هجوم تبشیری‌ها به کوبانی

بسم‌الله الرحمن الرحیم
بی‌بی‌سی رادیو دولتی انگلیس خبر داد تبشیریها با حضور پردامنه و تبلیغات در شهر کردنشین کوبانی در سوریه توانسته‌اند تاکنون دهها نفر را به دین مسیحیت بکشانند. بی‌بی‌سی مدعی است که این عده از کردها قبلاً مسلمان بوده‌اند ولی به خاطر نفرت از عملکرد وحشیانه داعش از اسلام به مسیحیت گرویده‌اند و با برپا کردن کلیسا به اجرای مراسم مذهبی مسیحیت می‌پردازند.
بی‌بی‌سی اشاره‌ای به تاریخچه تشکیل داعش نکرد و نگفت که داعش یک سازمان تروریستی دست‌پرورده آمریکا، انگلیس و فرانسه است ولی گفت گروههای تبشیری از نفرت ناشی از جنایات داعش برای کشاندن مسلمانان به سمت مسیحیت بهره‌برداری سیاسی – تبلیغاتی می‌کنند و مرتباً بر تعداد مسیحیان کرد اضافه می‌شود.
سالها قبل، گروههای تبشیری با سوء‌استفاده از اوضاع تقریباً مشابهی در منطقه «دارفور» و جنوب سودان به تبلیغ مسیحیت پرداختند و تدریجاً با نفوذ در میان روستائیان و قبایل سودانی تلاش کردند آنها را به دین مسیحیت بکشانند. البته این امر در طول تاریخ به وضوح اثبات گردیده که گروههای تبشیری همواره یک سازمان دست‌پرورده استعمار سیاه غرب بوده و همچنان در جهت اهداف استعماری غرب حرکت خود را تنظیم کرده است.


مسئله از آنجا آغاز شد که دولت مرکزی سودان به یک گروه تحقیقاتی ماموریت داد تا امکان وجود منابع زیرزمینی در جنوب سودان را بررسی کند. گروه تحقیقاتی در بررسیهای خود مشخص کرد که در جنوب سودان منابع غنی موادنفتی و منابع زیرزمینی از جمله انواع فلزات کمیاب و استراتژیک وجود دارد که در صورت استخراج و بهره‌برداری می‌تواند سودان را به یک کشور ثروتمند و مرفه آفریقائی تبدیل کند ولی استعمار سیاه غرب نقشه‌ای دیگر را عملیاتی کرد و با اعزام گروههای تبشیری به جنوب سودان تلاش کرد دین روستائیان و قبایل سودان را تغییر دهد و زمینه‌های جدائی جنوب را فراهم سازد و مشخصاً با توسل به شیوه‌های تروریستی، جنوب سودان را ناآرام سازد. با این حال دولت مرکزی سودان با اعزام نیروهای ارتش به مقابله با تروریستها پرداخت ولی استعمار سیاه غرب از طریق اعزام طیف وسیعی از مستشاران نظامی، تروریستهای چندملیتی و ارسال سیل اسلحه و جنگ‌افزارهای فوق مدرن تلاش کرد که ماشین جنگ تروریستها را زیر نظر یک یاغی به نام «جان کارانگ» تجهیز و حمایت نماید.
جنگ‌های ضدتروریستی در جنوب سودان سالها به طول انجامید و گاهی به صلح و سازش نیز منجر شد ولی قرار نبود جنوب سودان روی آرامش را به خود ببیند و مرتباً به بحران و درگیری انجامید. در همین حال کشورهای استعماری از طریق سازمان ملل نغمه‌های تجزیه جنوب سودان با هویت مسیحی را مطرح کردند و به تدریج توانستند جدائی سودان جنوبی را عملیاتی کنند.
