره استان را نسبت به چهار دهه ابتدای انقلاب اسلامی تغییر دهیم و از ظرفیت های مردمی برای توسعه و پیشرفت استفاده کنیم.  وی گفت: آیا با این همه ثروت و امکاناتی که در کشور وجود دارد، روزی به ما نخواهند گفت که چطور شما نتوانستید کشورتان را به خوبی اداره کنید؟ امروز باید اختلاف نظرها را کنار بگذاریم و از تخریب یکدیگر دست برداریم. وی با بیان این که متاسفانه فضای مجازی، زمینه ساز بی اعتمادی عمومی نسبت به مسئولان شده است، خاطرنشان کرد: اگر فضای اطمینان بخشی توسط معین های اقتصاد مقاومتی فراهم شود که قطعا با همکاری دستگاه قضایی و دیگر ارکان حاکمیت ایجاد خواهد شد، مردم پای کار توسعه و آبادانی خواهند آمد. نماینده مردم درگز در مجلس هم  گفت: پروژه گازرسانی به 20 روستای شهرستان درگز امسال در دستورکار دستگاه های اجرایی قرار گرفته است و امیدواریم هرچه سریع تر به نتیجه برسد.  عبدا... حاتمیان افزود: به رغم وعده های داده شده، آب های مرزی همچنان از مرزهای درگز خارج می شود و درخواست داریم که برای کنترل این منابع آبی اقدامات لازم انجام گیرد.  وی ادامه داد: حدود 13 کیلومتر راه روستایی متعلق به هشت روستا در شهرستان درگز نیازمند به سازی است که درخواست داریم با تصویب شورای برنامه ریزی خراسان رضوی، ردیف اعتباری ویژه ای برای این منظور ایجاد شود.
ادای احترام استاندار به مقام شامخ شهدای شهرستان درگز
استاندار  و رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با حضور در گلزار شهدای درگز به مقام شامخ آنان ادای احترام و با آرمان های متعالی شان تجدید میثاق کردند. آنان همچنین با حضور در منزل شهیدان حسین یعقوبی و عباس گندم کار با والدین آن ها دیدار و گفت وگو کردند. علیرضا رزم حسینی استاندار و محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)  با حضور در منزل والدین این شهیدان از آنان تجلیل کردند.