در دیدار با ولید المعلم؛ ظریف : مقاومت سوریه منطقه را از خطر بزرگ نجات داد

ایرنا| «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه گفت: مقاومت دولت و ملت سوریه در برابر تروریسم منطقه را از یک خطر و توطئه بزرگ نجات داد.
به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «محمد جواد ظریف» در ادامه سفر به سوریه با ولید معلم همتای سوری خود دیدار و در خصوص مهمترین موضوعات فی‌مابین در روابط دوجانبه، تحولات منطقه ای و جهانی از جمله تحولات شمال آفریقا گفت وگو کرد.
ظریف در این دیدار با تاکید بر اینکه مقاومت دولت و ملت سوریه در برابر خطر تروریسم، منطقه را از یک خطر و توطئه بزرگ نجات داد، بر لزوم خروج همه تروریست ها از سوریه و احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد.
وزیر امور خارجه سوریه هم با اشاره به همکاری های دو کشور در سال‌های اخیر گفت: این همکاری ها موجب شد تا توطئه های بزرگی را خنثی کنیم و لازم است این همکاری ها تداوم و تعمیق یابد. ظریف پس از این دیدار در گفت و گو با خبرنگاران گفت: گروه النصره تهدیدی جدی برای مردم ادلب و مردم اطراف به ویژه حلب هست و همه ما در گروه آستانه در این زمینه موظف هستیم با جدیت کار را دنبال کنیم.


وزیر امور خارجه تاکید کرد: من هم در سفر به ترکیه حتما در این زمینه صحبت خواهم کرد.
به گزارش ایرنا وزیر امور خارجه در صدر هیاتی و برای سفری دو روزه عازم دمشق شده است، امروز در بدو ورود به این کشور، تلاش برای پیگیری پیروزی های میدانی، هماهنگی سیاست های کشورهای منطقه و همینطور طراحی برای پیشبرد گفت و گوها به منظور رسیدن به راه‌حل سیاسی در سوریه را از اهداف این سفر ذکر کرد.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه امروز همچنین با بشار اسد رییس جمهوری سوریه دیدار و گفت و گو کرد.
وزیر امور خارجه با حضور در زینبیه دمشق بارگاه حضرت زینب سلام الله علیها را زیارت کرد.