شورای شهر تهران به جمعی از هنرمندان ایرانی ادای دین کرد از بلوار شجریان تا خیابان علی نصیریان

شورای شهر تهران، دیروز در جریان رسیدگی به نام‏گذاری و تغییر نام معابر و خیابان‌های شهر تهران، به تغییر اسم تعدادی از خیابان‌ها به نام جمعی از فرهیختگان ملی رای مثبت داد. محمدرضا شجریان، عزت‌الله انتظامی، فروغ فرخزاد، سیمین بهبهانی، حسین منزوی، داوود رشیدی و علی نصیریان تعدادی از نام‏گذاری‌های مورد تایید شورای شهر تهران است.
به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران تصمیم گرفتند که خیابان «سپند» در منطقه یک به نام «عزت‌الله انتظامی»، بلوار فلامک جنوبی و شمالی در منطقه ۲ به نام «محمدرضا شجریان»، خیابان کوکب در منطقه ۲ به نام «غلامحسین امیرخانی» (خوشنویس)، خیابان نیلوفر در منطقه ۲ به نام «علی نصیریان»، خیابان معارف به نام «داود رشیدی» و ۲۴ متری سعادت‏آباد به نام «محمدعلی کشاورز» نام‏گذاری شود. همچنین امروز در شورای شهر تهران مصوب شد که نام ۱۲ کوچه به نام ۱۲ شاعر و اصحاب هنر نام‏گذاری شود.
بر همین اساس، پیشنهاد داده شد که خیابان بیستون به نام «محمود شاهرخی»، خیابان کاوه شرقی به نام «حسین منزوی»، خیابان ارغوان به نام «امیرهوشنگ ابتهاج»، کوچه ۱۸۶ غربی به نام «شهید مجید احدی»، یک میدان بی‌نام به نام «افق»، یک میدان بی‌نام دیگر در منطقه ۶ در شهرک والفجر به نام «علی حاتمی»، پل بی‌نام حد فاصل تقاطع خیابان حافظ و خیابان آیت‏الله طالقانی به نام «حافظ» و پل بی‌نام در تقاطع خیابان جمهوری و حافظ به نام «چهارسو»، بن‏بست منصور به نام «یحیی مافی»، کوچه رهبری به نام «سیمین دانشور» و کوچه دوازدهم به نام «علی معلم» نام‏گذاری شود.
در ادامه این جلسه، اعضای شورای شهر تهران با نام‏گذاری خیابان‌هایی به نام فروغ فرخزاد، سیمین بهبهانی، اخوان ثالث، بیژن ترقی و… موافقت کردند.
سایر اخبار این روزنامه
«ابتکار» سفر محمدجواد ظریف به سوریه را بررسی می‌کند مذاکرات برای فتح صلح جلال‌خو ‌ش چهره کارآمدی و اعتبار «ابتکار» از برنامه‌ اصلاح‌طلبان برای انتخابات آینده گزارش می‌دهد اصلاح‌طلبان در انتظار اصلاحات «ابتکار» از تصویب طرح دوفوریتی حمایت از سپاه گزارش می‌دهد گام نخست بهارستان در مقابله با آمریکا تغییر بافت جوانان جامعه، چه تغییری در نیازهای آنان و چالش‌های سیاستگذاران ایجاد می‌کند؟ آیا جداسازی وزارت صنعت، معدن و تجارت در جهت منافع اقتصاد کشور است؟ در راه تفکیک بازرگانی و صنعت! واشنگتن پست گزارش داد رد پای بن سلمان در جنگ داخلی لیبی شورای شهر تهران به جمعی از هنرمندان ایرانی ادای دین کرد از بلوار شجریان تا خیابان علی نصیریان سقف کلیسای 800 ساله فرانسه شاهکار گوتیک در آتش سوخت «گوژپشت» بی‏ «نوتردام» سخنگوی وزارت کشور خبر داد ارائه برنامه زمان‌بندی برگزاری انتخابات به شورای نگهبان «ناسیونالیسم عربی یا آنارشیسم غربی کلنل حفتر در لیبی» سونامی دیپلماسی غرب علیه ایران