جلسه پرحاشیه شورای عالی انقلاب فرهنگی لغو شد


جلسه دیشب شورای عالی انقلاب فرهنگی که به علت مسائل پیش آمده قبلی بین رئیس جمهور با دو عضو این شورا یعنی ضرغامی و رحیم پور ازغدی حاشیه ساز شده بود، سرانجام برگزار نشد. محمد علی کی نژاد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ظهر روز گذشته
در گفت‌و گو با مهر با اعلام این که بنا به تصمیم دفتر شورای عالی انقلاب فرهنگی جلسه سه شنبه این شورا لغو شده، از علت این تصمیم ابراز بی اطلاعی کرد. دیروز خبرگزاری فارس در گفت و گوهایی با دفاتر رحیم پور ازغدی و ضرغامی نوشت که برای این دو عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی دعوت نامه صادر نشده است. به نوشته فارس در جلسه دوشنبه شب شورای عالی فضای مجازی هم از ضرغامی دعوت نشده بود. به گزارش پایگاه ایران آنلاین متعلق به مؤسسه مطبوعاتی ایران، دعوت نشدن از این افراد «بنا به تصمیم رئیس جمهور و به دلیل نوع سخنانی است که در جلسات شورا مطرح می کرده اند نه به دلیل اظهارات رسانه ای و بیرونی آنان.» طبق اظهاراتی که اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی منتشر کرده اند، بهمن سال گذشته پس از سخنان خبرساز روحانی درباره حجاب، ضرغامی در جلسه شورا با لحن تندی از رئیس جمهور توضیح می خواهد ، روحانی نیز با اعلام این که نیازی به توضیح نمی بیند از او می خواهد که جلسه را ترک کند. به گفته افرادی مانند ایمانی فعال اصولگرا، رئیس جمهور پس از این که قاطعیت ضرغامی را می بیند اعلام می کند تا وقتی افرادی مانند ضرغامی و رحیم پور ازغدی حضور داشته باشند، در جلسات شورا حضور نمی یابد. فعالان سیاسی در همان زمان از نحوه صحبت ضرغامی و تنش کلامی با رئیس دولت انتقاد کرده بودند. در همین حال، در روز های گذشته مطلبی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر این که رهبر انقلاب، ضرغامی را از شرکت در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی تا اطلاع ثانوی منع کرده اند. در عین حال ایرنا گزارش داد پیگیری‌ها حاکی از آن است که رهبر معظم انقلاب دستوری درخصوص شرکت کردن یا شرکت نکردن یکی از اعضای شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی در جلسات این شورا صادر نکرد‌ه‌اند.
ضرغامی: فیلترینگ نوظهور رئیس جمهور راه به جایی نمی برد
دیروز همچنین عزت ا...ضرغامی به دعوت نشدن در جلسه شورا واکنش نشان داد. به گزارش فارس، رئیس پیشین سازمان صدا و سیما در این باره گفت: «ممانعت غیرقانونی رئیس جمهور از حضور من در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی وفضای مجازی در برابر ده‌ها اقدام غیرقانونی مهم تر ایشان در سطح ملی خیلی مهم نیست. فیلترینگ نوظهور رئیس جمهور راه به جایی نخواهد برد، مأموریت ابلاغی رهبر معظم در این دو حوزه را مصمم تر از گذشته ادامه خواهم داد.»دفتر رحیم پور ازغدی نیز به «فارس» گفت که «در پیگیری‌ها پاسخ مشخصی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ما داده نشد و تنها جواب دادند که دعوت نشدن آقای رحیم‌پور را پیگیری می‌کنیم و نتیجه آن را به شما اطلاع می‌دهیم.»
همچنین علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با انتقاد از دعوت نشدن دو عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به نشست این شورا گفت: چرا آقایانی که می‌گفتند دهان منتقدان را نبندید، خود بالاتر از این کار را انجام داده و منتقدان شان را از حضور در نشست شورا حذف می‌کنند؟