ایران اسلامی غرق در شادی جشن‌های نیمه شعبان

بخش خبری: به مناسبت سالروز ولادت فرخنده منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان(عج) ایران اسلامی طی دو روز گذشته غرق در شادی و سرور بود.
مردم ایران اسلامی با چراغانی و آذین بندی معابر، جشن نیمه شعبان 1440 هجری قمری را همراه با برگزاری مجالس سرور و شادی در مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه گرامی داشتند.
همچنین در بسیاری از مساجد جامع شهرها و بقاع متبرکه مراسم احیاء نیمه شعبان برگزار گردید و شیفتگان امام زمان (عج) به نیت سلامتی آن وجود پاک حضرت مهدی موعود (عج)، دیروز را روزه نگه داشتند.
همزمان با فرا رسیدن نیمه شعبان و سالروز میلاد امام عصر حضرت مهدی (عج) مشهد سرزمین خورشید هشتم مملو از نور و شادی شد و منتظران ظهور جشن بزرگی را در کنار مضجع شریف ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) برپا کردند.


در شب میلاد امام عصر (عج) هم مشهد یکپارچه شور و شادی بود، از هر خیابان نوای خوش و شادی مردم به گوش می‌رسید، منتظران ظهور در هر گوشه و کنار ایستگاهی برپا کرده بودند و بین مردم شربت و شیرینی توزیع می‌کردند.
در شب نیمه شعبان شهر مشهد پر از نور بود، سیاهی آسمان دیگر چیرگی نداشت و نورافشانی‌های منتظران ظهور در گوشه و کنار شهر آسمان را چون روز روشن کرده بود.
عطر عید غصه را از شهر برچیده بود، منتظران ظهور منجی عالم بشریت از هر کجا خود را به آستان ثامن الحجج(ع) رسانیده بودند تا این عید را در کنار مضجع شریفش جشن بگیرند.
آستان ملائک پاسبان رضوی در عید نیمه شعبان پر از عطر گل و گلاب بود، صحن و سرای حرم به بهترین و خوشبوترین گلها آراسته شده بود و عطر معنویت مشام جانها را نوازش می‌داد.
به واسطه عید بزرگ شعبان، جشن بزرگی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) به مولودی خوانی پرداخته و شاعران و گروه‌های همخوان سرودهایی را در وصف امام عصر(ع) خواندند.
سخنران این مراسم نیز با تبریک فرا رسیدن عید نیمه شعبان گفت: دعا برای فرج امام زمان(عج) یکی از بهترین اعمال در شب و روز نیمه شعبان است.
حجت‌الاسلام محمد صادق کفیل افزود: امام زمان(عج) در نیمه‌های شب نیمه شعبان دیده به جهان گشودند و در هنگام تولد شهادتین را بر زبان جاری و برای تحقق امر فرج دعا کردند.
طبق سنت هرسال برنامه احیاء شب نیمه شعبان نیز ساعت یک بامداد در رواق امام خمینی(ره) با حضور پرشور زائران و مجاوران برگزار شد.
در این مراسم احیاء حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری به ایراد سخنرانی پرداخت و آیین "قرآن به سر" را اجرا و در ادامه امیرعارف دعای کمیل را قرائت کرد.
مراسم پرفیض دعای ندبه نیمه شعبان نیز ساعت 6 صبح دیروز در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد.
دیروز همچنین ویژه برنامه جشن روز میلاد و اجتماع منتظران ظهور در حرم مطهر رضوی برگزار گردید.
قم غرق در شادی و سرور میلاد منجی عالم(عج)
قم نیز در سالروز ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) غرق در شادی و سرور بود.
به مناسبت این میلاد فرخنده، از روز شنبه، عاشقان و منتظران حضرت مهدی(عج) به طرق مختلف خود را به شهر قم رساندند تا در جوار آستان مقدس حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران باشند.
شهر قم به مناسبت این روز بزرگ سراسر آذین بندی شده و بسیاری از کوچه‌ها و محلات شکل زیبایی به خود گرفت؛ همچنین چراغانی معابر و خیابان‌ها، جلوه باشکوهی به شهر داده بود.
