خنثی‌کردن توطئه‌های مستکبران با تقویت مشترکات

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان در نخستین برنامه سفر رسمی خود به جمهوری اسلامی ایران، عصر دیروز به منظور زیارت بارگاه منور امام رضا(ع) و با استقبال رسمی جمعی از مسئولان وارد مشهد شد و پس از گفت وگو با استاندار خراسان رضوی، به حرم مطهر امام رضا(ع) مشرف شد و با تولیت آستان قدس رضوی دیدار کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری، استاندار در دیدار با نخست وزیر پاکستان که در پاویون فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد انجام شد، گفت: سالانه بیش از  ۳۰ میلیون زائر  و مسافر به مشهد مقدس سفر می کنند که حدود  ۱۰۰ هزار نفر آن ها را زائران پاکستانی تشکیل می دهند. «علیرضا رزم حسینی» افزود: در مشهد ظرفیت های دانشگاهی بسیار خوبی وجود دارد و می توان از این ظرفیت برای توسعه همکاری ها استفاده کرد. استاندار خراسان رضوی با اشاره به سفر تعداد قابل توجهی از زائران عراقی به مشهد، خاطر نشان کرد: می توان زمینه سفر این زائران به کشور پاکستان را نیز فراهم و از ظرفیت های موجود استفاده کرد.
نخست وزیر پاکستان نیز با اشاره به وقوع سیلاب در سیستان و بلوچستان و بروز خسارت های فراوان به مردم، با ملت ایران در این خصوص ابراز همدردی کرد. عمران خان همچنین ضمن ابراز امیدواری‌ برای استقرار امنیت در افغانستان، تاکید کرد: اگر این مهم تحقق یابد، مسیر زمینی از پاکستان به مشهد فراهم خواهد شد. وی تصریح کرد: برای حوزه توریست بسیار اهمیت قائلیم و به دنبال این هستیم که درهای کشور را به روی توریست باز کنیم و از این ظرفیت استفاده شود.
تشرف به حرم رضوی و دیدار با تولیت آستان قدس
نخست وزیر پاکستان و هیئت همراه، در ادامه این سفر با استقبال سیدرضا فاطمی‌امین قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی به زیارت بارگاه منور امام علی بن موسی الرضا(ع) مشرف شدند. «عمران‌خان» پس از زیارت مرقد نورانی امام رضا(ع) با حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی در تالار ولایت حرم مطهر رضوی دیدار و گفت‎وگو کرد.


محبت مردم پاکستان به انقلاب اسلامی یک پدیده بی‌نظیر است
حجت الاسلام والمسلمین مروی در این دیدار خطاب به نخست وزیر پاکستان گفت: به جناب عالی که سفر خود به ایران را با استعانت از حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) ‎ آغاز و متبرک کردید، خوش آمد می‌گویم، یقیناً الطاف خاصه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) شامل حال دو ملت خواهد بود و جناب عالی نیز از برکات آن بهره‌مند خواهید شد. حجت الاسلام والمسلمین مروی تصریح کرد: ایمان و اعتقاد دینی در مردم پاکستان یک اعتقاد ریشه‌دار و خالص است و اوج این ایمان در ابراز ارادت آنان چه شیعه و چه اهل سنت به پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت طاهرین ایشان متجلی است. تولیت آستان قدس رضوی افزود: محبت مردم پاکستان به انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای یک پدیده بی‌نظیر و فرصت استثنایی برای گسترش همکاری‌های دو کشور است. تولیت آستان قدس با بیان این که ارتباط دو ملت ایران و پاکستان فراتر از همسایگی و یک ارتباط برادرانه است، تصریح کرد: مهم ترین زمینه برای تقویت ارتباطات دو ملت، عشق و ارادت به پیشگاه مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(ع) است. وی گفت: زائران عزیز پاکستانی که بیشترین زائران خارجی این آستان مقدس هستند، در مشهد و در این آستان ملکوتی در خانه خود و در میان برادران شان هستند و احساس غربت ندارند. وی اظهار کرد: نگاه استعمار به منطقه شبه قاره همیشه نگاه دست‌اندازانه بوده است و برای هموار کردن دست‌اندازی‌های خود سرمایه‌گذاری ویژه‌ای بر اختلاف‌افکنی‌های قومی و مذهبی داشته‌اند.
پیگیری آستان قدس برای تسهیل زیارت زائران پاکستانی
تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: بهترین زمینه برای خنثی کردن توطئه‌های تفرقه‌افکنانه مستکبران و قطع دست استعماری آن ها از منطقه، تقویت مشترکات ایران و پاکستان به ویژه اشتراکات معنوی و در رأس آن ها ابراز ارادت به حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) از طریق تسهیل زیارت زائران پاکستانی است. حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: آستان قدس رضوی از طریق وزارت امور خارجه کشورمان تسهیل زیارت عزیزان پاکستانی را با جدیت دنبال می‌کند. همچنین برای تسهیل زیارت اربعین و عبور عزیزان‌مان از مرز میرجاوه به مقصد کربلای معلی برنامه‌هایی در چند سال گذشته داشته‌ایم که این برنامه‌ها با قدرت ادامه خواهد یافت.
عمران خان: می خواهیم پاکستان را طبق اصول و آموزه‌های نبوی اداره کنیم
«عمران خان» نخست وزیر پاکستان نیز در این دیدار با تأکید بر این که پاکستان می‌خواهد روابط خود با ایران را به سطح عالی برساند، گفت: من در دوران مسئولیت خود تمام تلاشم را می‌کنم تا روابط با ایران را به بهترین سطح ممکن برسانم. وی دلیل بسیاری از مشکلات پیش روی امت مسلمان را فاصله گرفتن از آموزه‌های ناب اسلام خواند و تصریح کرد: پاکستان از دوران سختی در حال عبور است و ما می خواهیم طبق اصول و آموزه‌های نبوی، کشور را اداره کنیم. نخست وزیر پاکستان همچنین عصر دیروز از موزه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی بازدید کرد. نخست وزیر پاکستان شامگاه یک شنبه، مشهد مقدس را به مقصد تهران ترک کرد تا در دیگر برنامه های سفر رسمی اش به جمهوری اسلامی ایران، با مقامات کشورمان دیدار کند.