مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط‌زیست: فضای سبز ذوب آهن اصفهان 84 برابر استانداردهای زیست محیطی است

اصفهان - خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی:مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: ذوب‌آهن‌اصفهان با ایجاد خط ‌مشی زیست‌محیطی منطبق با استانداردISO 14001:2015 و تعهد بر حفظ و صیانت از محیط‌زیست در استراتژی‌های کلان خود، توسعه پایدار را به عنوان یکی از اهداف کلیدی انتخاب و تسری بخشیده است.
منصور یزدی زاده با حضور در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط‌زیست در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در نشست خبری با خبرنگاران به تشریح اهم اقدامات و دستاوردهای زیست محیطی این شرکت پرداخت و اظهار داشت: ذوب آهن اصفهان همه پروژه‌ها و طرح‌های خود را با پیوست محیط‌زیست، برنامه‌ریزی و اجرا کرده است، به علاوه مباحث صرفه‌جویی در منابع و استفاده از تکنولوژی‌های جدید با دیدگاه کاهش مصارف نیز مد نظر بوده است.
توجه به مسائل زیست محیطی همزمان با اجرای طرح‌های توسعه صنعت فولاد
وی با اشاره به اینکه صنعت فولاد همزمان با توسعه به فکر مسائل زیست محیطی نیز بوده است، کنترل آلایندگی را یکی از اقدامات اجباری برای صنایع دانست وگفت: در همین راستا معادل25 درصد فضای تولید هر مجتمع تولیدی بایدفضای سبز باشد که این مقدار در ذوب آهن اصفهان 16 هزار و پانصد هکتار معادل 84 برابر استانداردهای زیست محیطی است. مدیرعامل ذوب آهن اصفهان تصریح کرد:هزینه نگهداری این حجم فضای سبز در سال 96 حدود 10.5 میلیارد تومان بودو بیش از 14 هزار هکتار از فضای سبز موجود هم بصورت دیم آبیاری می‌شود.یزدی زاده گفت: صنایع فولاد به مباحث زیست محیطی توجه ویژه‌ای دارند و در رتبه‌های آخر به لحاظ آلایندگی قرار دارند. وی ادامه داد: صنایع فولاد کشور همزمان با اجرای طرح‌های توسعه خود، پروژه‌های زیست محیطی را نیز عملیاتی کرده‌اند ضمن اینکه توجه به محیط‌زیست، توجه به کارکنان است. مدیرعامل بزرگترین صنعت فولادی کشور یاد آور شد: ذوب آهن منطبق با ضوابط واستاندارد‌هایی که سازمان محیط‌زیست برای صنایع تعیین کرده، فعالیت می‌کند..وی با بیان این که سازمان محیط‌زیست تاکیدش بر روی گازهای گلخانه‌ای است، گفت: بر همین اساس سازمان محیط‌زیست در تمامی شهرها به ویژه شهرهای صنعتی نمایندگانی دارد و استانداردها را برای صنایع در نظر می‌گیرند. درخصوص ذوب آهن اختلافاتی درخصوص درجه یک و در جه دو بودن وجود دارد اما به اعتقاد ما ذوب آهن درجه دو محسوب شده و باید استانداردهای درجه دو برای آن رعایت شود.


ظرف 4 سال آینده کل نیاز آب صنعتی ذوب آهن از طریق پساب شهری تامین می‌شود
یزدی زاده گفت: ذوب آهن تصفیه خانه‌ای دارد که به دنبال توسعه آن است تا بجای استفاده از آب زاینده رود در افق 4 سال آینده از طریق پساب زرین شهر، فولاد شهر و نجف آباد، آب مورد نیاز کارخانه تامین شود.وی با اشاره به اینکه این شرکت 220 مگاوات تولید برق دارد افزود: هم‌اکنون با احتساب تولید فولاد وهمچنین تولید برق در نیروگاه‌های شرکت، به ازای تولید هر کیلوگرم فولاد 5/5 لیتر آب نیازمند است در صورتی که به ظرفیت اسمی خود برسد این مقدار به 3 لیترکاهش پیدا خواهد کرد. او به اشاره به ضرورت بهره گیری از منابع زغالی زیاد موجود در کشور گفت: با هزینه پنج میلیون دلاری که صورت خواهد گرفت، مشکلات باطری شماره 3 کک سازی نیز حل خواهد شد که گام مهمی برای بهبود شرایط زیست محیطی این شرکت محسوب می‌شود مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: پروژه هات شارژینگ که در بهمن ماه سال گذشته راه‌اندازی شد به شدت مصرف انرژی و آب را کاهش داده است.
برای تامین ریل مترو اعلام آمادگی کرده‌ایم و هیچ محدودیتی نداریم
وی به اشاره به اینکه توسعه و سرمایه‌گذاری در معادن خیلی کند است،یاد آور شد: برای تولید چهار میلیون تن فولاد 6 میلیون تن نیاز سنگ آهن ذوب آهن است، در گذشته کل نیاز ذوب آهن از طریق سنگ آهن مرکزی تامین می‌شد اما به یکباره به سمت جذب ارزش افزوده و تولید کنسانتره رفتند. در این خصوص یکی از برنامه‌های شرکت، تامین از طریق معادن کوچک است.یزدی زاده گفت: واحد ریخته گری ذوب آهن با هدف افزایش ظرفیت تولید تا ایام مقدس نیمه شعبان راه‌اندازی شدمدیرعامل ذوب آهن اصفهان با اشاره به تولید سه نوع ریل در کشور، یاد آور شد: برای تامین ریل مترو اعلام آمادگی کردیم و هیچگونه محدودیتی برای تامین ریل نداریم.