اکنون همان طیف از کشورهای استعماری برای تشکیل یک اقلیت مسیحی در قلب منطقه کردنشین سوریه وارد عمل شده و برای بزرگنمائی و تبدیل آنها به یک قدرت مسیحی در شمال شرق سوریه ریل‌گذاری کرده است.
روشن است که استعمار سیاه غرب هرگز به فکر مسیحیان هم نبوده و نیست ولی همواره در پشت نام کشورهای مسیحی و در پشت سر مسیحیان پنهان شده و به نام آنها به شرارت و کشتار علیه مسلمانان می‌پردازد. فجایعی که این روزها در سریلانکا همزمان با عید پاک علیه مسیحیان و کلیساها صورت گرفته، یکبار دیگر نقش پلید استعمار سیاه غرب در تشکیل گروههای تروریستی داعش و القاعده را آشکار می‌سازد و نشان می‌دهد که استعمار سیاه غرب در پشت شبکه‌های تبشیری پنهان شده و به اجرای طرحهای پلید استعماری، زمینه‌سازی می‌کند.
تبشیریها از این دیدگاه به عنوان خط مقدم جبهه استعمار نوین غرب علیه کشورهای اسلامی تلقی می‌شوند که در واقع نوک پیکان حمله استعمار سیاه به حساب می‌آیند. آنها سربازان بدون اونیفورم غرب در قلب دنیای اسلام هستند که برای پیشروی کم‌هزینه در دنیای اسلام وارد عمل شده‌اند.
این مسئله از آن جهت اهمیت دارد که براساس طرح مشترک ارتشهای ناتو که مشخصاً توسط آمریکا، انگلیس و فرانسه در حال زمینه‌سازی و اجراست، قرار است زمینه‌های تجزیه سوریه و عراق، هر یک به سه کشور مجزا فراهم گردد که وجود یک اقلیت یا جمعیت مسیحی در قلب سوریه می‌تواند اهداف خاص و پلید استعمارگران را بازگو کند. اینکه قدم‌های بعدی دشمنان اسلام در کوبانی چیست، شاید هنوز به درستی قابل پیش‌بینی نباشد ولی از هم‌اکنون به وضوح قابل درک است که هجوم لشکر تبشیری‌ها به کوبانی در دست استعمارگران است.
سایر اخبار این روزنامه
وزارت نیرو: 78 درصد مخازن سدهای کشور پر است آثار مثبت بارندگی‌ها برای گندم آبی پیش‌بینی تولید 14 میلیون تن گندم در کشور انتخابات اوکراین؛ "زلنسکی" رسماً اعلام پیروزی کرد، "پوروشنکو" پذیرفت به مناسبت سالگرد فقیه مجاهد آیت‌الله میرزا مسلم ملکوتی سیره حواریون خمینی را دریابیم هجوم تبشیری‌ها به کوبانی ایران و پاکستان در یک بیانیه مشترک تاکید کردند: ایجاد نیروی واکنش سریع مشترک در مرزهای ایران و پاکستان نایب رئیس مجلس: آنهایی که پاسخگو نیستند مخالف پیوستن ایران به «FATF» هستند مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط‌زیست: فضای سبز ذوب آهن اصفهان 84 برابر استانداردهای زیست محیطی است مخالفت کشورهای وارد‌کننده نفت ایران با تصمیم آمریکا برای عدم تمدید معافیت‌ها عقب‌نشینی شاه بحرین از لغو تابعیت صدها بحرینی رهبر انقلاب اسلامی در دیدار نخست‌وزیر پاکستان: روابط ایران و پاکستان بر خلاف میل دشمنان آن باید تقویت شود دانشگاه تهران میزبان همایش آینده جهان اسلام می‌شود ارتش به صورت گسترده از پهپاد رزمی استفاده می‌کند رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد ایجاد داروخانه‌های سیار در مناطق سیل زده خوزستان فرمانده نیروی دریایی سپاه: استفاده از تنگه هرمز برای ایران محدود شود، آن را خواهیم بست