شب نیمه شعبان نیز مراسم جشن میلاد حضرت ولیعصر(عج) در حرم مطهر و منور حضرت معصومه(س) با سخنرانی خطیبان و مدیحه سرایی شاعران و مداحان اهل‌بیت و با حضور پرشور مردم قم و زائرین این آستان ملکوتی، برگزار شد.
مراسم جشن میلاد نیز دیروز در دفتر مراجع و علما با حضور مسئولین استانی و محبین اهل‌بیت برگزارشد.
جشن در حرم مطهر شاهچراغ(ع)
سیمای شهر شیراز و حرم مطهر شاهچراغ(ع) به مناسبت نیمه شعبان، حال و هوای متفاوتی یافته و آذین بندی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی در نقاط مختلف این شهر همزمان با دیگر نقاط استان فارس و میهن اسلامی، گویای توجه ویژه مردم به جشن سالروز میلاد حضرت مهدی امام زمان (عج) بوده است.
حرم عبدالعظیم(ع) غرق در نور
همزمان با میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) حرم عبدالعظیم(ع) در شهر ری نیز رق در نور و شادی بود.
به گزارش ایرنا، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) در سالروز ولادت یگانه منجی عالم بشریت غرق در نور شادی است و زائران از تهران و شهرهای اطراف خود را به بارگاه منور سید الکریم رسانده‌‌اند تا شب میلاد دوازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت را جشن بگیرند.
توزیع شربت و شیرینی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی، آذین بندی کوچه و خیابان‌های شهرری از جلوه‌های جشن میلاد بود.
در عراق نیز شیعیان ضمن برگزاری جشن نیمه شعبان، به زیارت امام حسین(ع) رفتنند. شیعیان در بحرین، یمن، مصر، لبنان و سوریه و هند نیز جشن‌های نیمه شعبان را گسترده برگزار کردند.
سایر اخبار این روزنامه
در اولین روز هفته سلامت و با حضور وزیر بهداشت پیشرفته‌ترین واحد تولید قرص و کپسول کشور به بهره‌برداری رسید رئیس جمهور در بازدید از مناطق سیل زده استانهای خوزستان و لرستان برنامه های بازسازی باید بر مبنای تکرار سیل تدوین شوند با حکم فرمانده کل قوا؛ سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی به فرماندهی کل سپاه منصوب شد ایران اسلامی غرق در شادی جشن‌های نیمه شعبان وزیر نفت: گردش مالی 150 میلیارد دلاری نفت زمینه ساز فساد است سفر نخست‌وزیر پاکستان به ایران و زیارت حرم امام رضا(ع) غفلت از واقعیت‌ها چرا؟ 600 کشته و زخمی در انفجارهای سریلانکا واکنش دکتر ظریف به حادثه تروریستی سریلانکا: تروریسم یک تهدید جهانی بدون دین است؛ باید با آن مقابله شود معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور: فولاد مبارکه اقدامات مداوم و موثری برای حفظ محیط‌زیست انجام داده است تذکری به شورای شهر تهران عضو شورای شهر تهران عنوان کرد: حمایت شورای شهر از برنامه‌های تاکسیرانی برای ارائه خدمات الکترونیک به مسافران معاون بنیاد شهید: مطالبات سال 96 خانواده‌های ایثارگران باقی مانده است کتاب «تمام نهج‌البلاغه» در درون محراب امیرالمومنین حضرت على‌بن‌ابیطالب علیه‌السلام در مسجد کوفه شورای ملی تعاونی‌ها و تشکل‌های بخش کشاورزی تشکیل می‌شود رئیس جمهور در بازدید از مناطق سیل زده استانهای خوزستان و لرستان برنامه های بازسازی باید بر مبنای تکرار سیل تدوین شوند رئیس جمهور در بازدید از مناطق سیل زده استانهای خوزستان و لرستان برنامه های بازسازی باید بر مبنای تکرار سیل تدوین شوند رئیس جمهور در بازدید از مناطق سیل زده استانهای خوزستان و لرستان برنامه های بازسازی باید بر مبنای تکرار سیل تدوین شوند رئیس جمهور در بازدید از مناطق سیل زده استانهای خوزستان و لرستان برنامه های بازسازی باید بر مبنای تکرار سیل تدوین شوند رئیس جمهور در بازدید از مناطق سیل زده استانهای خوزستان و لرستان برنامه های بازسازی باید بر مبنای تکرار سیل تدوین شوند