حاتمی‌کیا چهره سال هنر انقلاب شد

سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: به گزارش مهر، دیروز و در جریان انتخاب چهره سال هنر انقلاب اسلامی در حوزه هنری، هیئت داوران به اتفاق آرا ابراهیم حاتمی‌کیا را به عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی معرفی کردند.
حاتمی‌کیا به دلیل ساخت و اکران فیلم‌سینمایی «به وقت شام» در سال گذشته کاندیدای انتخاب چهره سال هنر انقلاب اسلامی شده بود.
آیین پایانی پنجمین جشن هفته هنر انقلاب دیروز با برپایی ویژه‌برنامه‌هایی برگزار شد.
در این مراسم ابتدا کاندیدا‌های چهره سال انقلاب معرفی شدند و سپس هوشنگ جاوید به دلیل سه دهه تلاش در جهت احیای موسیقی نواحی تجلیل شد. امسال نیز همچون سال‌های گذشته از میان ۱۴ نامزد اولیه برای دریافت عنوان چهره سال هنر انقلاب پنج نفر به عنوان نامزد‌های نهایی معرفی شده بودند.


رضا امیرخانی، هدایت‌الله بهبودی، ابراهیم حاتمی‌کیا، مسعود نجابتی و مهدی نقویان به عنوان نامزد‌های نهایی دریافت جایزه چهره سال هنر انقلاب معرفی شده بودند.
در این مراسم، محسن مؤمنی‌شریف، رئیس حوزه هنری اظهار داشت: هفته هنر انقلاب فرصتی است تا به کارنامه یک‌سال گذشته هنرمان نگاه کنیم و آینده را ببینیم که چگونه خواهد بود. نگاهی به هنر ١٤ نامزد چهره هنر سال انقلاب نشان می‌دهد برخی اتفاقات بزرگ در حوزه‌های مختلف هنری رخ داده است.
وی به موفقیت حوزه کتاب و بحران‌های این حوزه از جمله کاغذ اشاره کرد و بیان داشت: با این وجود شاهد انتشار کتابی بودیم که ١٠٠ هزار نسخه از آن به فروش رفت، آن هم کتاب سفیر نوشته نیلوفر شادمهری است و نیز استقبالی که از کتاب رهش رضا امیرخانی شد و... نشان می‌دهد ما در حوزه‌های مختلف همچنان
موفق هستیم.