2 هزار واحد مسکونی ارزان قیمت در مشهد افتتاح شد

رئیس‌ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در این مراسم گفت: این ستاد بیش از 45 هزار طرح در سراسر کشور با سرمایه‌گذاری 420 هزار میلیارد ریال و‌ اشتغالزایی چهار هزار نفر در دست اجرا دارد.
محمد مخبر افزود: این طرح‌ها با همکاری مردم اجرا شده که سبب ‌اشتغال و توسعه به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته می‌شود.
وی اظهار داشت: عمده اعتبارات این طرح‌ها توسط مردم و با خلاقیت و استعداد آنان شکل گرفته که سبب سرعت در اجرای آنها شده است.
وی با ‌اشاره به خدمات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای ‌اشتغالزایی جوانان گفت: سال گذشته حدود 81 هزار شغل برای جویندگان کار توسط این ستاد ایجاد شد که حدود 40 هزار شغل به صورت مستقیم بوده است.


مخبر افزود: امسال برای جویندگان کار در کشور ایجاد 100 هزار شغل در نظر گرفته شده که حدود 50 هزار شغل به صورت مستقیم خواهد بود.
وی اظهار داشت: اولویت اجرای این طرح‌ها بیشتر در استان‌های سیل زده خواهد بود.
مخبر با ‌اشاره به آغاز تحویل 30 هزار بسته لوازم خانگی در استان‌های درگیر سیل اظهار داشت: این ستاد حدود هشت هزار میلیارد ریال برای مناطق درگیر سیل در کشور هزینه یا تعهد کرده که نزدیک 2 هزار و 500 میلیارد ریال آن کمک بلاعوض شامل لوازم خانگی بوده که توزیع شده است.
مدیرعامل بنیاد برکت نیز در این مراسم گفت: چهار هزار واحد ارزان قیمت برای اقشار کم درآمد در کشور در حال ساخت است.
سعید جعفری افزود: 29 طرح در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، آبرسانی و امدادی در شهرهای مشهد، خواف، کلات، داورزن، فریمان و بجستان با هزینه بیش از 227 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.