راهپیمایی نمازگزاران جمعه در حمایت از سپاه




نماز عبادی سیاسی جمعه در تهران و سایر شهرهای کشور با واکنش به اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه‎های تروریستی همراه شد؛ خطیب جمعه تهران با لباس سپاه خطبه خواند، ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه نماز را در بین صفوف مردم بجا آورد و کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز پیش از آغاز نماز جمعه سخنرانی کرد و این اقدام امریکا را حماقت بزرگ خواند.


به گزارش ایسنا، آیت‎الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‎های دوم نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه هفته گذشته ترامپ در اقدامی خصمانه و احمقانه با امضای بیانیه‌ای سپاه پاسداران را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد، عنوان کرد: این اقدام با همه اصول، قواعد و قوانین بین‏‌المللی مغایرت دارد. اینکه نهاد حکومتی و نیروی نظامی به عنوان یکی از ارکان حکومتی یک کشور به عنوان یک گروه تروریستی محسوب شود. من نمی‎دانم این ترامپ احمق اصلاً چه فکری می‌کند؟ چه بلد است، اصلاً چه می‌فهمد که چه می‌کند؟ مگر می‌شود.  بسیاری از کشورهای دنیا این اقدام امریکا را زیر سؤال برده و آن را موجب پیچیده‌تر شدن اوضاع خاورمیانه دانسته‌اند. حتی بعضی از تحلیلگران امریکایی از آن تحت عنوان اقدامی خطرناک که جان سربازان امریکایی را به مخاطره می‌اندازد، یاد کردند. خودشان می‌فهمند این امر احمقانه است اما این ترامپ اصلاً چیزی نمی‌فهمد.
وی افزود: این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران سیاسی حتی در خود امریکا این اقدام را بی‎ثمر دانستند و یکی از مقامات امریکا با تمسخر از آن یاد می‎کند. آیت‌‏الله موحدی کرمانی در ادامه تأکید کرد: نتیجه این بیانیه در داخل کشور افزایش انسجام، وحدت و همدلی همه نیروهای انقلاب را به همراه داشت.
عکس‌العمل رؤسای سه قوه و نمایندگان مجلس را دیدید؛ لباس پاسداران را به تن آنها دیدید. رئیس جمهوری محکم و قاطع از کیان و قوا سپاه پاسداران حمایت کرد. آحاد مردم و تشکل‎ها و احزاب سیاسی به حمایت از سپاه پرداختند. احمق‌ها نمی‌دانند همه ایران سپاه پاسداران است و همه ما پاسداران انقلاب هستیم.
پس از پایان نماز جمعه، نمازگزاران در تهران و دیگر شهرهای کشور، با راهپیمایی حمایت خود را از سپاه پاسداران اعلام کردند و خشم خود را از اقدام امریکا نشان دادند. در این راهپیمایی اقشار مختلف مردم با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آن‌ها شعارهای «سپاه قدرتمند پاسداران خار چشم دشمنان است»، «مرگ بر امریکا»، «اگر سپاه نبود کشور هم نبود»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آل سعود خائن»، «مرگ بر انگلیس»، «سپاه برادر ارتش است»، «حافظ خون شهدا سپاه است»، «سپاه ما ذلت نمی‌پذیرد» نوشته شده بود، انزجار خود را از این اقدام ننگین نشان داده و همدلی و انسجام ملت با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به تصویر کشیدند. نمازگزاران همچنین شعار می‌دادند: «سلیمانی می‌آید، امریکا می‌لرزد.»
در پایان این راهپیمایی قطعنامه‌ای در محکومیت اقدام امریکا قرائت شد که در بخشی از آن عنوان شد: دلیل وحشت رژیم کودک‌کش صهیونیستی و عصبانیت ترامپ ابله از سپاه پاسداران همانا اقتدار، شکست‌ناپذیری و تاثیرگذاری این سربازان دلاور و جان برکف در منطقه می‌باشد. بنابراین افزایش بیش از پیش قدرت بازدارندگی نظام با استفاده از همه ظرفیت‌ها و تقویت توانمندی و پشتیبانی پیشرفت‌های تسلیحاتی نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش و نیروهای انتظامی را مطالبه جدی ملت از مسئولین دانسته و تحقق آن را خواهانیم.