سفرهای متهم و همسرش به جزایر خارجی با هواپیمای شخصی !

چهارمین جلسه دادگاه پرونده مؤسسات مالی «البرز ایرانیان» «ولیعصر»، «فردوسی» و «آرمان» به ریاست قاضی صلواتی در شرایطی برگزار شد که موضوع سفرهای شخصی متهم و همسرش با هواپیمای اختصاصی به خارج کشور از نکات مهم خبری این جلسه دادگاه بود.
به گزارش مهر، در چهارمین جلسه دادگاه چند موسسه مالی، نماینده دادستان به متهم ردیف اول این پرونده گفت: شما می‌گویید تمام سفرهای شخصی و خریدهای‌تان با پول‌های شخصی انجام شده است. شما این مبالغ را برای سفرهای خارجی از کجا آوردید؟
در ابتدای دادگاه قاضی از نماینده دادستان خواست تا در جایگاه قرار بگیرد و در باره دفاعیات جلسه قبل امیر حسین آزاد (متهم ردیف اول) توضیح دهد.
محمد آقامیری راد نماینده دادستان اظهار کرد: آقای آزاد در جلسه گذشته دفاعیات خود را بر اساس توهین به بازپرس و بانک مرکزی برنامه ریزی کرده بود که این هم نوعی دفاع است اما برای این افراد جای دفاع وجود دارد.


نماینده دادستان، گفت: شما در دفاعیات خود گفتید از سپرده‌های مردم صیانت کرده‌اید، در صورتی که شما از بدو تاسیس موسسه البرز ایرانیان طی این سال‌ها 800 میلیارد تومان سپرده جذب کردید و بعد اسم آن را به آرمان و فردوسی تغییر دادید. از این مقدار 150 میلیارد تومان در حساب‌های مختلف بلوکه شده ، 150 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و 200 میلیارد تومان اموال از شما شناسایی شده و 300 میلیارد هم کسری وجود دارد که حیف و میل شده است.
وی افزود: شما در 24 سالگی دو میلیارد سرمایه داشتید و حالا در 30سالگی فقط یک ملک در پاسداران به ارزش 50 میلیارد تومان دارید که به نام شما، همسرتان و آقای قریانی و همسرش است. ملک زعفرانیه به نام همسر شماست و خودروی لندوور که پنج میلیارد تومان ارزش گذاری شده و بنزی که در پارکینگ خانه همسر شما پیدا شده است.
نماینده دادستان گفت: شما می گویید سفرهای خارجی را با پول شخصی رفته‌اید. توضیح دهید سفرهایی که با هواپیمای شخصی با همسرتان می‌رفتید و در جزایر سکونت داشتید، هزینه‌اش را از کجا آوردید؟
وی خطاب به متهم گفت: شما از آبروی مومن صحبت می‌کنید در صورتی که آبروی مومن خون «حامد کرمی» است که در کرج توسط سپرده گذاران خشمگین به قتل رسید. آبروی مومن مردی است که برای درمان سرطان همسرش خانه‌اش را فروخت تا در موسسه شما سپرده گذاری کند و بتواند هزینه درمان همسرش را بدهد اما خانه‌اش را از دست داد و سرطان همسرش هم درمان نشد. این‌که می‌گویید با سپرده‌گذاران تسویه کرده‌اید درست نیست، تمام پول (۷۰۰ میلیاردتومان) را بانک مرکزی از بیت‌المال داده است.
نماینده دادستان ادامه داد: شما تمام اقدامات تان را با نامه‌های جعلی آغاز کردید و بعد از این که موسسه فردوسی متوجه آن شد، از شما شکایت کرد اما به دلیل اعمال نفوذی که داشتید نتوانست کاری کند و بعد شما مجبور شدید تابلوهای خود را به موسسه آرمان تغییر دهید.
وی خطاب به این متهم گفت: شما کار خود را از نطفه با جعل شروع کردید و پلیس امنیت اعلام کرده است که به دلیل اعمال نفوذ شما در استان‌ها و شهرستان‌ها، نتوانسته موسسات فردوسی و آرمان را در استان‌های ایلام و کرمانشاه پلمب کند.
وی گفت: در 24 سالگی چه توانایی داشتید که آقای قریانی با سابقه بانکی به شما مراجعه کرد تا شریک او شوید جز این که پدر و پدر همسرتان دارای نفوذ بودند؟ پدرتان از استانداران سابق و پدر زن شما استاندار فعلی هرمزگان است.
نماینده دادستان بیان کرد: شما می‌گویید با پدر خانم تان همتی (فریدون همتی، استاندار فعلی هرمزگان)، به دفتر پورمحمدی، قائم مقام وقت بانک مرکزی رفتید و درباره آب و هوا صحبت کردید در صورتی که در همان روز تمام نامه‌ها امضا شد.