معاون حقوقی رئیس‌جمهوری: تخلف آمریکا در ممانعت از کمک‌های نقدی به سیل‌زدگان را پیگیری می‌کنیم

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری با اشاره به جلوگیری آمریکا از رسیدن کمک‌های نقدی به سیل‌زدگان‌ گفت که این موارد قابل پیگیری است.
به گزارش ایسنا، لعیا جنیدی اظهار کرد: رئیس هلال ‌احمر اعلام کرد علی‌رغم اینکه خیلی‌ها اعلام داوطلبی کردند، هیچ‌گونه کمک نقدی را نتوانستند از طریق بانکی پرداخت کنند؛ این نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها تخلف بزرگی انجام می‌دهند. وی ادامه داد: در حوزه حقوق بشر و حقوق بشردوستانه هم نقض قواعد کلی حقوق بین‌الملل بوده و همچنین به نظر من آشکارا نقض دستور موقت دادگاه دادگستری بین‌المللی اتفاق می‌افتد بنابراین از نظر نقض دستور موقت دادگاه دادگستری بین‌المللی جداگانه اقدام به عمل آمده است. معاون حقوقی رئیس‌جمهوری گفت: از نظر اینکه خسارات باید مشخص شود، دادخواست کلی در دادگاه مطرح است و بخش‌های قابل توجهی از آن مبنای دعوای مسئولیت مدنی است که پیگیری خواهد شد. اقداماتی هم در باب خسارات در دعوای مسئولیت مدنی مستقل و هم در دادخواست دادگاه بین‌المللی قابل پیگیری است.
سایر اخبار این روزنامه
بهمن کشاورز، حقوقدان نام‌آشنای ایرانی درگذشت خداحافظ آقای وکیل مدافع بهمن کشاورز، حقوقدان نام‌آشنای ایرانی درگذشت خداحافظ آقای وکیل مدافع ژوبین صفاری اقتصاد را برای همه جراحی کنیم ژوبین صفاری اقتصاد را برای همه جراحی کنیم هزینه‌ها گران است، نه جمع‌آوری جواب می‌دهد و نه فضای جمع‌آوری کافی است چالش بی‌پایان «معتادان متجاهر» هزینه‌ها گران است، نه جمع‌آوری جواب می‌دهد و نه فضای جمع‌آوری کافی است چالش بی‌پایان «معتادان متجاهر» با رای نمایندگان پرونده اصلاح قانون انتخابات در مجلس بسته شد با رای نمایندگان پرونده اصلاح قانون انتخابات در مجلس بسته شد قیمت نفت خام نیز به بالاترین سطح خود در سال جاری رسید ممنوعیت بر سر راه طلای سیاه؟! «ابتکار» از عملکرد ضعیف اطلاع‌رسانی دولت در لغو برنامه‌های رئیس‌جمهوری گزارش می‌دهد «ابتکار» از عملکرد ضعیف اطلاع‌رسانی دولت در لغو برنامه‌های رئیس‌جمهوری گزارش می‌دهد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاحیه سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مطرح کرد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاحیه سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مطرح کرد سخنگوی قوه قضائیه مطرح کرد تاکید رئیسی بر اجرای قانون رسیدگی به دارایی‌های مسئولان معاون حقوقی رئیس‌جمهوری: تخلف آمریکا در ممانعت از کمک‌های نقدی به سیل‌زدگان را پیگیری می‌کنیم ۵ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی آسیا- چین به پایان رسید درخشش آزادکاران ایران با ۳ طلا و ۲ برنز در جلسه شورای فناوری اطلاعات تصویب شد تعیین تکالیفی جدید برای دستگاه‌های دولتی در جلسه شورای فناوری اطلاعات تصویب شد تعیین تکالیفی جدید برای دستگاه‌های دولتی وضعیت رسانه‏های مکتوب، دیجیتالی و فضای مجازی عربستان