کشتی جنگی انگلیس برای یک ماموریت 3 ساله وارد سواحل بحرین شد!

انگلیس یک کشتی جنگی خود را به بهانه تامین امنیت منطقه در ماموریتی سه ساله به سواحل بحرین اعزام کرده است.
به نوشته وبگاه «پلی ماوث» کشتی جنگی «ایچ‌ام اس مانتروز» روز یکشنبه برای ماموریتی سه ساله وارد آب‌های بحرین شد.این کشتی جنگی بعد از گذشت 6 ماه و طی مسافت 47 هزار مایل از پلی ماوث برای حمایت از تاسیسات جدید نیروی دریایی انگلیس در بحرین و عملیات این کشور در آب‌های منطقه از جمله آبراه سوئز در یکی از بنادر بحرین پهلو گرفته است.
بر پایه این گزارش، این کشتی جنگی قرار است عملیات مرتب گشت زنی، مبازره با انتقال مواد مخدر در آب‌های اقیانوس هند و شرکت در عملیات ضد تروریستی و البته کمک به متحدان انگلیس در خاورمیانه را برای حصول اطمینان از تامین امنیت این منطقه حیاتی به اجرا گذارد. کشتی جنگی مانتروز قرار ست تا سال 2022 در منطقه غرب آسیا ایفای ماموریت کند.
«کونور اونیل» فرمانده کشتی مذکور در این زمینه اظهار داشت: «امروز روزی بزرگ و پایان سفر جهانی ماست، اما شروع دوره ما در خاورمیانه است. »


«استیو دینتون» فرمانده ارشد نیروی دریایی انگلیس در خاورمیانه که عملیات دریایی این کشور در منطقه را از مقر خود در بحرین هدایت می‌کند، در این زمینه گفت که حضور بلندمدت این کشتی جنگی بیانگر تعهد انگلیس به تمام منطقه خاورمیانه است.وی افزود: «نیروی دریایی سلطنتی انگلیس در اینجا حضور دارد تا از منافع برون مرزی انگلیس حمایت کرده و به پیشبرد امنیت در منطقه کمک کند.»
دادگاه بحرین 138 نفر را به حبس و سلب تابعیت محکوم کرد
دادگاه رژیم آل خلیفه 138 نفر را به حبس و سلب تابعیت محکوم کرد.دادگاه برای 69 نفر از این افراد حکم حبس ابد صادر و 39 نفر را به حبس 10 ساله، 23 نفر را به حبس هفت ساله، یک نفر را به حبس پنج ساله و هفت نفر را به حبس سه ساله و سلب تابعیت محکوم کرده است.
طبق گزارش وبگاه «اللولوه»، «احمد الحمادی» رئیس دادستانی جرایم تروریستی پیش از این از بازداشت 111 نفر در ارتباط با گروه «حزب‌الله» بحرین خبر داده و مدعی شده بود که این افراد با سپاه پاسداران ایران مرتبط بوده‌اند درحالیکه وزارت کشور بحرین شمار بازداشت‌شدگان را 116 نفر اعلام و مدعی شده بود که آنها علاوه بر ایران با گروه «کتائب عصائب اهل الحق» عراق و حزب‌الله لبنان نیز در ارتباط هستند.
رژیم بحرین از سال 90 سرکوب معارضان را تشدید کرده و شماری از معارضان از جمله روحانیون برجسته شیعه را زندانی و تابعیت تعدادی از آنها را سلب کرده است.شیخ «علی سلمان» دبیرکل جمعیت ملی-اسلامی «الوفاق» و «نبیل رجب» مدیر انجمن حقوق بشر بحرین از جمله چهره‌های برجسته معارض هستند که در زندان بسر می‌برند.
سازمان دیده‌بان حقوق بشر پیش از این با انتقاد از سرکوب معارضان در بحرین و دستگاه قضایی این کشور، آن را «نظامی ظالمانه و فاقد استقلال» توصیف کرد و افزود: «دادگاه‌های بحرین نقش اساسی را در یاری نظام سیاسی سرکوبگر در بحرین از طریق صدور احکام علیه تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌جو، بر عهده دارند».
سایر اخبار این روزنامه
سازمان غذا و دارو: داروهای مورد نیاز کشور ذخیره شده است افزایش ظرفیت مدیریت بحران و آمادگی برای مقابله با سیلاب مناطق سیل زده؛تجلیگاه عشق و ایثارمردم ایران معاون اول رئیس جمهور: جبران خسارات و ساخت مسکن برای مردم سیل زده در اولویت کار دولت است کشتی جنگی انگلیس برای یک ماموریت 3 ساله وارد سواحل بحرین شد! تاکید شورای نظامی بر ادامه حضور نظامیان سودانی در ائتلاف سعودی علیه یمن 45 هزار تن فرآورده نفتی به خارج از کشور ترانزیت شد بررسی حذف چهار صفر از پول ملی در دولت به جریان افتاد آمار چک‌های برگشتی کاهش یافت تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «در کمین گل‌سرخ» رونمایی شد ظریف در دیدار با ولید المعلم: مقاومت دولت و ملت سوریه منطقه را از یک خطر بزرگ نجات داد برنی سندرز: انتقاد از اسرائیل، یهودی‌ستیزی نیست امارات در مانور مشترک هوایی با رژیم صهیونیستی شرکت کرد صفحات اینستاگرامی چند مقام نظامی کشور مسدود شدند اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 98 به پیشنهاد وزیر ارشاد کارگروه رسیدگی به امور فرهنگی مناطق سیل‌زده تشکیل می‌شود تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «در کمین گل‌سرخ» رونمایی شد ارتش، خادم بی‌ادعای ملت