سیاست ذوب هن عرضه محصولات فولادی در بورس است
به گفته وی، سیاست ذوب آهن اصفهان برای عرضه در بورس کالا به جهت شفافیت موجود در بورس و معافیت مالیاتی است و همچنان تداوم عرضه محصولات ساختمانی در بورس است. وی در پایان ضمن پاسخ به سوالات خبرنگاران، اهم دستاوردها و برنامه‌های انجام شده و در دست انجام زیست محیطی شرکت را عنوان نمود.
بازدید معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور از غرفه ذوب آهن اصفهان
معصومه ابتکار رئیس سابق سازمان حفاظت محیط‌زیست ایران و معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط‌زیست از غرفه ذوب آهن اصفهان بازدید نمود و در گفتگو با کارشناسان این شرکت در جریان اهم اقدامات و دستاوردهای زیست محیطی این مجموعه بزرگ صنعتی قرار گرفت.
اقدامات چشم گیر ذوب آهن در خصوص محیط‌زیست، بازچرخانی آب وکاهش انرژی
مدیر آموزش و ارتباط با صنعت پژوهشکده محیط‌زیست و توسعه پایدارسازمان حفاظت محیط‌زیست کشور عنوان کرد:حجم فعالیت ذوب آهن اصفهان در خصوص مباحث زیست محیطی چشم گیر و در خور توجه است. علیرضا رحمتی در جریان بازدید ازهجدهمین نمایشگاه محیط‌زیست از غرفه ذوب آهن اصفهان دیدن کرد و در گفتگو‌یی گفت: این نمایشگاه فرصت بسیار خوبی در اختیار سازمان‌ها و شرکت‌های صنعتی قرار داده تا اقدامات، دستاوردها و پروژه‌های در دست اقدام خود را به نمایش بگذارند و در صورت امکان این اطلاعات را در اختیار شرکت‌ها و واحدهای تولیدی دیگر بگذارند.وی افزود: حجم فعالیت ذوب آهن اصفهان در خصوص مباحث زیست محیطی چشم گیر و در خور توجه است. رحمتی ذوب آهن اصفهان را مادر صنعت فولاد کشور خواند و گفت: رفع گرد و غبار کنورتورهای فولاد سازی، دریافت پساب شهرستان‌های اطراف و منطقه، بازچرخانی آب صنعتی و استحصال دوباره آن و استفاده مجدد در فضای سبز از اقدامات بسیار مهم ذوب اهن اصفهان در بحث زیست محیطی است.وی با اشاره به این موضوع که ذوب اهن اصفهان در زمینه کاهش مصرف انرژی اقدامات موثری برای رسیدن به مدیریت سبز انجام داده،خاطر نشان ساخت: یکی از شاخص‌های مهم این شرکت در زمینه محیط‌زیست مدیریت پسماندهای ویژه، صنعتی و عادی خود طبق قانون مدیریت پسماند و تحویل ان به مراجع ذیصلاح است.مدیر اموزش و ارتباط با صنعت پژوهشکده محیط‌زیست و توسعه پایدار سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور گفت: مدیریت hse ذوب آهن اصفهان با رعایت شاخصه‌های اقتصاد سبز در جهت رسیدن به این منظور گام‌های اساسی برداشته است و امید است در سال‌های آتی به این مهم دست یابد.
* مدیرعامل ذوب آهن اصفهان: ذوب آهن اصفهان همه پروژه‌ها و طرح‌های خود را با پیوست محیط‌زیست، برنامه‌ریزی و اجرا کرده است
سایر اخبار این روزنامه
وزارت نیرو: 78 درصد مخازن سدهای کشور پر است آثار مثبت بارندگی‌ها برای گندم آبی پیش‌بینی تولید 14 میلیون تن گندم در کشور انتخابات اوکراین؛ "زلنسکی" رسماً اعلام پیروزی کرد، "پوروشنکو" پذیرفت به مناسبت سالگرد فقیه مجاهد آیت‌الله میرزا مسلم ملکوتی سیره حواریون خمینی را دریابیم هجوم تبشیری‌ها به کوبانی ایران و پاکستان در یک بیانیه مشترک تاکید کردند: ایجاد نیروی واکنش سریع مشترک در مرزهای ایران و پاکستان نایب رئیس مجلس: آنهایی که پاسخگو نیستند مخالف پیوستن ایران به «FATF» هستند مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط‌زیست: فضای سبز ذوب آهن اصفهان 84 برابر استانداردهای زیست محیطی است مخالفت کشورهای وارد‌کننده نفت ایران با تصمیم آمریکا برای عدم تمدید معافیت‌ها عقب‌نشینی شاه بحرین از لغو تابعیت صدها بحرینی رهبر انقلاب اسلامی در دیدار نخست‌وزیر پاکستان: روابط ایران و پاکستان بر خلاف میل دشمنان آن باید تقویت شود دانشگاه تهران میزبان همایش آینده جهان اسلام می‌شود ارتش به صورت گسترده از پهپاد رزمی استفاده می‌کند رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد ایجاد داروخانه‌های سیار در مناطق سیل زده خوزستان فرمانده نیروی دریایی سپاه: استفاده از تنگه هرمز برای ایران محدود شود، آن را خواهیم بست