هدف آمریکا گسترش بحران‌های منطقه‌ا‌ی به ویژه در سوریه است

مصطفی کواکبیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نشست سه‌جانبه روسای کمیسیون‌های روابط خارجی در مسکو گفت: بر خلاف تلاش‌های مثبت کشورهای منطقه، آمریکا بدنبال حل مشکلات نیست، بلکه با حمایت از تروریسم و اقدام علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بدنبال گسترش بحران است.
به گزارش «مردم سالاری آنلاین»، کواکبیان با اشاره به اینکه بحران‌های منطقه صرفا منحصر به سوریه نیست، گفت: امروزه ممکن است داعش را پس از شکست در عراق و سوریه به افغانستان گسیل دارند.
وی با تاکید بر اینکه سرنوشت نهایی سوریه را باید مردم این کشور تعیین کنند و تمامیت ارضی سوریه از جمله بلندی‌های جولان و کرانه باختری باید حفظ شود، افزود: مشکلات آوارگان سوری باید حل شود اما مشکل مهمتر این است که باید امنیت سوریه و حاکمیت دولت مرکزی آن بر سراسر کشور حفظ شود.
رییس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی با تاکید بر اینکه مهمترین مشکل منطقه هدفگذاری آمریکا برای افزایش خوی توسعه طلبی رژیم صهیونیستی است گفت: این سوریه است که تاوان این موضوع را هم می‌پردازد.


کواکبیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: گفت‌وگوی میان دستگاه حکومت و معارضان و توافق بر سر قانون اساسی سوریه از جمله راهکارهای مفید برای حل مشکلات سوریه است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: این نشست سه جانبه اگر موضع ضد آمریکایی نداشته باشد، آمریکایی‌ها علیه ما اقدام خواهند کرد. وی همچنین مشکلات اقتصادی کشورهایی همچون سوریه، افغانستان، لیبی و یمن را زمینه سوءاستفاده قدرت‌های غربی دانست و گفت: علاوه بر این موضوعات، توافق بر سر نحوه استفاده از فضای مجازی و جلوگیری از سوء استفاده و موج‌سواری کشورهایی همچون آمریکا از برخی نارضایتی‌ها را باید مورد توجه قرار دهیم.
کواکبیان در پایان ابراز امیدواری کرد که اجلاس پارلمانی سه جانبه روسای کمیسیون‌های روابط خارجی ایران،  روسیه و ترکیه فراتر از نشست آستانه به یک بیانیه جامع دست یابد.