پست انگلیس هم از برجام خارج شد!

سرویس بین الملل جوان آنلاین: در حالی که دولت انگلیس لفظاً می‌گوید به توافق هسته‌ای ایران پایبند است، اداره پست انگلیس ارسال نامه و بسته‌های پستی به ایران را به دلیل تحریم‌های امریکا متوقف کرد؛ اقدامی که سفیر ایران در انگلیس درباره آن گفته که حتی وزارت خارجه انگلیس را هم شوکه کرده است!
اداره پست انگلیس «رویال میل» دیروز اعلام کرد که ارسال نامه و محموله‌های پستی به ایران را تا اطلاع ثانوی متوقف کرده و به دلیل تحریم‌ها علیه ایران «فعلاً» قادر نیست بسته یا نامه‌ای به ایران بفرستد. این اداره اعلام کرد که از اول ماه می‌ارسال تمامی بسته‌های پستی به مقصد ایران را تا اطلاع ثانوی متوقف کرده است. شرکت پستی «پارسل پست» نیز از توقف ارسال هرگونه محموله پستی و نامه به ایران خبر داده و اعلام کرده بسته‌هایی که هنوز در انگلیس باقی مانده‌اند به آدرس فرستنده بازگردانده خواهند شد. این دو شرکت پستی تحریم‌های امریکا علیه ایران را دلیل توقف ارسال بسته‌های پستی و نامه اعلام کرده است. توقف ارسال محموله‌های پست به ایران در حالی انجام شده که دولت انگلیس مصرانه می‌گوید به توافق هسته‌ای با ایران پایبند است.
«حمید بعیدی‌نژاد» سفیر ایران در انگلیس در پیامی در توئیتر نوشت: «شرکت رویال میل انگلیس طی بیانیه‌ای اعلام کرده که ارسال مراسلات و بسته‌ها به مقصد ایران را متوقف کرده است. بعیدی‌نژاد گفته که پیگیری‌ها نشان داده که وزارت خارجه و شرکت پست انگلیس خود از بیانیه این شرکت خدمات‌رسانی شوکه شده‌اند: «آن‌ها قول داده‌اند که با جدیت به‌دنبال اصلاح فوری این تصمیم باشند.» وی در ادامه افزود: «برای آرامش هموطنان عزیز مقیم انگلیس به اطلاع می‌رساند در صورتی که مشکل ارسال مراسلات پستی تا اولین روز اداری هفته یعنی دو شنبه حل نشود، سفارت کشورمان در لندن تا رفع قطعی مشکل، ترتیباتی را برای دریافت نامه‌های پستی به مقصد ایران و تحویل رایگان آن‌ها به پست ایران اعلام خواهد نمود.»