حمله وزیر به شبکه رانت دارو

وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم رفع رانت در سازمان غذا و دارو گفت: هنوز در این سازمان رانت و امضاهای طلایی وجود دارد که باید این بساط و شبکه پوسیده و مزخرف جمع شود.به گزارش ایسنا، دکتر نمکی در مراسم افتتاح مجموعه داروسازی اکتوور
افزود: در زمان سرپرستی وزارت بهداشت اولین جایی که برایش تصمیم گرفتم سازمان غذا و دارو و مجموعه هیئت امنای ارزی بود.
برخی می‌خواستند مرا اغفال کنند
 وی گفت: خیلی‌ها در آن زمان به سراغم آمدند که برخی‌شان خیرخواه بودند و برخی‌ در لباس خیرخواهی می‌خواستند مرا اغفال کنند. انگار که با کودکی کم تجربه سر و کار دارند. می‌گفتند این کار را نکن و این مسئولیت را قبول نکن چرا که بدنام می‌شوی، من گفتم اصلاً من برای نام و شهرت نیامده‌ام. من برای این آمدم که بدنام شوم و می‌دانم کجا آمده‌ام. من یک رسالت دارم و یکی از رسالت‌هایم این است که پاک سازی را باید نهادینه کنم.


نمکی با بیان این که در این حوزه اقدامات خوبی انجام شده است، اظهار کرد: اما من هنوز از این اقدامات راضی نیستم و به تازگی هم به آقای رئیس سازمان غذا و دارو عرض کردم که گرچه در این سازمان کارمندان شریف کم نداریم، اما هنوز هم در این سازمان امضاهای طلایی وجود دارد و هنوز برخی به قول قدیمی‌ها دیزی‌شان پیش فر است و هنوز برخی می‌توانند در این سازمان از رانت استفاده کنند.
 برخی می‌توانند کارهای خودشان را جلو و کارهای دیگران را عقب بیندازند. این اصلاً مد نظر من نیست و به دکتر پیرصالحی اعلام کردم که باید این شبکه پوسیده و مزخرف جمع شود و من برای آن زمانی را مشخص می‌کنم و بیش از این تحمل نمی‌کنم. حتی اگر قرار باشد خودم آن جا بنشینم این رانت را جمع خواهم کرد و با همه وجود و تمام قدرتم این کار را انجام می‌دهم.
نمکی گفت: اگر منی که صنعت دارو را می‌شناسم و سال‌ها در این حوزه هلدینگ‌ها و کارخانه‌هایی را اداره کرده‌ام نتوانم این رانت را جمع کنم باید درش را ببندیم. من با تمام وجود در این کار ایستاده‌ام.  اگر این اتفاقات تا زمان مشخص شده، نیفتد شخصاً به این حوزه ورود خواهم کرد.وزیر بهداشت در ادامه صحبت‌هایش خطاب به صنعت داروسازی کشور نیز گفت: من نمی‌گذارم دارویی که تولید داخلی‌اش وجود دارد، فرد دیگری آن را از طریق رانت وارد کند، اما در عین حال هم نمی‌گذارم دارویی که کیفیت ندارد، وارد بازار شود.