شکایت هلال احمر از سعید قاسمی‌

آفتاب یزد- گروه سیاسی : از دوروز پیش که اظهارات سعید قاسمی ‌در گفتگویی اینترنتی پخش شد که در آن گفته بود:«سپاهیان در پوشش هلال احمر برای آموزش نظامی ‌نیرو‌های مجاهدین در جریان جنگ بوسنی به این کشور اعزام می‌شدند، ما هلال احمری‌هایی بودیم که برای آموزش نظامی ‌نیرو‌های مجاهدین رفته بودیم. » به گفته او کریستین امانپور خبرنگار سی‌ان‌ان پوشش آن‌ها را برای آمریکایی‌ها افشا کرده است.
اظهارات اخیر سعید قاسمی ‌اما همانطور که پیش‌بینی می‌شد با واکنش‌های بسیاری در این رابطه روبه رو شد، ابتدا هلال احمر در بیانیه‌ای اعلا م کرد.:« هلال احمر هیچ گاه اجازه استفاده از نشان و لباس خود را به نیروهای نظامی ‌نمی‌دهد. اگر فرد یا نهادی از نشان و لباس جمعیت هلال احمر ایران استفاده کرده، قطعا بدون هماهنگی بوده است.»
امروز نیز «محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس جمهوری در حاشیه نشست هیئت دولت در پاسخ به سوالی درباره ویدئوی منتشر شده از سعید قاسمی ‌اظهارداشت: این که فردی کلیپی پر کند و حرفی بزند، قابل استناد نیست. آنچه که من دیدم هیچ کدام صحت ندارد. هلال احمر هم علیه این فرد اعلام شکایت کرده و بقیه مطالبش هم درست نیست .
وی اضافه کرد: این گونه حرف‌ها در این مقطع خاص که آمریکایی‌ها این گونه علیه سپاه تلاش می‌کنند، پاس گل دادن به آمریکا و دشمن است.چه لزومی‌دارد ایشان حرف‌هایی بزند که واقعیت ندارد. اصلا درست نیست بخواهد دست دشمنان را که سپاه را نشانه گرفته‌اند، قوی کند. وی در ادامه درباره آخرین اقدامات دولت برای مناطق سیل‌زده افزود: موضوعاتی در جلسه امروز دولت بحث شد که اولویت ما کمک به سیل‌زدگان بود و در این ارتباط وزیر کشور گزارشی را درباره اقدامات انجام شده ارائه کرد.



>سخنان قاسمی ‌شخصی است
از سویی سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ‌در واکنش به ویدیویی منتشر شده از قاسمی‌ در خصوص بوسنی، تاکید کرد: اظهارات وی شخصی و فاقد اعتبار بوده و مورد تایید سپاه نیست. آن طور که ایرنا می‌نویسد سردار سرتیپ دوم پاسدار«رمضان شریف» در پی انتشار ویدیویی اینترنتی از سعید قاسمی ‌یکی از بازنشستگان سپاه درباره استفاده از پوشش هلال احمر در جریان جنگ بوسنی اظهارداشت: اظهارات آقای سعید قاسمی‌که مدتی داوطلبانه در بوسنی حضور داشته اند و سال‌های زیادی هم از بازنشستگی ایشان می‌گذرد ، دیدگاهی شخصی و فاقد اعتبار بوده و مورد تایید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ‌نمی‌باشد.
وی افزود: مواضع و کارکردهای سپاه در عرصه‌های مختلف تابع منطق و منطبق با قوانین و مقررات بوده و اقدامات امدادی سپاه به مردم مسلمان بوسنی نیز از این قاعده تبعیت کرده است.
سخنگوی سپاه با اشاره به تلاش آمریکایی‌ها برای قلب واقعیات و وارونه جلوه دادن اقدامات سپاه در حوزه‌های مختلف تصریح کرد: تجربه نشان داده است مستنداتی که آمریکایی‌ها برای واقعیت‌سازی‌های موردنظر خود ارائه می‌کنند فاقد وجاهت و اعتبار بوده و بایستی با تردید و هوشمندی با آن برخورد شود.
رمضان شریف با یادآوری اینکه این گونه اظهارات از آقای سعید قاسمی ‌مسبوق به سابقه بوده و مسئولیت اظهارات اخیر بر عهده وی است، گفت: درعین حال تاکید می‌کنیم ایشان و برخی افراد که از سازمان سپاه بازنشسته یا به گونه‌ای جدا شده‌اند، از اظهارنظرهای غیرمسئولانه و خلاف واقع پرهیز نموده و برای دشمنان انقلاب و ملت ایران تولید بهانه و دستاویز نکنند.