شناسایی۲۹۰ جاسوس «سیا» در کشورهای مختلف




وزیر اطلاعات در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران تأکید کرد: کار اطلاعاتی کاری مردمی است. از مردم و برای مردم و با همراهی مردم است. امنیت برای مردم و نه بر مردم است.


به گزارش  ایلنا، حجت‎الاسلام سید محمود علوی با اشاره به حماسه‎های سربازان گمنام امام زمان (عج) گفت: در یک سال گذشته با ۱۱۴ تیم تکفیری، ۱۱۶ تیم مرتبط با منافقین، ۴۴ تیم ضد انقلابی و ۳۸۰ تیم قاچاق مواد مخدر برخورد شده و اقدامات ۱۸۸ تیم عملیاتی خنثی شده و از جمله آنها و آخرین آنها دستگیری چهار نفر در جنوب غرب کشور و کشف ۱۵ هزار فشنگ کلاشنیکف از آنان بوده است. او ادامه داد: صدها تلاش سرویس‌های بیگانه برای جلب همکاری افرادی در داخل کشور به عنوان جاسوس شناسایی و خنثی شده و از به دام افتادن صدها نفر از نیروهای مؤثر و مفید کشور صیانت شده است. علوی گفت: ده‌ها جاسوس که جذب دستگاه‌های اطلاعاتی کشورهای بیگانه شده بودند در مراکز حساس کشور شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شدند و گزارش شناسایی این جاسوس‌ها مایه بهت همه آنانی شد که در عملکرد وزارت قرار گرفتند. وزیر اطلاعات ادامه داد: در یک فرآیند پیچیده در برابر سرویس اطلاعاتی امریکا سی‌آی‌ای، شبکه جاسوسی این سرویس شامل ۲۹۰ جاسوس در کشورهای مختلف از جمله کشور خودمان شناسایی شدند و در تبادل اطلاعات با سرویس کشورهای دوست در اختیار آنها قرار گرفت و در کشورهای مختلف منابع سی‌آی‌ای شناسایی و دستگیر شدند و ارتباط سی‌آی‌ای با منابع آنها به هم ریخت به گونه‌ای که در امریکا کمیته شکست را تشکیل دادند و رئیس سی‌آی‌ای ورود این ضربه از سوی جمهوری اسلامی را بر سرویس امریکا مورد تأیید قرار داد.
علوی در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت: فرزندان شما در وزارت اطلاعات سلطه اطلاعاتی خود را تا اعماق رژیم اشغالگر قدس گسترش دادند که صدای خود آنان درآمد که بعضی از افراد کابینه‌ آنها جذب همکاری وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران شده است. در یکی از این اقدامات ضدجاسوسی شرکتی را که در یکی از مراکز حساس قطعات معیوب را تزریق می‌کرد کشف کردیم که اگر کشف نمی‌شد و آن مرکز راه‌اندازی می‌شد، سر از فاجعه‌ای بشری درمی آورد، در این اقدام ضدجاسوسی وزارت اطلاعات موفق به کشف این مجموعه و خنثی کردن و شناسایی قطعات معیوب شد.
وزیر اطلاعات در ادامه با بیان اینکه وزارت بر مفسدان اقتصادی بی‌رحمانه تاخته است و مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز و صیانت از اموال مردم را مد نظر دارد، گفت: در شرکتی که وابسته به یکی از بانک‌ها در خارج از کشور بود ۲۰۹ میلیون درهم اماراتی به سرقت رفت و سارق هم خانمی بود که به کشورهای مختلف متواری شده بود و قدرت اطلاعاتی ما او را تعقیب کرد تا سرانجام او را به کشور بازگرداندیم و سرمایه مردم را برگرداندیم. این اقدام در مورد هک کردن بانک‌ها هم اتفاق افتاد. ۱۵۰ میلیارد از پول مردم را با هک گرفته بودند و به یکی از کشورهای همسایه گریخته بودند این فرد را هم شناسایی و به کشور برگرداندیم.


بــــــرش

حجت‌الاسلام صدیقی، امام جمعه تهران:
تحریم و سیل نعمت الهی است

امام ‌جمعه تهران خطاب به مردم گفت: خداوند با فشارهای بین‌المللی می‌خواهد امتحان‌تان کند، چرا نگرانید که تحریم باشد و تشدید شود؛ به جهنم که تشدید شود.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه  تهران افزود: مگر شما خدا ندارید. مگر خداوند کم داده است. مگر قرآن نمی‎خوانید؟ شما کی هستید؟ این فرانسه و آن امریکا خودشان دچار چالش هستند.  هرکس در این درگه مقرب‎تر است/ جام بلا بیشترش می‌دهد. خداوند امتحان می‌کند. سردار سلیمانی می‌گفت هر وقت فشارها بیشتر می‌شود، امید ما برای زایش بیشتر می‌شود. مثل درد زایمان است، به ناله درمی‌آورد اما امید زایش هست. خداوند با فشارهای بین‌المللی می‌خواهد امتحان‌تان کند. آنچه برای ملت ما در این حوادث پیش می‌آید کارنامه درخشانی برای مردم ما است که در طول انقلاب وجود داشته است.
صدیقی در ادامه گفت: یک روز نبوده که جبهه‌ای نباشیم. هنوز خون جوانان ما خشک نشده بود خداوند جبهه مدافع حرم را پیش آورد. اگر این جبهه خارج از مرزهای ما باشد هم ما می‌توانیم فعال باشیم و خودمان را بیمه کنیم و اقتدار و نفوذ امریکا را لگدمال کنیم و از این به بعد هم خواهیم کرد. وی با اشاره به سیل سراسری و خسارات به سه استان کشورمان گفت: یکی از نتایج استغفار، وفور نعمت است. چرا ما نسخه خدا را باور نمی‌کنیم؟ این سیل رحمت الهی است. از عوارض هر رحمتی امتحان است. این سیل برای بخشی از بندگان خداوند متعال مشکلات فراهم کرد، تعدادی جان دادند عده‌ای دارای مال بودند یک شبه آن را از دست دادند. سنگرنشین صبر باشید. این مسائل برای مردم ما تداعی جبهه را کرد و خار چشم دشمنان شد. صدیقی گفت: آنهایی که فکر می‌کنند اعتماد به بیگانگان راه حل است هم دولت را گرفتار می‌کنند و هم مردم را ناراضی می‌کنند. در سخت‌ترین لحظات آنها مانع شدند که کمک‌ها به کشور بیاید. تکیه به داخل راه حل است.