قیمت نفت در سال جاری میلادی حدود 72 دلار است

به گزارش خبرگزاری فارس فارس به نقل از الاقتصادیه، در حالی قیمت‌های جهانی نفت این روزها روند آرامی را طی می‌کند که ذخایر نفت امریکا این روزها افزایش یافته است. براساس پیش بینی کارشناسان نیز انتظار می‌رود تقاضای نفت خام به دلیل رشد اقتصاد جهانی بالا رود.
این موضوع موجب شده است تا قیمت نفت نوسانات اندکی نسبت به گذشته داشته باشد، زیرا نگرانی‌ها در مورد عرضه نفت خام علی رغم وجود تقاضا هنوز وجود داشته باشد. البته به گفته اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده، موجودی نفت خام ایالات متحده در هفته گذشته هفت میلیون بشکه افزایش داشته است و به 456.6 میلیون بشکه رسید که بالاترین سطح از نوامبر 2017 است.
همچنین صندوق بین‌المللی پول نیز در مورد رشد اقتصاد جهانی اعلام کرد، اگرچه منتظر رشد اقتصاد جهانی در سال 2019 هستیم، اما این رشد حجم زیادی نخواهد داشت، بنابراین علیرغم افزایش عرضه ایالات متحده و نگرانی های اقتصادی، بازارهای جهانی نفت در میان کاهش تولید ناشی از اوپک، تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایران و ونزوئلا و افزایش جنگ در لیبی نفت موجود می‌تواند کفاف بازار را بدهد.
تحلیلگران نفت پیش بینی کردند که قیمت نفت خام برنت به 72 دلار در هر بشکه می‌رسد که این موضوع ناشی از عوامل متعددی از جمله کاهش تولید نفت اوپک و افزایش تقاضای چین است. منابع مطلع نفتی در اوپک می‌گویند که این سازمان ممکن است تولید نفت را از ماه جولای افزایش دهد.


این منابع مطلع اعلام کرده‌اند، برخی از کشورهای عضو اوپک اعلام کرده‌اند، کاهش بیشتر تولید نفت اوپک می‌تواند وضعیت بازار را برهم زند. کاهش تولید نفت موجب شده است تا قیمت نفت به میزان 72 دلار در هر بشکه نزدیک شود، به همین دلیل ترامپ از متحدان خود در خواست کرده است که اجازه ندهند قیمت نفت بیش از این افزایش یابد.
با این حال، هیثم الغیص، نماینده کویت در اوپک در گفت‌وگو با خبرنگار تلویزیون العربیه گفت:  نگرانی ها در مورد کاهش رشد اقتصاد جهانی و تقاضا برای نفت، اغراق آمیز است.
وی ادامه داد: افزایش قیمت نفت از کانال 60 دلار به 70 دلار نتیجه توافق اوپک است که اگر این توافق تمدید شود، می‌تواند قیمت نفت را در همین سطح نگه دارد.