رقابت سه‌گانه برای صعود به لیگ برتر

شاهین شهرداری بوشهر با پیروزی دو بر صفر برابر ملوان یک گام به صعود به لیگ برتر نزدیک‌تر شد.
شاگردان عبدا... ویسی بعد از 10 هفته شکست‌ناپذیری توانستند ملوان را با گل‌های میلاد صارمی و بهمن سالاری شکست دهند. شاهین بوشهر با این پیروزی 51 امتیازی شد و با یک بازی و سه امتیاز بیشتر نسبت به گل ریحان در رده دوم قرار گرفت.
خطری که صعود شاهین را تهدید می‌کند، استراحت این تیم در هفته پایانی لیگ یک است، یعنی اگر شاهین بتواند در هفته سی و سوم لیگ یک سرخپوشان را شکست بدهد و با فرض اینکه گل ریحان هم بتواند شهرداری تبریز را در این شهر شکست بدهد، اختلاف دو تیم 3 امتیاز باقی خواهد ماند و شاگردان مجتبی حسینی می‌توانند در صورت کسب پیروزی پرگل برابر گل‌گهر صدرنشین در هفته پایانی اختلاف تفاضل گل‌شان را جبران کنند و صعود خود به لیگ برتر را
جشن بگیرند.


عبدا... ویسی که با استقلال خوزستان سابقه قهرمانی در لیگ برتر را دارد، امیدوار است بتواند برای دومین بار طعم صعود به لیگ برتر را بچشد.
در حساس‌ترین مسابقه این هفته لیگ یک، گل ریحان البرز در ورزشگاه انقلاب کرج از تیم سرخپوشان پاکدشت میزبانی می‌کرد و توانست با دو گل مهرداد رضایی و علی زینالی به پیروزی برسد تا با این شکست مهدی پاشازاده و شاگردانش دیگر شانسی برای رسیدن به لیگ برتر نداشته باشند.
شرایط در اردوی گل ریحان کاملا متفاوت است و شاگردان مجتبی حسینی با 48 امتیاز و یک بازی کمتر نسبت به شاهین بوشهر بخت خوبی برای صعود دارند.
هفته آینده سرخپوشان یک بازی حساس در خانه مقابل شاهین شهرداری بوشهر دارد که می‌تواند سرنوشت یکی از صعودکننده‌ها را تحت تاثیر قرار دهد و گل ریحان هم در تبریز مقابل تیم شهرداری تبریز به میدان می‌رود که برای فرار از سقوط می‌جنگد.
گل‌گهر سیرجان، صدرنشین مسابقات هم توانست در زمین فجرسپاسی به پیروزی یک بر صفر برسد و 52 امتیازی شود.
با این نتایج رقابت صعود بین سه تیم گل‌گهر، شهرداری شاهین و گل ریحان خواهد بود و آلومینیوم اراک، سرخپوشان پاکدشت، مس کرمان و بادران تهران چهار مدعی دیگر بودند که از کورس برای صعود بازماندند، هرچند اراکی‌ها هنوز روی کاغذ شانس دارند.
 
نتایج لیگ یک:
گل‌ریحان البرز ۲      سرخپوشان پاکدشت صفر
مهرداد رضایی در دقیقه ۳۷ و علی زینالی در دقیقه ۶۵ گل‌های گل ‌ریحان را به ثبت رساندند.
مس کرمان ۲      شهرداری تبریز صفر
فرزاد حسین‌خانی در دقیقه ۷۰ و بهرام رشیدفرخی در دقیقه ۸۸ دومین گل مس کرمان را به ثمر رساند.
خونه به خونه یک      قشقایی شیراز صفر
مهدی حنفی در دقیقه ۷۰ تک گل این بازی را به ثمر رساند.
نود ارومیه یک      مس رفسنجان صفر
محمد عبادزاده در دقیقه ۱۸ تک گل نود ارومیه را به ثبت رساند.
فجر‌سپاسی صفر      گل‌گهر سیرجان یک
علی قربانخانی از روی نقطه پنالتی و در دقیقه ۳۰ برای شاگردان وینکو بگوویج گلزنی کرد.
شاهین شهرداری بوشهر ۲      ملوان صفر
میلاد صارمی در دقیقه ۱۷ و بهمن سالاری در دقیقه ۵۷ گل‌های شاهین بوشهر را به ثبت رساندند.
شهرداری ماهشهر صفر      بادران تهران یک
کریم اسلامی در دقیقه ۶۳ تک گل این بازی را به ثمر رساند.