از انتشار شهروند در نوروز تقدیر شد

روز گذشته محمد خدادی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در روزنامه شهروند از روزنامه‌نگاران این روزنامه که همزمان با وقوع بحران سیل در کشور، در تمام طول ایام نوروز به اطلاع‌رسانی و انتشار روزنامه مبادرت کردند، قدردانی کرد.
محمد خدادی با حضور در تحریریه «شهروند» و گفت‌وگوی رودررو با خبرنگاران به سخنان آنان گوش داد و نوید اجرای برنامه‌های جدید در وزارت ارشاد را برای ایجاد رونق در فضای مطبوعاتی کشور داد.
وی با اشاره به این‌که رسانه درحال ضعف و بی‌هویتی نیست، چراکه اگر بود شما نمی‌توانستید در 15 روز تعطیلی روزنامه منتشر کنید، گفت: «اگر رسانه نبود، چه کسی افکار عمومی را هدایت می‌کرد. چه کسی مدیریت کرد. چه کسی سهم داشت. چه کسی اثرگذار بود. امروز همچنان رسانه و مطبوعات قدرت تاثیرگذاری دارد و به نظر من کار شما الگو و اتفاق خوبی بود.»
خدادی  در ادامه گفت: «واقعیت امر این است که ما در جریان رسانه با چند مشکل مواجه هستیم که همگی را با همت خود صنف می توانیم حل کنیم. ما به حضور رسانه بی‌توجهیم. به عنوان مثال شما در مورد همه در ماجرای سیل نوشته‌اید جز خود رسانه. هیچ عکسی از عکاسی که عکس می‌گیرد، منتشر نمی‌شود. به همه توجه می‌کنیم الا خودمان و نتیجه‌اش این شده است که از تخصصی‌بودن فاصله گرفته ایم.»


او به آسیب‌شناسی فضای مطبوعات پرداخت و افزود: «مثلث مشکلات  رسانه ضلعی دارد به‌عنوان اقتصاد رسانه. باید پرسید چرا مردم برای دریافت اطلاعات پول نمی‌دهند اما برای هر کالای دیگری هزینه می کنند. قسمت دوم، محتواست. یک روز از رسانه به مخاطب می‌رسیدیم و انحصار وجود داشت، آن موقع داشتن رسانه قدرت بود و ارزش. چه کسانی رسانه داشتند؛ آنهایی که یا قدرت داشتند یا ثروت. امروز اما به مدد تکنولوژی، داشتن رسانه دیگر ارزش نیست. الان فقط محتوای رسانه ارزشمند است.
در تولید محتوا ما باید از مخاطب به اطلاعات برسیم، باید با مخاطب و زندگی او همراه شویم و تلفن همراه او را در نظر بگیریم چرا که همیشه در کنارشان هست و همه چیز را از آن می گیرند. این معنایش این نیست که رسانه کاغذی به پایان خط رسیده، خیر، هر چیزی جای خودش را در زنجیره اطلاع‌رسانی دارد. شما امروز باید محتوایی را آماده کنید که فردا صبح به درد من مخاطب بخورد.
قسمت سوم  هم هویت حرفه ای است. روزنامه‌نگاران باید هویت صنفی و حرفه ای خود را احیا کنند. باید این مثلث در دستور کار قرار بگیرد و با این شمایل نقش و تاثیرگذاری مطبوعات را در زندگی مردم بیشتر کنیم.»
در خاتمه معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توصیه‌هایی برای روزنامه شهروند داشت و گفت: ««شهروند» اگر بتواند وارد زندگی مردم شود، موفق تر است. وظیفه اصلی هلال‌احمر امدادونجات است و پیشگیری مهمترین سرفصل امدادونجات است. و روزنامه شما بهترین فضا برای اطلاع‌رسانی است. «شهروند» می‌تواند یک روزنامه هلال‌احمری بدون اسم هلال‌احمر بشود و محتوایی مناسب مردم و سبک زندگی آنها تولید کنید؛ یک روزنامه با رویکرد مسئولیت اجتماعی؛ با محتوایی کاربردی و ساده‌شده در مفاهیم. شما می‌توانید، با توجه به محتوایی که دارید و به درد مردم می‌خورد و می‌تواند در سبد آنان قرار بگیرد.»