45 هزار تن فرآورده نفتی به خارج از کشور ترانزیت شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: 45هزار و 691 تن انواع فرآورده‌های نفتی از طریق پایانه‌ها و بندرهای این استان در سال 97 به خارج از کشور ترانزیت شد.
الله مراد عفیفی پور در گفت‌و‌گو با ایرنا، اظهار داشت: این میزان فرآورده نفتی صادراتی شامل نفت کوره، قیر، هیدروکربن و گازوییل است.وی در ادامه بیان داشت: همچنین در 12 ماهه سال 97 حجم صادرات غیرنفتی به 11 میلیون و 730 هزار و 276 تن رسید و افزون بر 2میلیون و و 558 هزار و 430 تن کالای غیرنفتی ترانشیپ شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: از این میزان کالا 4میلیون و237 هزار و 839 تن ترانزیت شده است.
عفیفی پور تصریح کرد: همچنین در سال گذشته پنج میلیون و 438 هزار و 285 تن کالای غیر نفتی وارد بندرهای هرمزگان شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 46 درصد کاهش داشت.وی همچنین حجم صادرات کالاهای غیرنفتی از طریق بندرهای تجاری این استان در سال گذشته را 36 میلیون و 193 هزار تن اعلام کرد.


این مسئول ابراز داشت: میزان صادرات فرآورده نفتی از بندر خلیج فارس(بخش نفتی منطقه ویژه بندری) بندرشهید رجایی از ابتدای سال 97 تا پایان بهمن سال97، شش میلیون و 760 هزار و 144 تن بود.عفیفی پور یادآورشد: در این مدت نیز 38 هزار و 899 تن نیز از بخش نفتی منطقه ویژه بندری بندرشهید رجایی جابه جا شد.
بندر نفتی خلیج فارس زیرمجموعه‌ای از منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با رویکرد عمده عملیات‌های نفتی محسوب می‌شود.در ساله‌های اخیر مشتقات نفتی جزو محصولات پر صادرات ایران به حساب می‌‌آیند. محصولاتی که در روند تولید نفت خام استحصال می‌شوند نیز مشتریان فراوانی در سطح جهان دارد.
سایر اخبار این روزنامه
سازمان غذا و دارو: داروهای مورد نیاز کشور ذخیره شده است افزایش ظرفیت مدیریت بحران و آمادگی برای مقابله با سیلاب مناطق سیل زده؛تجلیگاه عشق و ایثارمردم ایران معاون اول رئیس جمهور: جبران خسارات و ساخت مسکن برای مردم سیل زده در اولویت کار دولت است کشتی جنگی انگلیس برای یک ماموریت 3 ساله وارد سواحل بحرین شد! تاکید شورای نظامی بر ادامه حضور نظامیان سودانی در ائتلاف سعودی علیه یمن 45 هزار تن فرآورده نفتی به خارج از کشور ترانزیت شد بررسی حذف چهار صفر از پول ملی در دولت به جریان افتاد آمار چک‌های برگشتی کاهش یافت تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «در کمین گل‌سرخ» رونمایی شد ظریف در دیدار با ولید المعلم: مقاومت دولت و ملت سوریه منطقه را از یک خطر بزرگ نجات داد برنی سندرز: انتقاد از اسرائیل، یهودی‌ستیزی نیست امارات در مانور مشترک هوایی با رژیم صهیونیستی شرکت کرد صفحات اینستاگرامی چند مقام نظامی کشور مسدود شدند اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 98 به پیشنهاد وزیر ارشاد کارگروه رسیدگی به امور فرهنگی مناطق سیل‌زده تشکیل می‌شود تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «در کمین گل‌سرخ» رونمایی شد ارتش، خادم بی‌ادعای ملت