پول زور در گردنه شهربازی !

«در ایام تعطیلات عیدنوروز، به هوای یک تفریح کم‌هزینه به همراه پسر و همسرم به پارک ملت رفتیم تا فرزندم را به شهربازی ببرم. فکر می‌کردم با بیست، سی هزار تومان می‌توانم قضیه را جمع کنم اما وقتی جلوی در ورودی شهربازی رسیدیم، قیمت ورودی برای هرنفر «30هزارتومان» بود. در نهایت، متعجب و سرخورده برگشتیم، چون فقط ورودی‌مان 90هزارتومان می شد. وقتی من و همسرم نمی‌خواهیم از هیچ وسیله‌ بازی استفاده کنیم، چرا باید برای همراهی با فرزندمان شصت هزار تومان اضافی پرداخت کنیم. چند درصد افزایش قیمت؟ امیدوارم شما با چاپ و پیگیری حرف‌هایم، کمک کنید مسئولان و بازرسان، از این  موضوع مطلع شوند و این طرح، در صورت غیرمنطقی بودن، اصلاح شود.»
 
برای پیگیری این گلایه‌ و پیام مردمی از مسئولان شهربازی پارک ملت درباره علت شکل‌گیری این طرح و در نظر گرفتن هزینه‌ بالا به‌عنوان ورودی برای استفاده از وسایل شهربازی به سراغ «ابراهیم دهقان» مدیرعامل شهربازی پارک ملت می رویم که می‌گوید: «طرح استفاده نامحدود از شهربازی برای شهروندان، از ابتدای فروردین 98 با پرداخت نفری 30هزار تومان اجرا شد. این کار با چند هدف مشخص صورت گرفت و می‌توان گفت پاسخ مثبتی نیز از اجرای آن گرفته ایم و فقط در حال بررسی برخی ایرادهای احتمالی طرح هستیم تا آن‌ها را نیز رفع کنیم. مهم‌ترین هدف ما در اجرای این طرح، کاهش آسیب‌های اجتماعی و مزاحمت، سرقت و مواردی از این دست در شهربازی بود. قطعا با این مخالف هستیم که فضای شهربازی آلوده به افرادی شود که برای کاری جز بهره‌برداری از شهربازی و وسایل آن و فقط برای بودن در فضا و در بین مردم با نیت مزاحمت و سرقت حضور می‌یابند. وجود این افراد، فضای ایمن خانوادگی را به خطر انداخته و در نظر گرفتنِ 30هزارتومان ورودی، این افراد را از ورود منصرف و حضورشان را خیلی کمرنگ می‌کند و آرامش و امنیت خانواده‌ها را افزایش می‌دهد.»
کاهش چشمگیر سرقت و درگیری و حذف صف‌های طولانی
دهقان می گوید: «مساحت شهربازی، ظرفیتی مشخص و محدود دارد و به هیچ وجه نمی‌خواهیم این فضای محدود را به مکانی غیرقابل کنترل تبدیل کنیم. افرادی که به دنبال بازی و سرگرمی سالم نیستند، حاضر نخواهند شد 30هزارتومان برای ورود پرداخت کنند و ما با این افزایش قیمت به این هدف مهم رسیده ایم، به طوری که در نوروز امسال تنها دو، سه مورد درگیری در شهربازی داشتیم که آن هم به دلایل بسیار جزئی و قابل حل بود. این در حالی است که در سال‌های گذشته آمار بالای سرقت و مزاحمت و درگیری، بسیار بالا بود و ما اطمینان پیدا کردیم این طرح، طرح مناسبی است. دومین موردی که در این طرح به دنبال آن بودیم حذف صف‌های طولانی پای وسایل بازی است تا مردم یک بار در ورودی و هربار برای استفاده از هروسیله در صف منتظر نمانند و وقتشان گرفته نشود. همین صف‌های متعدد و ناراحتی‌های هرباره در صف‌ها باعث بروز درگیری‌هایی می‌شد که این موارد نیز به حداقل رسیده است.»


قیمت واقعی استفاده از امکانات و وسایل شهربازی، 300هزارتومان است
وی با تاکید بر وجود نواقصی در طرح استفاده نامحدود از فضا و وسایل شهربازی می‌گوید: «قیمت واقعی  اصلی بسته‌ای که در اختیار شهروندان قرار می گیرد برای استفاده از حدود 25 بازی در هر روز، تقریبا سیصد هزار تومان است و با پرداخت 30هزارتومان، حدود 10 درصد از این مبلغ پرداخت می شود و البته افراد ناتوان، معلولان گرامی و سالمندان نیز بدون هیچ هزینه‌ای پذیرش خواهند شد. اما در مواردی که به عنوان مثال پدرومادر با یک فرزند قصد حضور در شهربازی را دارند و خودشان نمی‌خواهند از هیچ وسیله و امکاناتی استفاده کنند، تاکنون فکری نشده که البته روی این مورد هم فکر و تصمیم‌گیری مجدد خواهد شد و این گونه نواقص احتمالی را برطرف خواهیم کرد.»